Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Jeg har vært sammen med samboeren i snart 8 år og vi har 2 barn sammen. Han jobber offshore og jeg er student på heltid. Nå kommer vi til å gå fra hverandre pga mye krangling som går utover barna. Vi kommer til å ha barna 50-50. Jeg ville ikke det, men han nekter noe annet. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve når leieprisene er så høye. Kommer jeg til å få høyere stipend dersom jeg har barna 50%? Får jeg støtte av Nav? Hvordan virker sånne ting? Jeg kan virkelig ingenting. Hvor skal jeg begynne? Anonymous poster hash: 2031d...afb
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 Jeg har vært sammen med samboeren i snart 8 år og vi har 2 barn sammen. Han jobber offshore og jeg er student på heltid. Nå kommer vi til å gå fra hverandre pga mye krangling som går utover barna. Vi kommer til å ha barna 50-50. Jeg ville ikke det, men han nekter noe annet. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve når leieprisene er så høye. Kommer jeg til å få høyere stipend dersom jeg har barna 50%? Får jeg støtte av Nav? Hvordan virker sånne ting? Jeg kan virkelig ingenting. Hvor skal jeg begynne? Anonymous poster hash: 2031d...afb Ved 50-50 får du ikke noe ekstra av nav nei.... men du vil jo få barnebidrag da, siden han har så mye mer inntekt enn deg Også kan du søke om bostøtte. Der kan du få en del. Tror det er rundt 8300 kr i mnd som er max beløp hvis du er 100% student. Så da kan du ta det pluss barnebidrag og barnetrygd så får du summen. Mulig du kan få noe støtte til barnetilsyn også.... Litt usikker altså, men tror det er slik... Beste for deg ville vært om mannen gikk med på at dere på papiret hadde ett barn hver, da ville du fått mye ekstra av nav ettersom du var enslig forsørger. Anonymous poster hash: 52e02...310
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Hvordan har han tenkt å gjennomføre 50/50 i praksis om han jobber offshore? Jeg hadde aldri gått med på det, hadde heller stått igjennom en rettssak enn å dele 50/50. Snakker av erfaring.. Anonymous poster hash: 39c80...168
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå