Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Til dere med bekkensmerter/bekkenløsning. Jeg gikk meg KRAFTIG bekkenløsning fra jeg var 19 uker på vei, til jeg var 28 uker på vei. Det ble så gale tilslutt at jeg måtte bruke krykker. Jeg er ikke overvektig (veide 50 kg før gradivitet) og var gjennomsnittlig aktiv på treningsstudeo. Er frisør så det er et tungt yrke å jobbe med når man er gravid, så ble tidlig sykemeldt:( I uke 28 så gikk reisen til Tyrkia, og jeg vurderte lenge å avlyse, men jeg bestemte meg for å prøve, da vi eier en leilighet der nede, med egent basseng og ikke alt det hotell styret. 2 uker der nede, og jeg har ikke antydning til smerter eller noe. Alt er borte, føler nesten ikke ut som jeg er gravid mer. Ingen smerte, kan småjogge til bussen feks, snu meg som jeg vill i sengen. Reise meg fort opp av sengen. Går som en dame isteden som en 98 år gammel dame med gåstol (krykker) er idag 35 uker på vei. 6 uker siden den "forsvant" og ser ikke ut som den kommer tilbake. 2 uker med svømming, gjorde susen! Tips som kanskje funker for deg? Håper noen tar bytte av det. Kanskje ikke hver dag at du kan svømme, men 1-3 ganger i uken? Kos dere videre i rugetiden damer, det skal ihvertfall jeg ! Anonymous poster hash: ef603...8ff
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 Hvilken svømmestil benytter du deg av? Har nemlig hørt det kan bli verre av å svømme bryst pga beinbevegelsene, men er veldig fristet til å prøve. Hilsen ei som har vært sykemeldt siden uke 15 med bekkenløsning og hoftebetennelse aka dritlei. Anonymous poster hash: f339f...ece
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Hvilken svømmestil benytter du deg av? Har nemlig hørt det kan bli verre av å svømme bryst pga beinbevegelsene, men er veldig fristet til å prøve. Hilsen ei som har vært sykemeldt siden uke 15 med bekkenløsning og hoftebetennelse aka dritlei. Anonymous poster hash: f339f...ece Veldig sånn rolig svømming. Svømte av og til til jeg kjente at "nå er jeg sliten" da stoppet jeg. Bare sparke litt ekstra med beina, bevege deg litt som en "havfrue" som jeg kaller det. Svømte ikke så mye på bryst egentlig, lå masse på ryggen å "duppet" helg herligt, ihvertfall når det hjalp så mye! Ta deg de dagene i ukene i ett rolig basseng, med en venninne eller kjæresten, og bare slapp av å kjenn den følelsen av å være lett som en fjær. Anbefales på det sterkeste! Anonymous poster hash: ef603...8ff
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 Vannterapi/trening har jeg hørt mye om, men ikke benyttet meg av da det ikke har passet hverken tidsmessig eller med skyss. Jeg har hatt kraftig bekkenløsning fra uke 6 og må bruke rullestol om jeg skal gå mer enn 10 meter. Men varme fungerer godt for meg. Nå i disse varme tider har bekkenet vært mye snillere med meg og jeg klarer å bevege meg mer uten den møkkastolen. I første graviditet bodde jeg i badekaret pga det varme vannet lindret sånn. Denne gangen har vi ikke badekar Men de gangene i sommer da vi har badet har jeg svømt og i vann føles bekkenet helt normalt ut og er smertefritt. Fantastisk å føle seg normal igjen for en liten stund Anonymous poster hash: 79926...ed4
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Vannterapi/trening har jeg hørt mye om, men ikke benyttet meg av da det ikke har passet hverken tidsmessig eller med skyss. Jeg har hatt kraftig bekkenløsning fra uke 6 og må bruke rullestol om jeg skal gå mer enn 10 meter. Men varme fungerer godt for meg. Nå i disse varme tider har bekkenet vært mye snillere med meg og jeg klarer å bevege meg mer uten den møkkastolen. I første graviditet bodde jeg i badekaret pga det varme vannet lindret sånn. Denne gangen har vi ikke badekar Men de gangene i sommer da vi har badet har jeg svømt og i vann føles bekkenet helt normalt ut og er smertefritt. Fantastisk å føle seg normal igjen for en liten stund Anonymous poster hash: 79926...ed4 Huffdaaa:-( hørtes aldeles ikke bra ut...håper at det går fort vekk på deg etter fødsel? Du kan nok ha rett i at varmen og hjelper masse til på bekkenet da det varmer opp og mykner! En god kombinasjon og en dose svømming og en dose varme er nok helbredende. Bare synn at her i Norge må man stå nesten på hodet for å få det til. Ser nesten for meg at man må LEIE et badested med varmt basseng og sånn badstu bare for å kunne få den terapien men trenger ( hehe) nei uff, håper dere finner deres metode på å bli litt bedre ihvertfall! Anonymous poster hash: ef603...8ff
