Gå til innhold

Fri fra jobb for OUL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 8-16-jobb, og må derfor ha fri for å reise til OUL på sykehuset.

Da jeg snakket med lederen min om det sa hun at de (kommunen) har blitt kjempestrenge på at de gir maks 2 timer fri til sånt. Resten måtte jeg eventuelt ta av flexitid.

Kan det stemme??

Jeg bruker ca 45 min i kjøring hver vei, og vil dermed ikke rekke det på to timer. Vi skal tross alt parkere og gå frem og tilbake fra parkeringshuset også, i tillegg til ventetiden man på påregne, og selve ultralyden. Jeg synes det er rart at de kan sette en makstid på det.

Anonymous poster hash: d0ad0...aae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener man har rett på fri til svangerskapsrelaterte kontroller. Vet ikke om de kan sette en begrensning på antall timer...

Skrevet

Høres ekstremt firkantet ut fra arbeidsgivers side.Du har jo rett på fri for å oppsøke spesialisthelsetjenesten.

Skrevet

Tror man har rett på fri ja, det er jo absolutt ingen av kontrollene som kan tas etter ordinær arbeidstid. Sjekk evt med fagforbundet om du ikke får gjennomslag. I mitt fagforbund står det tydelig at man har krav på fri til alt av svangerskapskontroller.

Fri for å komme seg til å fra må jo være en selvfølge (med mindre man selv velger å gå på kontroll langt borte).

Anonymous poster hash: 3de10...c05

Skrevet

Høres veldig rigid ut. OUL er jo ikke noe en stadig må på. 

Skrevet

Man har rett til å gå på svangerskapsrelaterte kontroller i arbeidstiden. For en lite forståelsesfull arbeidsgiver du har.

Skrevet

Hva med barnefar da? Han har vel ikke en dritt å si? :-/

Anonymous poster hash: a280e...11f

Skrevet

Tusen takk dere!

Da skal jeg tørre å "krangle" litt mer :)

Det var lurt tenkt å kontakte fagforbundet hvis dette ikke endrer seg :)

Hi

Anonymous poster hash: d0ad0...aae

Skrevet

Du har krav på fri ja, men ikke betaling for hele dagen.

Sjekk hvilke avtaler dere har i fagforeningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...