Gå til innhold

Jeg skal ned 30 kg. Noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid brukte du? Hvor mange kcal lå du på?

Anonymous poster hash: cc1f4...e83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk på ketolyse og telte karbohydrater :)

Brukte ca 10 mndr

Anonymous poster hash: 5e4b8...20f
Skrevet

Jeg har gått ned 15 kg på 6 mnd. Grethe R prinsipper. Lå på ca 1500. Vil ned 5 til så du vil ned litt mer enn meg. Lykke til. 😊

Anonymous poster hash: 2b3df...0ae

Skrevet

Jeg hadde vel nesten 24 kilo igjen 3mndr etter jeg fikk førstemann. Jeg brukte ca 3år til og komme meg ned til NESTEN det jeg var før.. Manglet vel en 5-6kilo da jeg ble gravid igjen...

Jeg la gradvis om livsstilen. Lot hver lille endring bli en vane og "sette seg" før jeg gjorde flere endringer. Hver endring gav en bitteliten vektnedgang etter en stund. Stod bom-stille i perioder, men plutselig gikk jeg ned noen kilo igjen. Tok lang tid, men har samtidig ALDRI gått og sultet meg, tellet kcal, trent meg syk/skadet....

Jeg begynte med og kutte ut ALL spising og "snavling" på kveldstid søndag til torsdag. Siste måltid, var kveldsmat sammen med barna,- også la jeg inn to treninger i uka. Ikke mer, da jeg så for meg at jeg ikke skulle begynne med noe jeg ikke kunne leve med resten av livet....Sånn gikk det pø om pø..

Ellers så vet jeg at av mine venner som har måttet gå ned i vekt (særlig etter svangerskap) har satt seg mål som og sykle Trondheim-Oslo eller løpe hel-/halvmarathon...De har vel satt seg et mål som har vært et år frem i tid +/-.. Av disse har alle gått ned så mye de ville (ikke nødvendigvis til det første løpet/rittet, men de har jo blitt bitt av basillen og fortsatt med og ha ulike løp/ritt som mål) og de har holdt seg slanke, aktive og sunne. Uten at de egentlig har slanket seg! De har hatt konkrete prestasjonsmål og nå.... Da kommer "riktig" kosthold mer av seg selv, fordi man kjenner på kroppen og prestasjonene at det er så mye bedre og spise bra enn og være slapp i matveien!

Merker selv at i perioder jeg har vært "slapp" og spist litt mye godt og dårlig på treninga, så er det mye lettere og bestemme seg for og senke tida på 10km, eller og bli sterkere i push-ups eller andre styrkeøvelser for og komme seg "in shape" igjen, enn og prøve og slanke seg.... Da flyttes fokuset over på dette,- og vekta kommer etter av seg selv,- som en bonus :)

Anonymous poster hash: cc486...b82
Skrevet

Har gått ned 20 kg på ett år nå. Ble aktiv hver dag og spiste mindre posjoner og ikke kveldsmat.

håper på 10 kg til ned til neste sommer:)

Anonymous poster hash: 0e624...6a8

Skrevet

ei venninne av meg gikk ned 35 kg på ca 2 år. Hun begynte å trene og la omkostholdet til hele familien totalt. Ut med dritt og godis, inn med grønnsaker, rent kjøtt, kesam i stedet for rømme osv. Hun trente hver dag. Enten joggetur (i starten var det gåturer), pilates hjemme på kvelden til dvd, styrke på treningssenter. Hun gikk virkeig inn for det, og resultatene kom! 

Anonymous poster hash: f7fad...3fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...