Gå til innhold

Lekker fostervann elller urin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg nyser eller hoster blir jeg våt i trusa... er andregangsfødende men har aldri hatt problemer med å knipe igjen! er nå i uke 30. Kan det være at jeg lekker fostervann? Prøvde å lukte på det isted, luktet ihvertfall ikke urin! luktet ikke så mye, men litt søtt kansje? har lest at fostervann kan lukte litt søtt?! Blir skikkelig nervøs nå, er fortsatt i full jobb, står hele dagen på jobb.. kanskje et tegn på å roe ned? Ringe lege imårra? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som å lese om meg selv!! Er nå i uke 32 med barn nr.2 og når jeg nyser eller hoster hardt skjer akkurat det samme. Men jeg er sikker på at det er urin. Har heller aldri før hatt problemer med dette, men nå begynte det altså. Allerede for mange uker siden.

Uansett, hvis man er i tvil om hva det skal være i svangerskapet bør man snakke med jordmor! Ta deg en tur du, så får du høre uansett! De har noen slags strips som sjekker om det er fostervann

Skrevet

Samme her.

Luktet ikke urin heller.

Var hos legen og jeg lekker IKKE fostervann. Så dessverre tisser jeg en skvett når jeg nyser/hoster.

Begynt med bind.

Skrevet

Ville ha sjekket ja. Hadde det i første svangerskap. Men da rant det vel litt og litt noen dager, så ikke bare ved hosting og nysing. Dette var i uke 30, ble liggende på sykehuset en uke og så kom lillejenta. Er vel vanlig å ha utflod/lekkasje, m greit å sjekke. Lykke til!

Skrevet

Sammar här. Läcker lite nästan varje gång jag nyser. Har antatt att det är urin. Har inte tänkt på att det kan vara fostervatten?! Men försöker knipa samman när jag känner att en nysning är på gång och det hjälper oftast.

Är dålig på att träna beckenmusklerna.. 

Tränar ni beckenet? Alltså att knipa och hålla ihop musklerna där nere?

Skrevet

Jeg har ikke nevnt noe til legen enda.. Det har vært svært lite nysing og hosting i det siste, og det ser ut til å ha stoppet. Men nå er det utfloden som ser ut til å være tyntflytende....... bruker truseinlegg som jeg hele tiden må skifte.. Herreguud så drygt! 

Jeg er også utrolig dårlig til å trene bekkenmusklaturen... gjør det nå i dette øyeblikk for at du minte meg på det! :lete:

Skrevet

Jeg har ikke nevnt noe til legen enda.. Det har vært svært lite nysing og hosting i det siste, og det ser ut til å ha stoppet. Men nå er det utfloden som ser ut til å være tyntflytende....... bruker truseinlegg som jeg hele tiden må skifte.. Herreguud så drygt!

Jeg er også utrolig dårlig til å trene bekkenmusklaturen... gjør det nå i dette øyeblikk for at du minte meg på det! :lete:

Da synes jeg virkelig , hvis du ikke at sagt noe til legen enda, at du bør det!! Det er som sagt veldig enkelt og fort gjort å teste!

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg hadde det sånn som dette sist gang jeg var gravid. Tenkte at det sikkert ikke var det. Men valgte å dra inn på føden forde. Tokk en rask test å ble satt i gang dagen etter. Jeg har hatt noen av de samme følelsene denne gangen også. Testet meg å alt ser bra ut denne gangen. Men ville absolutt tatt en tlf å hørt på føden eller snakket med legen om det. Skader ikke! Jeg angrer absolutt ikke på at jeg gjorde det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...