Gå til innhold

Argh! Er jeg helt på jordet eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lært ungene hva man skal gjøre for å være trygg når det tordner. Altså at man skal være inne, ta ut ledninger (det gjør vi forresten) og diverse. De to eldste synst det er fascinerende å se på lynet og høre torden, men minste på tre år er litt engstelig og vil sitte på fanget mens det står på.

Etter en helg hos besteforeldre fikk jeg beskjed om at jeg gjorde de redd for torden fordi de sprang inn når det tordna skog lynte omtrent over hodet deres!? Og fordi minste var redd? Gjør jeg de redd biler også da når jeg lærer de opp å se seg for når de skal over vegen? Og så videre...

De to eldste var også redde før pga alt bråket og fordi huset rister når det tordner over oss, men etter å ha lært litt om hvordan det funker, hva som skjer og hvordan vi er trygge sluttet de å være redd!

Anonymous poster hash: a0f14...1d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal man være inne når det tordner? Da hadde livet i enkelte kommuner stoppet opp. Enig med besteforeldrene, dere gjør barna redd for torden.

Anonymous poster hash: 3203d...11d
Skrevet

Enig med deg. Har selv opplevd å bli slått i bakken da lynet slo ned noen meter fra meg. Og jeg sto på en såkalt trygg plass....

Skrevet

Hvorfor skal man være inne når det tordner? Da hadde livet i enkelte kommuner stoppet opp. Enig med besteforeldrene, dere gjør barna redd for torden.

Anonymous poster hash: 3203d...11d

De anbefaler faktisk folk å søke ly/ være inne når det lyner og tordner.

Anonymous poster hash: 9f942...1aa

Skrevet

Har lært ungene hva man skal gjøre for å være trygg når det tordner. Altså at man skal være inne, ta ut ledninger (det gjør vi forresten) og diverse. De to eldste synst det er fascinerende å se på lynet og høre torden, men minste på tre år er litt engstelig og vil sitte på fanget mens det står på.

Etter en helg hos besteforeldre fikk jeg beskjed om at jeg gjorde de redd for torden fordi de sprang inn når det tordna skog lynte omtrent over hodet deres!? Og fordi minste var redd? Gjør jeg de redd biler også da når jeg lærer de opp å se seg for når de skal over vegen? Og så videre...

De to eldste var også redde før pga alt bråket og fordi huset rister når det tordner over oss, men etter å ha lært litt om hvordan det funker, hva som skjer og hvordan vi er trygge sluttet de å være redd!

Det er forskjell på om tordenværet er flere titalls kilometer unna, eller rett over hodet på en. Er det det siste, skal man gå inn, men hvis du har lært barna at de må gå inn hvis de hører et tordenskrall i det fjerne, så har du overdrevet.

Anonymous poster hash: f77f4...aae

Skrevet

Dette er selvfølgelig når det tordner over hodet på oss! Torden i det fjerne er ingenting å bry seg med, og det bryr ikke barna seg om heller.

Og til deg lenger oppe, det er anbefalt å søke ly når det tordner og lyner rett over oss! Les lynvettreglene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...