Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Vil høre alt, både positivt og negativt. Anonymous poster hash: 5fea7...9e3
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 Det kommer vel an på om du jobber som sykepleier, hjelpepleier eller assistent. Anonymous poster hash: bb208...b00
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Unnskyld, glemte å skrive at jeg da tenker på assistent/vikar. Anonymous poster hash: 5fea7...9e3
Atanih Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 Ingen dag er lik. Bare jobba som lærling, men dagene kan være alt fra rolige dager fra morgen til kveld, til å plutselig måtte løpe etter demente som "skal hjem". Noen demente mener de ikke bor der og kan bli ordentlig sinte, noen ganger litt voldelige (dytte og småslå) fordi du ikke skjønner at de ikke skal være der. En må være psykisk sterk, og skjønne at de er fra en helt annen generasjon enn oss. Men for all del, veldig givende arbeid om man virkelig ønsker å jobbe med mennesker. Jeg synes ikke mennesker som bare er ute etter en jobb uten å kunne ha innsikt i andres situasjoner og ville hjelpe, burde jobbe innenfor dette faget. Men det er min mening
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #5 Skrevet 13. august 2014 Stell (alt fra dusj og tannpuss til rulling av hår, barbering, sminke), mat (smøring, veiledning, mating, tilrettelegging, opprydding), følge på do, bleie-og klesskift, hjelp til å få sett på tv, lest, røyke, strikke osv. Samtale, miljøarbeid. Varierer selvsagt litt fra avd til avd, men stort sett skal man være behjelpelig med alt som eldre trenger hjelp til i løpet av et døgn. Anonymous poster hash: d9124...1a4
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #6 Skrevet 13. august 2014 Ja, det kommer helt an hva du jobber som! Sykepleiere og hjelpepleiere har litt mer ansvar enn assistentene og ofte er det assistentene som må ta de tyngste oppgavene i stell, men dette er fordi sykepleier spesielt har mange andre viktige oppgaver som feks medisinering, medisinrommet, telefonmøter ect.. Anonymous poster hash: c6968...29f
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #7 Skrevet 13. august 2014 På avdelingen jeg jobber på (spesialavdeling), så vil du i løpet av en dag: hjelpe til med morgenstell, ordne frokost, ordne skyllerom, ordne middag, servere kaffe, hjelpe brukerene med diverse. Anonymous poster hash: aa5d2...535
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå