Gå til innhold

avlastning fra BV.. litt tanker om dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går til kognitiv terapi pga tidligere kraftig depresjon. Den har vært lild de siste åra, men aldri borte. Ble alenemor i desember, og er mye rør med BF, som gir mye stress osv.

Jobber 100%, etter flere år helt uten jobb. Trodde aldri jeg skulle klare å komme i jobb, men det har jeg klart! *stolt*

har familie som hele tiden sier de vil hjelpe til med avlastning, men de har aldri tid eller ork når jeg trenger det.

sist jeg hadde time tok vi en ny bdi (?) Test, og ga utslag i moderat depresjon, nærmere kraftig enn mild. Terapeuten mener jeg bør kunne få avlastning fra bv, og vi skal på møte med dem neste uke... hun ba meg tenke ut når og hvordan avlasting jeg vil ha... men det er vanskelig. Selvom jeg er utslitt og klar til å gråte når to-åringen er i seng, så klarer jeg meg jo... klarer "alt" på egenhånd, er jo vant til det!

Bf har noe samvær. Men ganske lite fordi han ikke VIL ha mer...

noen som har noen tanker??? Jeh føler jeg bare har kaos i hodet om dagen, så klarer ikke tenke ut helt hva jeg lurer på her nå engang...

Anonymous poster hash: 95f69...e57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(Det er mer som ligger bak altså, men med fare for å bli gjenkjent så forteller jeg ikke alt) HI

Skrevet

Ville aldri bedt om avlastning fra Bv, pga din sykdoms historie.

Ville forhørt meg med avlastnings hjem som ikke går igjennom Bv.

Anonymous poster hash: 3efa9...538

Skrevet

Det høres fornuftig ut, og du vil antagelig få innvilget besøkshjem som forebyggende tiltak.

For en toåring er det greit med ganske hyppige, ikke så lange samvær. F.eks fredag-søndag tredje hver helg og en overnatting i uka de ukene barnet ikke er hos besøkshjemmet, men dette er det veldig opp til foreldrene å ønske noe om.

Selv om man innvilges besøkshjem, er det stor mangel på disse. Ofte står barn på venteliste veldig lenge. Det er derfor lurt å tenke gjennom om du vet noen som kan være aktuelle. Det kan være alt fra bekjente, barnehageansatte (om barnehagen tillater det, er dette ofte en veldig god løsning - siden barnet kjenner disse fra før) osv.

Mvh.

barnevernansatt

Anonymous poster hash: f456b...3a5
Skrevet

Så flott at du har klart å komme deg tilbake i jobb! Gratulerer!

Jeg har ikke veldig mye erfaring med din lidelse, men det første jeg tenker er at det er kjempefint om du får tilbud om avlastning slik at du kan fokusere på å bli bedre. Du trenger ikke å klare alt på egenhånd, det er lov å spørre om hjelp, det er lov å ta imot hjelp. Jeg ville vært ærlig med representantene fra bv - de er der for å hjelpe og sannsynligvis vil de hjelpe deg med å samle tanken under samtalen. Det er likevel fint om du har gjort deg selv noen funderinger på hva du kunne hatt behov for, er det en ettermiddag i uka? En helg nå og da?

Lykke til!

Skrevet

En halvbror av meg hadde avlastning hos en snill familie da han var liten. (Det eneste virkelig fornuftige moren hans noen gang gjorde i mine øyne.)

Jeg er ikke sikker på hvor ofte det var, men mener å huske at at det var oftere i begynnelsen, og etter hvert som det var mindre behov for det  så ble det sjeldnere. Mener han var der ca annenhver helg til å begynne med, så hver tredje og deretter en gang i måneden, inntil det etter noen år ikke var behov for det.

Den ordningen dere kommer frem til kan jo endres underveis.

Vurder også om du kanskje trenger en ettermiddag i uken, om det kan være bedre, eller noe du trenger i tillegg.

Du trenger å komme deg ordentlig på beina selv nå, og da er det lurt å ta imot den hjelpen du kan få i den perioden du trenger det.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 17354...72c
Skrevet

Han har virkelig starta med trass, og er utrolig mammagutt. Skal jeg gå på do ellerlage mat, står han i gangen og hyler med all kraft. Han vil helst sitte på fanget eller herje med meg hele tida, så får jo aldri gjort noe. Men MÅ jeg på do, så må jeg jo. Og da er han sint lenge etterpå....

altså, bf har samvær et par timer et par ganger i uka, og overnatting en natt annenhver uke. Men hvis han ikke kan en gang, så vil han ikke bytte, kun avlyse. Og han nekter å ha overnatting i uka, så kan ikke ha tidligvakter på jobben. Greit nok det. Men han skal få gjøre som han vil, og fokusere på seg selv og sitt liv.

Han har som sagt noe samvær. Men han er ofte kjempesur fordi han "skjønner ikke at jeg trenger fri"...

veit ikke om jeg "fortjener" avlastning fra bv. Siden far faktisk har/skal ha så ofte han skal.

HI

Skrevet

(Det er mer som ligger bak altså, men med fare for å bli gjenkjent så forteller jeg ikke alt) HI

Men var ikke så vanskelig da, å bli gjenkjent! Hehe. 

Anonymous poster hash: 31505...04f

Skrevet

ok. Alt jeg har fortalt har jeg flere venninner som og opplever. Bortsett fra det medmoderat depresjon. Eneste måten du kan skille meg fra disse på, er om du er terapeuten. For hun er den eneste som vet om det.

Skrevet

ok. Alt jeg har fortalt har jeg flere venninner som og opplever. Bortsett fra det medmoderat depresjon. Eneste måten du kan skille meg fra disse på, er om du er terapeuten. For hun er den eneste som vet om det.

Slapp av da, skulle bare høre hva du sa.  :) 

God bedring og lykke til. 

Skrevet

Syns litt synd i barnet om det må sjonglere mellom 3 hjem altså. Legen/ helsestasjon kan ikke ta en prat med faren så han heller kan komme mer på banen. Hva med en time på fvk hvor du legger frem tankene dine?

Og ha samvær med far noen timer et par ganger i uken, en dag i uken kanskje på avlastning, annenhver helg hos far og noen helger på avlastning. Blir altfor mye for en liten pjokk altså.

Anonymous poster hash: fd660...f96

Skrevet

Han har virkelig starta med trass, og er utrolig mammagutt. Skal jeg gå på do ellerlage mat, står han i gangen og hyler med all kraft. Han vil helst sitte på fanget eller herje med meg hele tida, så får jo aldri gjort noe. Men MÅ jeg på do, så må jeg jo. Og da er han sint lenge etterpå....

altså, bf har samvær et par timer et par ganger i uka, og overnatting en natt annenhver uke. Men hvis han ikke kan en gang, så vil han ikke bytte, kun avlyse. Og han nekter å ha overnatting i uka, så kan ikke ha tidligvakter på jobben. Greit nok det. Men han skal få gjøre som han vil, og fokusere på seg selv og sitt liv.

Han har som sagt noe samvær. Men han er ofte kjempesur fordi han "skjønner ikke at jeg trenger fri"...

veit ikke om jeg "fortjener" avlastning fra bv. Siden far faktisk har/skal ha så ofte han skal.

HI

Også bør fokuset på samværet være at barnet trenger det. Ikke at du trenger fri.

Skrevet

Syns litt synd i barnet om det må sjonglere mellom 3 hjem altså. Legen/ helsestasjon kan ikke ta en prat med faren så han heller kan komme mer på banen. Hva med en time på fvk hvor du legger frem tankene dine?

Og ha samvær med far noen timer et par ganger i uken, en dag i uken kanskje på avlastning, annenhver helg hos far og noen helger på avlastning. Blir altfor mye for en liten pjokk altså.

Det samme tenker jeg!

Jeg har også en sønn på samme alder å han reagerer veldig på å bare ha to steder å forholdet seg til.

Barnefaren har han annenhver helg,å når det nærmer seg far sin helg så begynner småen å sove veldig urolig å våkner mange ganger om natten.

Når han kommer tilbake fra faren sover han også veldig urolig å våkner flere ganger om natten å roper på meg bare for å se om jeg forsatt er der.

Høres ikke bra ut å sjonglere mellom tre steder å forholde seg til med ett så lite barn.

Anonymous poster hash: fd15a...a59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...