Gå til innhold

Hva synes dere om dette??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Et nært familiemedlem som inviterte til bryllup som var tidlig i våres. De skulle gifte seg på tinghuset, og skulle derfor bare ha med forlovere. Helt OK. 

 

Festen var stor og flott. Nydelig pyntet og kjempe god mat og stemning! :) Dagen etter postet de på facebook at de nå var gift, --.04.2014. 

 

Så får jeg vite en uke etterpå at de ikke har giftet seg. De hadde bare festen. De fikk masse flotte dyre gaver, og 20.000 kr av foreldrene til å holde bryllup - men de har altså ikke giftet seg. 

 

Nå er vi i august og de har fortsatt ikke giftet seg. Men hvis noen spør svarer de at de er gift. Og de fleste vet ikke at de faktisk ikke er det. De sier de har planer om å gjøre det, men jeg kan ikke se at de på noen måte aktivt er i gang. De har ikke søkt engang. 

 

Jeg synes dette begynner å ligne på svindel.... Er jeg sær?



Anonymous poster hash: 379cd...7bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du er ikke sær... Meget spesielt

Skrevet

Det høres veldig rart ut. Kanskje det er pga økonomi eller noe? At det er billigere for dem at de ikke er gift på papiret, men at de egentlig ønsker å gifte seg?

Skrevet

Har de oppgitt noen grunn til dette, da?

 

Å få "bryllupsgaver" uten å gifte seg er nærmest en form for svindel, jeg er enig med deg i det.

 

Jeg ville nok sagt at de enten får gifte seg, eller så får de levere tilbake gavene - inkludert pengene foreldrene bidro med til "bryllupsfesten".

 

Om de ventet særlig så ville jeg trolig sagt fra til foreldrene, jeg mener spesielt foreldrene som har bidratt har rett til å vite at de er ført bak lyset.



Anonymous poster hash: d8f29...8a7
Skrevet

Årsaken de har gitt er at mannen i forholdet ikke finner skilsmissepapirene sine.... derfor har de ikke fått søkt om det.

 

Men jeg mener at dette er tull, da de burde vært funnet i løpet av de 4 mnd som er gått. Han har et godt forhold til x sin også, så om ikke annet burde vel hun ha de? Tror rett og slett ikke på årsaken..... men det er det de sier er grunnen - og kun det. 

 

HI



Anonymous poster hash: 379cd...7bf
Skrevet

Oi, høres rimelig spesielt ut! Nesten som de bare gjorde det for gavene...

 

 



Anonymous poster hash: 693b8...a90
Skrevet

 

Årsaken de har gitt er at mannen i forholdet ikke finner skilsmissepapirene sine.... derfor har de ikke fått søkt om det.

 

Men jeg mener at dette er tull, da de burde vært funnet i løpet av de 4 mnd som er gått. Han har et godt forhold til x sin også, så om ikke annet burde vel hun ha de? Tror rett og slett ikke på årsaken..... men det er det de sier er grunnen - og kun det. 

 

HI

 

Anonymous poster hash: 379cd...7bf

 

 

Hadde jeg vært dama hans ville jeg blitt riiiiimelig skeptisk hvis samboeren min ikke greide å fremskaffe skillsmissepapirene sine på fire måneder.

 

Ikke første gang en mann (eller dame) ikke har vært skilt likevel....

 

Mine foreldre var f.eks. separert i fire år før de omsider skilte seg. Da hadde min far vært samboer med ny dame i 3,5 av disse årene. Alle i omgivelsene trodde min mor og far var offisielt skilt.

Der var det bare latskap som var årsaken. Men jeg har også hørt om de som ikke vil skille seg - selv om de innleder et nytt forhold og samboerskap.

 

Så jeg ville blitt veldig skeptisk til at en mann er med på å arrangere bryllup, men ikke gifter seg, bare later som, og så ikke er i stand til å finne sine gamle skillsmissepapirer.

 

Anonymous poster hash: d8f29...8a7

Skrevet

 

 

Årsaken de har gitt er at mannen i forholdet ikke finner skilsmissepapirene sine.... derfor har de ikke fått søkt om det.

 

Men jeg mener at dette er tull, da de burde vært funnet i løpet av de 4 mnd som er gått. Han har et godt forhold til x sin også, så om ikke annet burde vel hun ha de? Tror rett og slett ikke på årsaken..... men det er det de sier er grunnen - og kun det. 

 

HI

 

Anonymous poster hash: 379cd...7bf

 

 

Hadde jeg vært dama hans ville jeg blitt riiiiimelig skeptisk hvis samboeren min ikke greide å fremskaffe skillsmissepapirene sine på fire måneder.

 

Ikke første gang en mann (eller dame) ikke har vært skilt likevel....

 

Mine foreldre var f.eks. separert i fire år før de omsider skilte seg. Da hadde min far vært samboer med ny dame i 3,5 av disse årene. Alle i omgivelsene trodde min mor og far var offisielt skilt.

Der var det bare latskap som var årsaken. Men jeg har også hørt om de som ikke vil skille seg - selv om de innleder et nytt forhold og samboerskap.

 

Så jeg ville blitt veldig skeptisk til at en mann er med på å arrangere bryllup, men ikke gifter seg, bare later som, og så ikke er i stand til å finne sine gamle skillsmissepapirer.

 

Anonymous poster hash: d8f29...8a7

 

Oi, det har jeg ikke tenkt på en gang...... kan jo være det som er årsaken ja..... hmmm... men han har jo sagt at han er skilt da.... jaja... synes vel uansett at de kunne ventet med å få masse gaver osv til de faktisk hadde ordnet det formelle og faktisk giftet seg...

 

Irriterer meg mer og mer for hver gang de forsøker å fremstå som "perfekt" familie fordi de er gift. Og kommer med kommentarer på at slik og slik er det eller er det ikke fordi "vi er jo gift"... NEI - dere er ikke det! Dere har bare hatt en fest, fått gaver og masse penger og klart å lure masse mennesker til å tro at dere er gift!!

 

HI

 

Anonymous poster hash: 379cd...7bf

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

 

Årsaken de har gitt er at mannen i forholdet ikke finner skilsmissepapirene sine.... derfor har de ikke fått søkt om det.

 

Men jeg mener at dette er tull, da de burde vært funnet i løpet av de 4 mnd som er gått. Han har et godt forhold til x sin også, så om ikke annet burde vel hun ha de? Tror rett og slett ikke på årsaken..... men det er det de sier er grunnen - og kun det. 

 

HI

 

Anonymous poster hash: 379cd...7bf

 

 

 

Skilsmissepapirer, altså kopi får man tilsendt fra skatteetaten i løpet av en ukes tid. Så det der er bare bullshit og svindel. Herregud for noe folk!

Skrevet

 

 

Årsaken de har gitt er at mannen i forholdet ikke finner skilsmissepapirene sine.... derfor har de ikke fått søkt om det.

 

Men jeg mener at dette er tull, da de burde vært funnet i løpet av de 4 mnd som er gått. Han har et godt forhold til x sin også, så om ikke annet burde vel hun ha de? Tror rett og slett ikke på årsaken..... men det er det de sier er grunnen - og kun det. 

 

HI

 

Anonymous poster hash: 379cd...7bf

 

 

 

Skilsmissepapirer, altså kopi får man tilsendt fra skatteetaten i løpet av en ukes tid. Så det der er bare bullshit og svindel. Herregud for noe folk!

 

Ja? Var det jeg trodde skjønner du... men har jo ikke vært i en slik situasjon før selv, så kunne jo ikke si med sikkerhet at det var tull heller.... men da VET jeg iallefall at det er bull shit!

 

Takk for opplysningen ;)

 

HI

 

Anonymous poster hash: 379cd...7bf

Skrevet

 

 

Hadde jeg vært dama hans ville jeg blitt riiiiimelig skeptisk hvis samboeren min ikke greide å fremskaffe skillsmissepapirene sine på fire måneder.

 

Ikke første gang en mann (eller dame) ikke har vært skilt likevel....

 

Mine foreldre var f.eks. separert i fire år før de omsider skilte seg. Da hadde min far vært samboer med ny dame i 3,5 av disse årene. Alle i omgivelsene trodde min mor og far var offisielt skilt.

Der var det bare latskap som var årsaken. Men jeg har også hørt om de som ikke vil skille seg - selv om de innleder et nytt forhold og samboerskap.

 

Så jeg ville blitt veldig skeptisk til at en mann er med på å arrangere bryllup, men ikke gifter seg, bare later som, og så ikke er i stand til å finne sine gamle skillsmissepapirer.

 

Anonymous poster hash: d8f29...8a7

 

Oi, det har jeg ikke tenkt på en gang...... kan jo være det som er årsaken ja..... hmmm... men han har jo sagt at han er skilt da.... jaja... synes vel uansett at de kunne ventet med å få masse gaver osv til de faktisk hadde ordnet det formelle og faktisk giftet seg...

 

Irriterer meg mer og mer for hver gang de forsøker å fremstå som "perfekt" familie fordi de er gift. Og kommer med kommentarer på at slik og slik er det eller er det ikke fordi "vi er jo gift"... NEI - dere er ikke det! Dere har bare hatt en fest, fått gaver og masse penger og klart å lure masse mennesker til å tro at dere er gift!!

 

HI

 

Anonymous poster hash: 379cd...7bf

 

 

Jeg ville fortalt henne at hans unnskyldning for å finne skillsmissepapirene ikke holder. Som Lykkeliggift sier så kan ha få kopi i posten i løpet av en uke. Og så ville jeg spurt henne om hun virkelig tror på ham? Og om hun gjør det så spørre hvorfor de ikke gifter seg neste uke når han bare kan bestille kopi av papirene og bli ferdig med det.

 

Og hvis de ikke gifter seg innen f.eks. august så ville jeg sagt til familien at de faktisk ikke er gift likevel. Gjerne i en sammenheng hvor de selv skryter av å være gift.

Hater slike løgner og snylting i familier...

 

Anonymous poster hash: d8f29...8a7

Skrevet

Rimelig nært svindel, ja. Det er vel neppe av økonomiske grunner siden de allerede har hatt festen. Du kan vel forsåvidt ikke "kreve" tilbake noe som gjest, men jeg hadde nok sagt ifra hva jeg synes om å føre folk bak lyset på en slik måte. Og skilsmissepapirene er offentlig oppbevart så det er en trivialitet å få tak i - altså blank løgn.



Anonymous poster hash: 33b5a...041
Skrevet

Uff ja... Godt å se det ikke bare er meg som synes dette er drøyt! Skulle gjerne hatt en vanlig fest jeg også og fått masse dyre kjøkkenapparater, sølvbestikk, serviset, kaffemaskin og mange tusen kroner. Bare for gøy. Visste ikke at det var greit ;) 

 

Må innrømme at jeg ikke kommer til å lage noe stort ut av det, da jeg ikke gidder å lage dårlig stemning. Men har "rettet" på dem noen ganger når de har sagt at de er gift, og jeg omtaler dem som "samboere" til alle. Har også sagt til andre at de ikke er gift når folk har snakket om dem og at de "er" gift. Slenger ikke dritt om dem eller det, bare poengterer blidt og hyggelig at de ikke er gift - de har bare hatt festen.... for det synes jeg faktisk folk har rett til å vite.

 

HI



Anonymous poster hash: 379cd...7bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...