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Fysioterapeuten min sa også at det er en god øvelse å gå sakte frem og tilbake på den grunne delen i bassenget. Altså stå oppreist og gå i vannet (med vann til midjen sånn ca). I tillegg: beveg deg som om du alltid har på deg miniskjørt (trangt sådan). Altså gå ut av bilen ved å svinge bena samlet ut først, ikke ta for store skritt osv. Og så har jeg veldig lyst til å anbefale et Bekkenbelte som fungerer helt fantastisk bra, men blir det regnet som reklame her inne, og er det lov? Jeg brukte akkurat det beltet og fikk en ny hverdag, og fysioterapeuten min ble kjempebegeistret når hun så det, og sa at det var den beste modellen hun hadde sett. Anonymous poster hash: 3822c...ecd
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Fysioterapeuten min sa også at det er en god øvelse å gå sakte frem og tilbake på den grunne delen i bassenget. Altså stå oppreist og gå i vannet (med vann til midjen sånn ca). I tillegg: beveg deg som om du alltid har på deg miniskjørt (trangt sådan). Altså gå ut av bilen ved å svinge bena samlet ut først, ikke ta for store skritt osv. Og så har jeg veldig lyst til å anbefale et Bekkenbelte som fungerer helt fantastisk bra, men blir det regnet som reklame her inne, og er det lov? Jeg brukte akkurat det beltet og fikk en ny hverdag, og fysioterapeuten min ble kjempebegeistret når hun så det, og sa at det var den beste modellen hun hadde sett. Anonymous poster hash: 3822c...ecd Hvor kjøpte du det? Anonymous poster hash: 93353...5a1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 Fysioterapeuten min sa også at det er en god øvelse å gå sakte frem og tilbake på den grunne delen i bassenget. Altså stå oppreist og gå i vannet (med vann til midjen sånn ca). I tillegg: beveg deg som om du alltid har på deg miniskjørt (trangt sådan). Altså gå ut av bilen ved å svinge bena samlet ut først, ikke ta for store skritt osv. Og så har jeg veldig lyst til å anbefale et Bekkenbelte som fungerer helt fantastisk bra, men blir det regnet som reklame her inne, og er det lov? Jeg brukte akkurat det beltet og fikk en ny hverdag, og fysioterapeuten min ble kjempebegeistret når hun så det, og sa at det var den beste modellen hun hadde sett. Anonymous poster hash: 3822c...ecd Hvor kjøpte du det? Anonymous poster hash: 93353...5a1 De selges kun via en egen nettside, så det var derfor jeg ble usikker ift det med å reklamere... Hmmm... Høre på ris/ros først kanskje. Anonymous poster hash: 3822c...ecd
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Fysioterapeuten min sa også at det er en god øvelse å gå sakte frem og tilbake på den grunne delen i bassenget. Altså stå oppreist og gå i vannet (med vann til midjen sånn ca). I tillegg: beveg deg som om du alltid har på deg miniskjørt (trangt sådan). Altså gå ut av bilen ved å svinge bena samlet ut først, ikke ta for store skritt osv. Og så har jeg veldig lyst til å anbefale et Bekkenbelte som fungerer helt fantastisk bra, men blir det regnet som reklame her inne, og er det lov? Jeg brukte akkurat det beltet og fikk en ny hverdag, og fysioterapeuten min ble kjempebegeistret når hun så det, og sa at det var den beste modellen hun hadde sett. Anonymous poster hash: 3822c...ecd Ser ikke noe problem i at man kan dele slike ting, da det er veldig til hjelp :-) men er sikkert til å høre inne på ris/ros...så om det går fint der, så er jeg veldig interisert i å høre ! :-) Anonymous poster hash: ef603...8ff
