Gå til innhold

Babyen min er så alvorlig og babler lite..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har sagt bababa og mamama ei stund men det går dager mellom hver gang, og det er ikke ofte.

Hun smiler innimellom men vil si hun har steinansikt 80 % av tiden. Er 10 måneder.

Er dette "normalt" eller grunn til bekymring?

Anonymous poster hash: 495c0...77b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt!

Skrevet

Umulig å si.. alle barn har jo sin egen personlighet, men må si jeg er mest vant til de barna som er ganske sprudlende, som "prater/babler" og smiler/ler mye i den alderen.

Anonymous poster hash: 918f3...884
Skrevet

Umulig å si.. alle barn har jo sin egen personlighet, men må si jeg er mest vant til de barna som er ganske sprudlende, som "prater/babler" og smiler/ler mye i den alderen.

Ps: Kan jo hende hun endrer seg litt om et par måneder :) Og jeg vet forresten om et barn som er mye alvorlig og gjør lite ut av seg, men det er ute blant folk og i barnehage da.. vet ikke hvordan barnet er hjemme.

Skrevet

Hvordan er du da? Eller andre som er rundt henne i det daglige? Opplever vel at babyer speiler litt den de "henger med".

Anonymous poster hash: 53bc6...2f5

Skrevet

Hei.

Babyer er selvsagt forskjellige, men er du bekymret så snakk med helsesøster.

Mitt barn var også slik og hadde hadde tette øreganger på begge ørene, ingen grunn til å pludre når du ikke hører det selv.

Legen som var på helsestasjon tok det ikke alvorlig da jeg spurte ham om det og han testa ørene veldig kjapt med høye lyder... altså jeg visste jo at barnet mitt ikke var døvt, men det er mange grader av hørselshemning!

Da han var 2,5 og fortsatt ikke snakket, så sto jeg på mitt og fikk komme til ørespesialist. 

Nå er han 5 og endelig på høyde med de andre språkmessig.

Anonymous poster hash: 61518...8a1
Skrevet

Hvordan er du da? Eller andre som er rundt henne i det daglige? Opplever vel at babyer speiler litt den de "henger med".

Jeg er superblid og snakker med henne hele tiden, men det er lite respons :-( Er også utrolig grinete så skulle nesten tro det var noe som plagte.

Skrevet

Hei.

Babyer er selvsagt forskjellige, men er du bekymret så snakk med helsesøster.

Mitt barn var også slik og hadde hadde tette øreganger på begge ørene, ingen grunn til å pludre når du ikke hører det selv.

Legen som var på helsestasjon tok det ikke alvorlig da jeg spurte ham om det og han testa ørene veldig kjapt med høye lyder... altså jeg visste jo at barnet mitt ikke var døvt, men det er mange grader av hørselshemning!

Da han var 2,5 og fortsatt ikke snakket, så sto jeg på mitt og fikk komme til ørespesialist.

Nå er han 5 og endelig på høyde med de andre språkmessig.

Anonymous poster hash: 61518...8a1

Ja jeg har tenkt tanken men alle har avfeid det når jeg har nevnt det hos helsesøster/barnelege. Bare kikket raskt i ørene og sagt alt ser bra ut..

Han tar seg mye til ørene i perioder.

Virket gutten din plaget på andre måter, urolig og grinete, dårlig søvn etc?

Skrevet

Slik er babyen min også! Hun er 7 mnd og veldig tenkende.. Babler så og si aldri..

Anonymous poster hash: 3012b...d43

Skrevet

Min eldste var sånn. Aldri masse smiling eller mimikk. Han er en glad gutt, men er fortsatt litt "tam" i ansiktet. Barn er forskjellig tenker jeg. Han er en rolig personlighet som tenker mye. Bror er rake motsetningen.

Skrevet

Hvis du mistenker nedsatt hørsel, prøv med tegn. Kjøp boka Babysigns om du ikke kan tegnspråk fra før. Supert for språkutviklingen også , og for babyen til å uttrykke seg tidligere.

Skrevet

Punkt 1 : Krev en henvisning til øre/nese/hals. Har selv barn som har blitt sjekket av vanlige leger, med beskjed om at alt var fint, hvor det har vist seg at barnet har hatt sterkt redusert hørsel. 

Punkt 2: Et av barna mine var også veldig alvorlig og smilte ikke så ofte. Men hun snakket mye. Snakket som en 3 åring da hun var 18 mnd. Snakket flere ord i setninger da hun var 1 år. Kunne peke på alle kroppsdeler "hvor er magen din" da hun var 8 mnd. Men som sagt så var hun veldig alvorlig og det gikk dager mellom hver gang hun trakk på smilebåndet, selv om både jeg og faren er sprudlende.

Anonymous poster hash: 92510...409

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...