Gå til innhold

differanse på flere tusen kroner fra august til september... hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uføretrygdet alenemor til to i litt panikk for det økonomiske.

Bostøtta har gått ned med 1800kr pr mnd, minste begynner i barnehagen og jeg mister kontantstøtten, så differansen blir nærmere 9000 kr i mnd.

Jeg har visst om bhg og kontantstøtte,så der har jeg alt gjort endringer.

Men jeg var ikke klar over at bostøtta skulle synke så enormt :-(

Etter endring i trygden 1.mai får jeg ca 550kr mer utbetalt, og ergo taper jeg 1800kr på bostøtta. Det utgjør 1200 kr for meg, i tillegg til bhg.regning og at kontantstøtten blir borte.

Jeg har sagt opp alle abonnementer utenom tlf, den er jeg nødt til å ha, og koster ikke stort pr mnd.

Jeg kjøper all mat fra billigproduktene der det er mulig, klær/utstyr kjøpes brukt eller på salg.

Jeg har ikke bil,så reiseutgifter på 350kr mnd til busskort får jeg ikke gjort rimeligere.

Jeg kjøper aldri noe til meg selv, og handler ikke på impuls.

Husleien/lånet får jeg ikke endret, og her jeg bor er det billigere pr mnd å eie enn å leie.

Er sparsom på strøm og vann, fyller alltid vaskemaskin og oppvaskmaskin smekkfull, bruker ikke tørketrommel.

Handler ikke snop og slikt.

Selger unna alt vi ikke har behov for og ting/klær ungene vokser ifra.

Jenta mi har en del problemer som gjør at hun koster mer enn normalt ift noe mat og såper/kremer/salver. Men det er ingen diagnose ennå(jobber med det) så derfor får vi ikke støtte ennå til den slags.

Jeg har sykdommer jeg må ha medisiner til,samt oppfølging på sykehus(får jo frikort snart).

På hvilke andre måter kan jeg spare eller tjene inn penger når jeg ikke kan jobbe?

Har som sagt lagt ut for salg ganske mange ting og klær som vi ikke har behov for...

Kan jeg få lavere skatt nå som jeg eier? Isåfall hvor mye vil det utgjøre? (brutto 23500,skatt 3000,lån 1.600.000)

Anonymous poster hash: 1fb56...c91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...