Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Jeg fikk utført et enkelt inngrep for et par dager siden. Dette ble gjort under spinalbedøvelse. Dagen etter var jeg i fin form, men i går hadde jeg en helt jævlig hodepine, det var så ille at jeg kastet opp. Jeg antar dette er hva de kaller spinalhodepine, altså en hodepine som oppstår fordi det lekker spinalvæske. Jeg er nødt til å sykemeldes, da jeg ikke fungerer i det hele tatt - det eneste som lindrer er å ligge rett ut. Bør jeg kontakte den avdelingen ved sykehuset jeg var innlagt på, eller må jeg ringe fastlegen? Andre som har hatt denne type hodepine? Hvor lang tid tok det i så fall før det gikk over? Føler meg helt invalid! Er dessuten gravid, så kan ikke ta koffeintablettene som anbefales. Anonymous poster hash: 39cba...04d
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Det tar ofte noen dager før spinalhodepine går over. Behandlingen er sengeleie, rikelig med drikke og smertestillende. Anonymous poster hash: be5ef...31a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Det tar ofte noen dager før spinalhodepine går over. Behandlingen er sengeleie, rikelig med drikke og smertestillende. Anonymous poster hash: be5ef...31a Evt blodpatch Anonymous poster hash: f6070...66f
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Ta kontakt med sykehuset, de kan gi deg blodpatch, noe som hjelper umiddelbart. Anonymous poster hash: e7e5c...888
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Postspinalhodepine er ganske vanlig, og behandles i utgangspunktet med koffein og sengeleie da hodepinen forverres i oppreist stilling. Blod patch er ikke noe som brukes umiddelbart, men siden du er gravid og ikke kan ta koffein (?) er jeg usikker på om du vil kunne få det tidligere enn vanlig. Om sengeleie er nok for å lindre hodepinene er jo det det beste, men ring avdelingen og hør med dem. Anonymous poster hash: e86e9...850
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Jeg fikk det etter keisersnitt for noen år siden. Det gikk ikke over, og jeg måtte ha blodpatch. Det hjalp med en gang! Jeg vet ikke om det vanligvis går over, men ville ringt lege for å høre. Jeg hadde det helt grusomt, så føler masse med deg! Anonymous poster hash: d1153...1bd
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Selvfølgelig ringer du sykehuset og avd du var på. Det er de du skal få råd og beh. Tilbud fra. Ikke her inne på dib. Ring! God bedring! Anonymous poster hash: 8c19f...d8f
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 De gir ikke bloodpatch sånn helt uten videre siden det er et nytt inngrep, men om du er stresset så kan det gå ut over barnet. Jeg hadde en spinalprøve for ca ett år siden og ca ett døgn etterpå kom hodepinen. Jeg ringte sykehuset og de ba meg ligge og drikke MYE. Og ta koffeintabeletter, men jeg var gravid jeg og så kunne ikke det. Drakk så mye cola som gravide kan, men det hjalp ikke. Drikk masse vann. Ligg hele dagen. Jeg hadde veldig smertefull bekkenløsning i tillegg så var 100% sykemeldt uansett. Og å ligge hele dagen gjorde bekkenet verre. Men hodepinen var verre. Når søstera mi fikk spinalhodepine varte det i et døgn. Men for meg begynte det en onsdag og ble verre og verre, lørdagen var det ekstremt så jeg ringte sykehuset og bønnfalte de gråtende om en bloodpatch. De sa at de hadde så mye å gjøre så jeg måtte vente til søndagen men de skulle ringe meg søndags morgen. De ringte og jeg fikk komme fordi jeg var like dårlig. Men også fordi jeg var gravid og stresset, noe som ikke er bra for barnet. Men bloodpatchen ble mislykket (jeg har vanskelige blodårer så de fikk ikke ut nok blod) så ble sendt hjem med beskjed om at de ikke kom til å prøve igjen da det ikke er et livreddende inngrep. Hodepinen begynte å gå gradvis bort tirsdagen. Det var en grusom hodepine, håper jeg ikke opplever det igjen. Du bør ringe sykehuset og snakke med de, men kan hende at fastlegen må sykemeldte. Ikke bra at du spyr. God bedring! Anonymous poster hash: 0655b...b98
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Det gis ikke blodpatch umiddelbart. Du kan selvfølgelig ringe sykehuset for råd. sannsynligvis får du beskjed om å ligge samt drikke mye vann og koffein og evt. ta kontakt igjen hvis det ikke går over. Sykmelding trenger du ikke før egenmeldingene dine er brukt opp. Hodepinen kan vare en dag eller lenger. Det er ingen fasit på dette. Anonymous poster hash: 115fa...2d1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Takk for svar alle sammen, det setter jeg stor pris på. Jeg har fått time hos fastlege senere i dag. Håper bare dette går over snart, har sjelden hatt så vondt! Hi Anonymous poster hash: 39cba...04d
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Fastlegen gjør ingenting, det er behandlende avdeling du må kontakte. I bestefall henviser fastlegen deg dit. Skjønner ikke at du orker den omveien, har selv ligget med spinalhodepine og hadde aldri orket fastlege da. Anonymous poster hash: 93578...7f3
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #12 Skrevet 20. august 2014 Hvordan gikk det med deg og hodepinen? Anonymous poster hash: d1153...1bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå