Gå til innhold

Angående fødsel: Dere som har flere barn..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Hvordan har fødslene vært iforhold til hverandre? Like, ulike?

Jeg har tre barn og ønsker veldig nr 4 nå.

Jeg er litt usikker på om jeg skal si fødslene var like eller ulike, det er ihvertfall mye likt i dem.

1-Førstemann startet med en minimal vannavgang, så inn på sykehuset  4 dager over termin. Ingen tegn til fødsel før vannavgang.

Når åpningsriene var over så var det en pasue på 15 min før pressriene satte i gang (ganske deilig). . 2 pressrier, varihet 3 minutt. 
Fødsel tok i underkant av 3 timer. Ingen smertestillende.
Så og si totalruptur og måtte opereres i lang tid.

3490 gram 52cm. 

2- Andremann kom 11 dager over termin. Ingen tegn til fødsel før dagen han kom, da var det lette murringer hele dagen, uten at dette var rier.
Inn på sykehuset for å sjekke åpning på kvelden. Ingen tegn til rier åpning 2 cm.

Jordmor strippet meg og riene startet momentant. Ingen smertestillende denne fødselen heller.
Ungen var ute 1 time og 15 minutt etter første ri. 15 min pause mellom åpningsrier og pressrier. 2 pressrier, 3 min.

5 sting.

3586gram 53cm.

3- Tredjemann og luringen...Det skal sies at jeg hadde en enorm påkjenningen hele dette svangerskapet, stressnivået mitt var skyhøyt av diverse grunner.  Kanskje dette er en grunn til at det forløp som det gjorde? Eller bare at det var sånn det skulle være. Jeg presset ihvetfall kroppen min for mye, det vet jeg.

Uansett.

ullerier startet på termindato. med blødninger og rier om hvernadre. Uten at det var virkelige rier.
Det ble verre og verre for hver dag, uten at jeg var i fødsel. Kroppen kjentes sliten ut.
Fødsel kom i gang 5 dager over termin Kom inn med 4cm åpning og det tok 3,5 time.
30min pause mellom åpinsrier og pressrier.
3 pressrier, 5min. Ingen smertelindring.
De andre ungene har bare glidd ut, hodet gled fint ut her, men kroppen måtte jobbes ut. Barnepleier presset på magen min for å få ham ut, fordi fostervannet var ekstremt misfarget.

1 sting.

4500gram 52cm

Selve forløpet i fødslene var relativt likt, jeg følte med tredjemann at dette kunne jeg, så var ekstremt rolig når fødsel satte i gang. 
Jeg er spent på 4djemann, hvis vi er så heldige, om han/hun blir noenlunde likt, eller om dette blir en lang, smertefull fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine to forrige har vært så ulike som det går an.

1.: startet med smårier 6 dager overtid, var på sykehuset 14 timer før han kom ut, vannet gikk aldri, så de tok det da jeg var 8 cm åpnet og "satt fast" der, hodet festet seg aldri, brukte 20 min på å presse.

2.: startet med at vannet gikk 4 uker før tiden, riene begynte så smått så etter 14 timer ca dro vi på sykehuset, da var jeg bare 2 cm åpnet, men etter masse plutselige styrtrier kom han etter 2 1/2 time på sykehuset, fikk ikke lov å presse fordi pressriene var så sterke i seg selv at hun måtte holde igjen hodet hans for at han ikke skulle komme så fort.

Blir spennende å se hva som venter meg nå 3. gangen :-p 

Skrevet (endret)

Mine to forrige har vært så ulike som det går an.

1.: startet med smårier 6 dager overtid, var på sykehuset 14 timer før han kom ut, vannet gikk aldri, så de tok det da jeg var 8 cm åpnet og "satt fast" der, hodet festet seg aldri, brukte 20 min på å presse.

2.: startet med at vannet gikk 4 uker før tiden, riene begynte så smått så etter 14 timer ca dro vi på sykehuset, da var jeg bare 2 cm åpnet, men etter masse plutselige styrtrier kom han etter 2 1/2 time på sykehuset, fikk ikke lov å presse fordi pressriene var så sterke i seg selv at hun måtte holde igjen hodet hans for at han ikke skulle komme så fort.

Blir spennende å se hva som venter meg nå 3. gangen :-p 

Så morsomt, jeg husker deg fra en av mine forrige unger. Jeg tror det var sistemann, han er nå to år. Men har også en på 6 år.

Jeg vet ihvertfall jeg har sett deg før.

Ikke for å berøre et vondt tema, men kan det være at du mistet så ble du gravid igjen rett etterpå?

Min yngste ble ihvertfall født i juni 2012.

Så spennende med en til da :)

Håper fødselen blir den beste!

Jeg har foresten et annet navn her enn jeg hadde tidligere, husker ikke hva det var sist.

Endret av Llana
Skrevet

Har en på 6 og en på 2 jeg også :-)  Før andremann kom hadde jeg 3 SA, helt greit at du spør, jeg ble jo gravid til sist, og de 3 gangene mistet jeg så tidlig at jeg ikke hadde begynt å føle noe ennå (uke 6 alle gangene). Sistemann ble født i slutten av mai, selv om terminen var i slutte av juni, så vi har nok vært i samme terminklubb da ja :-) 

Skrevet

Se det ja, koselig :)
Vi prøver tydeligvis på nestemann vi også, eller vi skal begynne prøvingen neste måned.

Spennende.

Skrevet

Ja, det er spennende, håper det lykkes fort for dere, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...