Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Aldri hatt så høyt overtrykk før. Gravid. Anonymous poster hash: 007bf...6c8
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Da har du høyt blodtrykk og står i fare for å få svangerskapsforgiftning!Google det og les om det, viktig.Håper du blir fulgt opp av lege.Selv har jeg motsatt problem, er gravid og har 90/60 i blodtrykk, fører til mye svimmelhet og slapphet. Men i motsetning til høyt blodtrykk er ikke lavt blodtrykk farlig. Anonymous poster hash: 671a6...f28
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 https://helsenorge.no/sykdom/hjerte-og-kar/hoyt-blodtrykkDet du kan gjøre selv er å kutte ned på salt, og ikke spise lakris i det hele tatt. Anonymous poster hash: 671a6...f28
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Blodtrykket avhenger av alder og helsetilstand. Du har litt høyt overtrykk men et greit undertrykk. Normalen er 120/80. Ved svangerskapsforgiftning er det undertrykket man er bekymret for. Et blodtrykk skal alltid måles 3 ganger, med en gang man kommer til lege/jordmor, midt i "timen", og på slutten. Dette fordi man gjerne er litt "stresset" når man kommer og kroppen roer seg ned under timen. Anonymous poster hash: f8c34...6fb
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Undertrykket er fint og det er det som de følger mest med på med tanke på sv.forgiftning. overtrykket på 140 er litt høyt men det er mest påvirkerlig Anonymous poster hash: 953c5...d26
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Da jeg hadde svangerskapsforgiftning var undertrykket godt over 100, og de gjorde ikke noe spesielt på sykehuset før det var over 85 annet enn å følge opp ekstra. Det er nok ingen grunn til bekymring med det blodtrykket der, overtrykket blir lett høyt av at du bare er litt småstresset. Anonymous poster hash: bc66b...23a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Takk for svar! Jeg har alltid hatt 100/70 hele livet, altså lavt bt. Jeg var veldig stresset da jeg var der, så kanskje det har noe med det å gjøre. Legen brydde seg iallefall ikke om å måle flere ganger siden undertrykket var som vanlig. HI Anonymous poster hash: 007bf...6c8
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Da har du høyt blodtrykk og står i fare for å få svangerskapsforgiftning!Google det og les om det, viktig.Håper du blir fulgt opp av lege.Selv har jeg motsatt problem, er gravid og har 90/60 i blodtrykk, fører til mye svimmelhet og slapphet. Men i motsetning til høyt blodtrykk er ikke lavt blodtrykk farlig. Anonymous poster hash: 671a6...f28 Det var da et veldig absolutt svar. Et isolert forhøyet blodtrykk kan indikere begynnende preeklampsi, men ikke nødvendigvis. Anonymous poster hash: afe00...acd
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Ingenting. Litt forhøyet overtrykk, fint undertrykk. Overhodet ikke noe å bekymre seg for. Anonymous poster hash: 902b7...859
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå