Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Har en 18-åring som skal på jobb om 1 time. Vekkerklokka durer og går, han er som bedøvd. Han har jobbet så og si hele sommeren, men da til ulike tider og sjelden så tidlig som nå. Om 1-2 uker begynner han i ny jobb og dagen starter da sannsynligvis kl 07. Han er mye våken utover natta. Ved flere anledninger har vi måttet vekke han så han ikke skulle forsove seg til jobbsatart kl 12 og 13. En gang holdt han på å forsove seg til start kl 15.... Jeg har faktisk ikke lyst til å vekke. Jeg mener han må ta ansvar selv og ikke stole på oss foreldrene. Jeg har fri i dag, men jeg kan ikke ta ansvar for at han våkner og pellet seg på jobb. Eller...? Anonymous poster hash: 67956...286
Gjest Antarctica Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Hvis du uansett er våken, så rist liv i ham nå, si det er tid for å dra, og sørg for å få litt tid i ettermiddag til å snakke om dette. Du kan godt fortelle ham at nå er det siste gangen du har hjulpet ham. Men da må du også mene det.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Selvfølgelig vekker du han! Har du glemt hvordan det var å være tenåring? Mine foreldre måtte vekke meg og, jeg ble at ansvarlig menneske likevel. Anonymous poster hash: 30e8a...236
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Alarm nr 2 i gang. Tror ikke han skrudde av den forrige. Anonymous poster hash: 67956...286
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Men jeg har aldri vært sånn. Jeg mener han må lære seg å ta ansvar selv. Det blir (er?) en hvilepute for han at han vet han blir vekt. Hverken jeg, min bror eller mannen min har vært så komatøs. Anonymous poster hash: 67956...286
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Har snakket om det. Så lenge han ikke kan legge seg til vettug tid blir det sånn... Anonymous poster hash: 67956...286
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Hvis han er vant til at du vekker ham bør du gjøre det, men samtidig gi beskjed om at det er siste gangen. Han bør få en beskjed før du endrer på den sørvisen han er vant til at du står for. Anonymous poster hash: b44ca...e69
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Jeg hadde gitt faen, han er ATTEN år. Vil han beholde jobben og samtidig få gode referanser får han dra ræva opp selv, han kan ikke forvente at andre skal være ansvarlige for hans liv. Ærlig talt. Anonymous poster hash: e0425...d08
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Vekk han ordentlig 1 gang, og si at sovner han av nå er det hans ansvar. Snakk med han etter jobben og si at fra nå må han komme seg opp selv. Han er tross alt 18, og må ta ansvar for å legge seg x antall timer før han skal stå opp også. Anonymous poster hash: f0474...348
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Ansvarsfølelsen min gjorde at jeg vekket han i dag. Men en siste gang skal jeg prate med han og si at dette må han bare fikse selv fra nå. Han løp til bussen for halvannet minutt siden, spurte først om bilen var hjemme. Det blir så lettvint for han. Spennende å se om han rekker bussen, irriterende at det er jeg/vi som må vekkes først hver gang han har på vekkerklokka. Har ikke tall på hvor mange ganger han har løpt til bussen i sommer... Anonymous poster hash: 67956...286
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Måtte inn på rommet hans og skru av alarmen som han startet opp 07:10 i dag tidlig... Anonymous poster hash: 67956...286
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 Jeg synes det er helt latterlig at foreldre må vekke en 18-åring for å komme seg på jobb midt på dagen. La han forsove seg. Mister han jobben er det lite penger til høsten. Sånn er faktisk virkeligheten altså! Anonymous poster hash: 194fa...420
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 mitt tips til deg : Clocky http://www.coolstuff.no/clocky Og ja, jeg ville vekket denne gangen, men sagt klart i fra at dette var siste gang (og ikke vekket mer!) Anonymous poster hash: 842cf...9fb
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 http://www.studenttorget.no/index.php?show=3798&expand=3797,3798&artikkelid=11411 Julegavetips! Bomben man kaster inn og den med dings som får madrasser til å riste likte jeg godt! :-) Ellers må en prat om å gå tidlig nok til sengs være på sin plass. Anonymous poster hash: d524d...fe3
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #15 Skrevet 14. august 2014 Han her kommer vi til å lese om her inne om noen år. HI sin kommende svigerdatter irriterer seg grønn over gubben hennes som må vekkes for å komme seg på jobb Hvorfor gidder du å vekke en voksen mann? Ja, han er sønnen din, men han må lære å ta ansvar selv. Be han sette på alarmen så han rekker alt han skal og ikke vekker resten av huset. Anonymous poster hash: 5be32...4a0
klishe89 Skrevet 14. august 2014 #16 Skrevet 14. august 2014 Kast en kopp med vann på han. Er ikke så fristende og sove så lenge etter det.. Repeter ved behov
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #17 Skrevet 14. august 2014 Synes det er fint å få litt hjelp, hvis man sliter med å våkne, jeg. Hvis han har så tung søvn at han ikke hører klokken, så er det jo ikke noe han bevisst gjør? Han prøver jo ikke å feile? Jeg har en søster som sover så tungt at hun sover gjennom brannalarm, morgenalarm og hun kunne sikkert sovet igjennom at en bulldoser kom gjennom veggen. Hun er utrolig dedikert til jobb, aldri syk og jobber hardt, men at hun sover tungt er ikke noe hun klarer å styre. Hvis jeg hører en morgen at hun ikke hører alarmen, så går jeg da naturlig nok inn å vekker henne? Jeg tenker jo ikke "Ditt problem" og fortsetter mitt perfekte liv. Kjøp sånn vekkerklokke man må jage for å stoppe Den fungerer kanskje! Anonymous poster hash: 2286f...66d
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #18 Skrevet 14. august 2014 Synes det er fint å få litt hjelp, hvis man sliter med å våkne, jeg. Hvis han har så tung søvn at han ikke hører klokken, så er det jo ikke noe han bevisst gjør? Han prøver jo ikke å feile? Jeg har en søster som sover så tungt at hun sover gjennom brannalarm, morgenalarm og hun kunne sikkert sovet igjennom at en bulldoser kom gjennom veggen. Hun er utrolig dedikert til jobb, aldri syk og jobber hardt, men at hun sover tungt er ikke noe hun klarer å styre. Hvis jeg hører en morgen at hun ikke hører alarmen, så går jeg da naturlig nok inn å vekker henne? Jeg tenker jo ikke "Ditt problem" og fortsetter mitt perfekte liv. Kjøp sånn vekkerklokke man må jage for å stoppe Den fungerer kanskje! Anonymous poster hash: 2286f...66d Soven han så tungt, så må han legge seg tidligere slik at søvnene er begynt og bli lettere innen den tid han skal stå opp. Så enkelt er det. Kommer ALDRI til og la det bli en vane at barna får hjelp til og komme seg opp til skole/jobb. Ydmykelsen med og forklare hvorfor man kom sent, bør de da gå gjennom, mener jeg. Selvsagt er jeg villig til og både vekke og kjøre om det en sjelden gang skjer en "forsovning";- men igjen, det er ikke noe som bør skje mange ganger før de vil måtte ta ansvar og komme for sent og forklare seg.... At tenåringer har annen klokke, trenger mer søvn bla. bla. bla....Rart at de kom seg gjennom tenårene før i tiden da......Om TV og internett blir koblet ut og mobiltelefon inndrat kl 2130-2200.. skal vi se hvor lenge de hadde giddet og sitte oppe. Tenker de fleste hadde kommet seg i seng rett tid,- og da også vært oppe i rett tid... Anonymous poster hash: b445a...6f4
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #19 Skrevet 14. august 2014 Våkner han ikke selv så får han ta konsekvensene av det. La han forsove seg og stå til ansvar for sjefen sin og ikke mammaen som duller han bort! Anonymous poster hash: 861e0...ca3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå