Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Erfaringer? Anonymous poster hash: 73b2a...abb
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Kosthold. Som Grethe Roede sier, med trening går du ned gram, med kosthold går du ned kilo. Det beste er selvfølgelig en kombinasjon, da strammer du opp kroppen og slanker vekk fettet samtidig og får en mye penere kropp Anonymous poster hash: bde8a...72c
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Begge deler! Hvis du bare fokuserer på kosthold, går du fort ned i muskelmasse også. Trener du styrke, får du muskler som igjen forbrenner mer fett. Kroppen blir penere, og du slipper å sulte deg. Et godt tips er å ikke nødvendigvis fokusere så veldig mye på hva du ikke kan spise, telle kalorier osv. Fokusér heller på at maten du spiser er sunn og næringsrik. Hvis du gjør det, spiser du automatisk riktig. Hvis du trener i tillegg, bør vekta gå nedover temmelig fort. Anonymous poster hash: 2e7b4...574
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Begge deler er viktig, men etter min erfaring er det riktig kosthold som er mest viktig. Har ikke vært overvektig, men 5-10 kg over trivselsvekt. I januar sluttet jeg med sukker og mel og ris og poteter. Teller ikke kalorier men fokuserer på grønnsaker, nøtter, frø og å være sunn. Har gått ned 5-6 kg fra januar av kostholdet og noe jogging fra mai. Har trent en del før, men hatt feil kosthold, kroppen har ikke vært i nærheten av så fin som nå. Ved riktig kosthold har fettet forsvunnet fra de riktige stedene. Anonymous poster hash: d4220...51d
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 For meg var 5-2dietten supereffektiv (altså kosthold). Men viktig å kombinere særlig med styrketrening for å ikke miste muskelmasse. Og lurt med litt kondisjonstrening også, uansett. Anonymous poster hash: 01ba6...dc4
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Skal du gå ned med trening alene må du trene sykt mye. Mye enklere å gjøre grep om kostholdet. Anonymous poster hash: 01ba6...dc4
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Du får gjøre som ole brum:) Anonymous poster hash: 11f0b...5f7
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Kosthold, men om du vil holde vekten nede over tid bør du helst innføre trening. Jeg har gått ned 10 kg over 3 mndr med en kombinasjon av lavkarbo og lavkalori (1-2 uker lavkarbo, 1-2 uker lavkalori, osv.). Dette var "gamle" kg som satt veldig fast, ikke de man legger på seg på ferie og kommer av nesten av seg selv. Jeg ble veldig trøtt av lavkarbo delen og ville ikke klart å øke aktivitetsnivået i denne perioden. Når jeg var ferdig derimot, hadde jeg mer energi enn før og passet på å øke aktivitetsnivået samtidig som jeg passet på at kostholdet forble fornuftig over tid. Med dette har jeg unngått å gå opp igjen i 4 år, og forbereder meg på gå ned 10 kg til på samme vis ila høsten. Forøvrig er det vekttrening som jeg synes virker best på meg. Anonymous poster hash: 976ed...01a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå