Gå til innhold

Konstant sliten. Tips?


chaha

Anbefalte innlegg

Jeg har en litt 'ut av meg selv'-opplevelse.

Jeg har alltid vært veldig aktivt og trent 4-5 ganger i uken. Nå derimot er jeg helt kake. Orker svært lite og ligger rett ut. Bare å gå til/fra butikken (2 min hver vei) er utmattende.

Prøver å få til 1-2 rolige joggeøkter i uka, men dagen etter er jeg helt ferdig. I tillegg er jeg veldig svimmel.

 

Er det noen som er i samme bås som kanskje har noen tips til hvordan man kan få tilbake litt av energien? :-)

 

All tips tas i mot med stoor takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det vil bedre seg ut i 2 trimester :) har det slik selv, hviler MYE! Ligger stort sett på sofaen hvis jeg ikke er ute på noe. Lytt til kroppen, hvil deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt på vei er du?

Jeg er er ca 10 uker, og er trøtt og sliten hele tiden. Jeg tenker at i og med at du er så aktiv til vanlig så føler du deg sikkert enda mer sliten.

Det går over, men ting tar tid, og hva du enn gjør så ikke push deg selv for mye. Det gjorde jeg og er sykemeldt i 1 måned nå.... :/

Spis og hvil og kanskje gå en tur i steden for å jogge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like sliten her.. Det eneste som "hjelper" meg er å ha besøk av venninner :) Har ikkje skjedd så ofte hittil pga at det er hemmelig, men jeg synes det hjelper mye der og da!:)

 

Men det er et tegn på at man trenger hvile og søvn, så man må nok bare ta tiden til hjelp. Det beste for babyen og deg er å lytte til kroppen!:) Trening og slikt kan man ta igjen i 2. trimester 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dautrøtt jeg og.. Spesielt på ettermiddagene, gjesp!!

Jeg sover ikke, men har stprt behov for å ikke gjøre noenting rett og slett.

 

Det er helt vanlig og går som regel over rundt uke12-14. Det har har vært slik i begge mine forje svangerskap.

Fra uke 15-16 er formen kanon, og man er akkurat som om man ikke er gravid, bortsett fra voksende mage, så kommer sløvheten tilbake rundt uke 30  :sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også!

Totalt utslitt. Legger meg kjempe tidlig hver kveld og de siste helgene har jeg sovet grusomt mange timer. Samboern klager ikke, men merker at han ikke er her fornøyd. Håper jeg blir litt mer energisk og sosial om noen uker.

Jeg tenker bare på å hvile mest mulig. Hvis det er noe som helst tidspunkt i livet man skal lytte til kroppen er det når man er gravid.

Jeg er på jobb, gjør det mest nødvendige av handling, middag og husarbeid. Når guttene mine på 6 og 7 er lagt legger jeg meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at vi er flere! Takk for tips :) får bare smøre meg med tålmodighet og vente til denne perioden er over.

 

Typen er ikke akkurat blid om dagen, og mener jeg lager dårlig stemning ved å være så "mutt" og slapp hele tiden. Men han har jo null peil på hvordan dette er 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her forberedte jeg min bedre halvdel i lang tid før prøvingen starta, heldigvis. Tror egentlig jeg skremte ham, og at han var beredt for noe langt verre enn det det er blitt. Jeg har to jenter fra før, så dette er han første tilstedeværelse i et svangerskap.

Jeg er glad for at vi snakket mye om det i forkant, heldigvis.

 

For min egen del, er det ikke så gale denne gang som de forje, selv om jeg er sliten og ikke alltid orker å være med på forskjellige ting og husvasken står til energien er sånn noenlunde inni mellom ;)

 

Det er viktig å ta hensyn til kroppen i disse tider å ikke løpe livet av seg så fort man har bittelitt å gå på, man gjør det bare verre for en selv!! 

 

Vi som ikke sliter særlig med kvalmen bør være ekstra fokusert på kostholdet vårt, min mening da, men jeg tror det gjør stor forskjell på formen i disse tidlige tider.

Å unngå raske kalorier er min største utfordring ;)

Men ellers er jeg veldig opptatt av jernholdige matvarer , samt at jeg konsekvent bruker appelsinjus av god kvalitet fordi c vitaminene hjelper kroppen til å ta opp vitaminer og mineraler raskere, slik at jeg får litt overskudd ;) 

 

Du får pent be mannen din om å holde ut, for du blir bedre ;) 99% garantert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at vi er flere! Takk for tips :) får bare smøre meg med tålmodighet og vente til denne perioden er over.

Typen er ikke akkurat blid om dagen, og mener jeg lager dårlig stemning ved å være så "mutt" og slapp hele tiden. Men han har jo null peil på hvordan dette er

samme forståelse hos gubben er i huset også. Han går rundt med sånn "stakkars-meg" blikk. Akkurat nå så gjør jeg det jeg må for at hverdagen skal funke og deretter er det mitt eget sove behov som kommer først.

Min kjære må nok bare innse at akkurat nå kommer han litt lenger ned på prioriteringslisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt ferdig og stuptrøtt jeg også! Orker ingenting og alt er ett slit :/ sitter jeg i ro eller ligger, så erjeg ikke kvalm.men med en gang jeg rører på skrotten så kommer den :/ og plages veldig med matinntaket,får magesmerter og er akkurat som farang :/ synes så synd på lillemann som henger på meg og jeg ikke klarer å gjøre noe med han! Har noen gode øyblikk da, takk og lov..håper dette går over snart, hvis ikke aner jeg ikke hva jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...