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Varme har også veldig mye å si. Jeg fikk bekkensmerter i uke 8 og det varte til ca 7 mnd etter fødselen. Var 100% sykemeldt fra ca uke 25 og ut svangerskapet. Men rundt uke 17 ble det veldig varmt ute, ca 30 grader i en uke, og jeg var mye ute i jobben, barnehage. Og da forsvant ALLE smertene mine. Når det ble kaldere kom de tilbake. Jeg brukte ofte en lang varm dusj som smertelindring, eller en oppvarmet hvetepose men hveteposen var ikke like effektiv som dusjen. Er ikke noe svømmetilbud her jeg bor men helt klart er svømming og anbefalt. Jeg brukte en gyball og tøyet bekkenet med den, det hjalp noe. Prøvde bekkenbelte på jobb, det funket men da jobben min innebærer ofte stillingsendringer så ble det for vanskelig å bruke. Å justere beltet hvert femtemminutt og i blant oftere ble for tungvint. Er bare å google bekkenbelte så finner man, er flere typer. Anonymous poster hash: e3ccf...448
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Da fikk jeg 'lov' på ris og ros, så her kommer linken til bekkenbelte-siden. http://www.completecomfort.no/ Jeg fikk stor hjelp av dette beltet. Brukte 'hovedbeltet' og den ekstra strikken på jobb på dagen, og fikk nok stabilitet da til å holde ut arbeidsdagen. Jeg hadde problemer med å sove skikkelig fordi det gjorde så vondt når jeg beveget meg i sengen, men også det ble bedre da jeg begynte å ha på 'hovedbeltet' passe stramt/løst om natten slik at jeg hadde litt støtte når jeg snudde meg. Hadde som regel 'beltepause' om ettermiddagen, for det er ikke bra å bruke dem absolutt hele tiden slik jeg har forstått. Gjorde i tillegg noen øvelser jeg fikk av fysioterapeuten min. Det ble ikke helt bra, men sinnsykt mye bedre. Forskjellen på å klare hverdagen og bli liggende på sofaen slik jeg følte det. Anonymous poster hash: 3822c...ecd
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 Da fikk jeg 'lov' på ris og ros, så her kommer linken til bekkenbelte-siden. http://www.completecomfort.no/ Jeg fikk stor hjelp av dette beltet. Brukte 'hovedbeltet' og den ekstra strikken på jobb på dagen, og fikk nok stabilitet da til å holde ut arbeidsdagen. Jeg hadde problemer med å sove skikkelig fordi det gjorde så vondt når jeg beveget meg i sengen, men også det ble bedre da jeg begynte å ha på 'hovedbeltet' passe stramt/løst om natten slik at jeg hadde litt støtte når jeg snudde meg. Hadde som regel 'beltepause' om ettermiddagen, for det er ikke bra å bruke dem absolutt hele tiden slik jeg har forstått. Gjorde i tillegg noen øvelser jeg fikk av fysioterapeuten min. Det ble ikke helt bra, men sinnsykt mye bedre. Forskjellen på å klare hverdagen og bli liggende på sofaen slik jeg følte det. Anonymous poster hash: 3822c...ecd Takk☺️ Anonymous poster hash: 93353...5a1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 I kommunen vår så fins det bassengtrenning for gravide med bekkensmerter, med fysioterapeut. Kanskje er dette noe som fins i de fleste kommunene? Verdt å sjekke:-) Anonymous poster hash: 4e850...cd8
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 Fysioterapeuten min sa også at det er en god øvelse å gå sakte frem og tilbake på den grunne delen i bassenget. Altså stå oppreist og gå i vannet (med vann til midjen sånn ca). I tillegg: beveg deg som om du alltid har på deg miniskjørt (trangt sådan). Altså gå ut av bilen ved å svinge bena samlet ut først, ikke ta for store skritt osv. Og så har jeg veldig lyst til å anbefale et Bekkenbelte som fungerer helt fantastisk bra, men blir det regnet som reklame her inne, og er det lov? Jeg brukte akkurat det beltet og fikk en ny hverdag, og fysioterapeuten min ble kjempebegeistret når hun så det, og sa at det var den beste modellen hun hadde sett. Anonymous poster hash: 3822c...ecd Hvor kjøpte du det? Anonymous poster hash: 93353...5a1 De selges kun via en egen nettside, så det var derfor jeg ble usikker ift det med å reklamere... Hmmm... Høre på ris/ros først kanskje. Anonymous poster hash: 3822c...ecd Det fins en butikk i lille grensen som selger flere typer. Jeg kjøpte min der for 2 år siden. Husker ikke navnet, men du finner det sikkert via google Anonymous poster hash: 4e850...cd8
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #15 Skrevet 14. august 2014 Bare sånn til informasjon er det normalt at bekkenløsning bedrer seg betraktelig i uke 28-32, pga at babyen synker. Å komme med råd på den måten er litt teit. Dette er forsket på og det er ikke funnet noen sammenheng, slik du antyder. Anonymous poster hash: 3aa2a...3b3
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #16 Skrevet 14. august 2014 Fysioterapeuten min sa også at det er en god øvelse å gå sakte frem og tilbake på den grunne delen i bassenget. Altså stå oppreist og gå i vannet (med vann til midjen sånn ca). I tillegg: beveg deg som om du alltid har på deg miniskjørt (trangt sådan). Altså gå ut av bilen ved å svinge bena samlet ut først, ikke ta for store skritt osv. Og så har jeg veldig lyst til å anbefale et Bekkenbelte som fungerer helt fantastisk bra, men blir det regnet som reklame her inne, og er det lov? Jeg brukte akkurat det beltet og fikk en ny hverdag, og fysioterapeuten min ble kjempebegeistret når hun så det, og sa at det var den beste modellen hun hadde sett. Anonymous poster hash: 3822c...ecd Hvor kjøpte du det? Anonymous poster hash: 93353...5a1 De selges kun via en egen nettside, så det var derfor jeg ble usikker ift det med å reklamere... Hmmm... Høre på ris/ros først kanskje. Anonymous poster hash: 3822c...ecd Det fins en butikk i lille grensen som selger flere typer. Jeg kjøpte min der for 2 år siden. Husker ikke navnet, men du finner det sikkert via google Anonymous poster hash: 4e850...cd8 Men ikke akkurat disse beltene, for de er helt nye og importeres til Norge kun av de to damene som har laget den websiden jeg linket til lengre opp. Men vet at det finnes flere typer. Anonymous poster hash: 3822c...ecd
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #17 Skrevet 14. august 2014 Bare sånn til informasjon er det normalt at bekkenløsning bedrer seg betraktelig i uke 28-32, pga at babyen synker. Å komme med råd på den måten er litt teit. Dette er forsket på og det er ikke funnet noen sammenheng, slik du antyder. Anonymous poster hash: 3aa2a...3b3 Hvem er denne 'du' som du skriver til...? Anonymous poster hash: 3822c...ecd
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #18 Skrevet 14. august 2014 Da fikk jeg 'lov' på ris og ros, så her kommer linken til bekkenbelte-siden. http://www.completecomfort.no/ Jeg fikk stor hjelp av dette beltet. Brukte 'hovedbeltet' og den ekstra strikken på jobb på dagen, og fikk nok stabilitet da til å holde ut arbeidsdagen. Jeg hadde problemer med å sove skikkelig fordi det gjorde så vondt når jeg beveget meg i sengen, men også det ble bedre da jeg begynte å ha på 'hovedbeltet' passe stramt/løst om natten slik at jeg hadde litt støtte når jeg snudde meg. Hadde som regel 'beltepause' om ettermiddagen, for det er ikke bra å bruke dem absolutt hele tiden slik jeg har forstått. Gjorde i tillegg noen øvelser jeg fikk av fysioterapeuten min. Det ble ikke helt bra, men sinnsykt mye bedre. Forskjellen på å klare hverdagen og bli liggende på sofaen slik jeg følte det. Anonymous poster hash: 3822c...ecd Takk☺️ Anonymous poster hash: 93353...5a1 Bare hyggelig. Anonymous poster hash: 3822c...ecd
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #19 Skrevet 14. august 2014 Bare sånn til informasjon er det normalt at bekkenløsning bedrer seg betraktelig i uke 28-32, pga at babyen synker. Å komme med råd på den måten er litt teit. Dette er forsket på og det er ikke funnet noen sammenheng, slik du antyder. Anonymous poster hash: 3aa2a...3b3 Nå vet jeg ikke hvem du sikter til, men det er da bevist mange ganger at mosjon og trening kan ha god effekt ved bekkenløsning/låsning og andre bekkenproblemer.... Anonymous poster hash: 4929f...27d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå