Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Når sluttet deres barn å sove på dagtid? Har ei jente på 2 år og 4 mnd som ser ut til å være ferdig med soving på dagtid. Når vi hadde ferie, sov hun som oftest ikke på dagtid, og sovnet fint og greit ca kl 19 hver kveld. Sov da gjerne til 8.30. Tenkte at siden hun må tidligere opp i ukedagene, kunne det være greit med en dupp i barnehagen, men begrenset den til ca en halvtime. Meen, så blir leggingen et mareritt. De siste kveldene har hun ikke sovnet før ved 22-tiden, så det blir jo bare rot. Men de i barnehagen syns det er tidlig å slutte, og andre jeg spør sier også at barna deres sov på dagtid mye lenger. Det vart mye tekst her, men lurer bare på andres erfaringer? Anonymous poster hash: 720f7...d59
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Min på 2 år sover 1 1/2 time i barnehagen enda,går da fint å legge han 19.00 igjen. Barn er så forskjellige så gjør det som du føler er best for henne:) Anonymous poster hash: 0e3a6...37b
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Jeg har en som sluttet å sove rett etter han ble to år og en som sov til han var 3,5 år. Hvis hun ikke trenger å sove, så bør hun ikke gjøre det. Ettersom hun har sovnet kl22, så er hun nok trøtt i dag og trenger det sikkert, men da har dere samme problemet i kveld. Jeg hadde gitt barnehagen beskjed på mandag at hun ikke kan sove, så de må slutte å legge henne, på mandag fordi du da har helgen på å få henne tilbake til å sovne til fornuftig tid på kvelden ved å ikke legge henne på dagtid. Anonymous poster hash: 7254a...a53
Mamma_til_2 Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Min jente er 2.5år hun sluttet og sove rett før sommerferien. Men det er forskjellig fra barn til barn, bhg kan ikke bestemme om jenta de er for liten til og ikke sove.
Pappi Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Min gutt blir to om en mnd. Han sov ikke på dag i ferien og heller ikke nå i bhg. Sover da fra 19-8, og sovner fint med en gang. Prøvde noen dager med soving i bhg etter ferien, men da ble der bare styr og sutring på kveldene, gjerne til kl. 22. Er han litt trøtt på dagen så holder det med noen minutters hvile. Ikke ta hensyn til hva andre tror og mener - du kjenner barnet ditt best:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå