Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Akkurat fått en samtalet fra bernevernet :-( Noen har sendt en bekymringsmelding og de vil snakke med oss allerede i dag :-( <vi er jo gode foreldre, barna mangler ingenting, får masse kos og kjærlighet og vi slår dem ikke :-( ufff, er helt ute av meg nå, høygravid som jeg er!!! :-( Anonymous poster hash: fec3b...b28
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 Saken blir nok henlagt fort npr det ikke er noen rot i virkeligheten. Dere får nok vite grunnlaget for meldingen og får mulighet tilå svare for dette. Har dere noen dere tror kan ha meldt? Anonymous poster hash: 51870...6e9
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Ikke sikkert dere har full innsikt i egen situasjon. Anonymous poster hash: 016af...91a
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 Like greit at de vil snakke med dere i dag, så slipper du å gruble på hvorfor noen har sendt en bekymring. Det er jo noen som er bekymret for barnet/barna deres, så godt å få det sjekket. Barnevernet kan være til hjelp! Anonymous poster hash: 6ed30...16e
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #5 Skrevet 13. august 2014 Saken blir nok henlagt fort npr det ikke er noen rot i virkeligheten. Dere får nok vite grunnlaget for meldingen og får mulighet tilå svare for dette. Har dere noen dere tror kan ha meldt? Anonymous poster hash: 51870...6e9 Aner ikke :-( tom de i barnehagen har sagt til oss at vi er så engansjerte foreldre, at de kan se at vi ser barna og bryr oss virkelig om dem, og tar oss god tid med dem hver gang vi henter/leverer! Og er barna er så glade og fornøyde hver dag! :-( Kan ikke tenke meg hvem kunne melde oss :-( Hi Anonymous poster hash: fec3b...b28
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #6 Skrevet 13. august 2014 Ei venninne av meg - helt seriøst - fikk en bekymringsmelding på seg fordi hun røyker (som regel på morgen og kveld) og hadde slengt fra seg jakken sin oppå sønnen sin jakke. Når sønnen kom i barnehagen hadde han visstnok "stinket røyk" i følge de i barnehagen som hadde meldt henne. Så de meldte i fra til barnevernet. Anonymous poster hash: dfd2b...2dc
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #7 Skrevet 13. august 2014 Jeg ble selv meldt til barnevernet for mange år siden. Det hadde ingen rot i virkeligheten, men det var en beskymringsmelding som måtte tas på alvor.Det var en enorm påkjenning for meg, jeg var alenemor og gjorde så godt jeg kunne.Det var skolen som meldte fra.Og vi fikk ordnet opp. Og ungen min fikk det bedre.Ikke fordi det va noe jeg gjorde, men han hadde det vondt på skolen, men klarte ikke gi beskjed om det på en god måte, så det kom fram i form av oppmerksomhetsproblemer, som hinting om selvskading og ha skulkng, i første klasse.. Anonymous poster hash: 36c22...5b8
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #8 Skrevet 13. august 2014 Ei venninne av meg - helt seriøst - fikk en bekymringsmelding på seg fordi hun røyker (som regel på morgen og kveld) og hadde slengt fra seg jakken sin oppå sønnen sin jakke. Når sønnen kom i barnehagen hadde han visstnok "stinket røyk" i følge de i barnehagen som hadde meldt henne. Så de meldte i fra til barnevernet. Anonymous poster hash: dfd2b...2dc Hva gjorde barnevernet i den saken da? Bare nysgjerrig.. Anonymous poster hash: 6ed30...16e
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #9 Skrevet 13. august 2014 Ei venninne av meg - helt seriøst - fikk en bekymringsmelding på seg fordi hun røyker (som regel på morgen og kveld) og hadde slengt fra seg jakken sin oppå sønnen sin jakke. Når sønnen kom i barnehagen hadde han visstnok "stinket røyk" i følge de i barnehagen som hadde meldt henne. Så de meldte i fra til barnevernet. Anonymous poster hash: dfd2b...2dc Hva gjorde barnevernet i den saken da? Bare nysgjerrig.. Anonymous poster hash: 6ed30...16e Gah. Hun møtte på feil saksbehandler, lang sak. Hun har tre barn, to døtre og en sønn (yngst). Yngstes far er narkoman. Har til og med sittet inne for vold mot politibetjent (noe han skryter av). Feil saksbehandler fra barnevernet gjorde at venninnen min nesten fikk nervøst sammenbrudd. Barnevernet klaget på at hun ikke belønnet barna på en god nok måte når de gjorde ting riktig (lekser, rengjøring av barnerom, osv). Det var mye mer, men jeg har ikke minne nok til å huske alt. Nå er hun "fri for" barnevernet. Hun henger jakken sin på en egen knagg når hun har vært ute og røyket. Hun har prøvd litt forskjellig for å slutte å røyke, får det ikke til. Men med andre ord, det beror på hva du får for en saksbehandler. Min venninne har for øvrig ikke noe mot barnevernet, ikke jeg heller. Men det er som med politiet, de fleste er flinke og gjør en god jobb, men det finnes selvfølgelig drittsekker der også som i alle andre yrker. Anonymous poster hash: dfd2b...2dc
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #10 Skrevet 13. august 2014 Ei venninne av meg - helt seriøst - fikk en bekymringsmelding på seg fordi hun røyker (som regel på morgen og kveld) og hadde slengt fra seg jakken sin oppå sønnen sin jakke. Når sønnen kom i barnehagen hadde han visstnok "stinket røyk" i følge de i barnehagen som hadde meldt henne. Så de meldte i fra til barnevernet. Anonymous poster hash: dfd2b...2dc Hva gjorde barnevernet i den saken da? Bare nysgjerrig.. Anonymous poster hash: 6ed30...16e Gah. Hun møtte på feil saksbehandler, lang sak. Hun har tre barn, to døtre og en sønn (yngst). Yngstes far er narkoman. Har til og med sittet inne for vold mot politibetjent (noe han skryter av). Feil saksbehandler fra barnevernet gjorde at venninnen min nesten fikk nervøst sammenbrudd. Barnevernet klaget på at hun ikke belønnet barna på en god nok måte når de gjorde ting riktig (lekser, rengjøring av barnerom, osv). Det var mye mer, men jeg har ikke minne nok til å huske alt. Nå er hun "fri for" barnevernet. Hun henger jakken sin på en egen knagg når hun har vært ute og røyket. Hun har prøvd litt forskjellig for å slutte å røyke, får det ikke til. Men med andre ord, det beror på hva du får for en saksbehandler. Min venninne har for øvrig ikke noe mot barnevernet, ikke jeg heller. Men det er som med politiet, de fleste er flinke og gjør en god jobb, men det finnes selvfølgelig drittsekker der også som i alle andre yrker. Anonymous poster hash: dfd2b...2dc Beklager, men jeg finner det veldig, veldig vanskelig å tro at barnehagen meldte fra til barnevernet pga noe så simpelt. Jeg tenker slik jeg alltid gjør i sånne håpløse barnevernssaker, at det noe vi ikke vet. Det at hun har vært sammen med en narkoman sier litt det også. Får man barn med en narkoman er man litt ute å kjører selv. Anonymous poster hash: f3666...443
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #11 Skrevet 13. august 2014 Saken er blitt henlagt, men gud for en påkjenning:-( Hi Anonymous poster hash: fec3b...b28
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #12 Skrevet 13. august 2014 Saken er blitt henlagt, men gud for en påkjenning:-( Hi Anonymous poster hash: fec3b...b28 Så bra:) Anonymous poster hash: f3666...443
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #13 Skrevet 13. august 2014 Saken er blitt henlagt, men gud for en påkjenning:-( Hi Anonymous poster hash: fec3b...b28 hva sa dem da? Anonymous poster hash: 65bfc...c3b
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #14 Skrevet 13. august 2014 Saken er blitt henlagt, men gud for en påkjenning:-( Hi Anonymous poster hash: fec3b...b28 [/acrony hva var det for noe da? Anonymous poster hash: f04ef...52f
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #15 Skrevet 13. august 2014 Saken er blitt henlagt, men gud for en påkjenning:-( Hi Det var raskt! Hva var årsaken? Anonymous poster hash: fec3b...b28 Anonymous poster hash: 6ed30...16e
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #16 Skrevet 13. august 2014 Anonymous poster hash: f3666...443 Får man barn med en narkoman er man litt ute å kjører selv. Ikke nødvendigvis! En venninne av meg traff en svært så sjarmerende fyr. Godt kledd, alltid ren og pen, oppmerksom, høflig, morsom osv. Dessverre ble hun gravid tross kondomer en av første gangene de hadde sex. Viste seg at han var "godtfungerende" narkoman, dvs. "godtfungerende" i gode perioder. Hadde ikke jobb, men som psykopat løy han på seg jobb også til min venninne. Når han ikke var nykter "var han på jobb" så hun så ham aldri dopa. Hun hadde ingen grunn til å ikke stole på ham. Hun var ca 6 mnd på vei da hun begynte å forstå at noe var galt, men heller ikke da forstod hun hva som var galt med ham. Min venninne kommer fra en bunnsolid familie som har lange og gode tradisjoner for å ta vare på hverandre. De har hatt trygg oppvekts, god økonomi, familiebedrift gjennom generasjoner, godt sosialt nettverk. Dette er en familie med nært samhold. Min venninne har aldri hatt personlige problemer selv, aldri deprimert, aldri problemer med selvtilliten, aldri prøvd stoff. Hun har alltid gjort det bra med skole og studier og jobb. Men hun falt for en som viste seg å være psykopat og narkoman - det viste seg at han trodde han kunne komme til penger ved å innlede et forhold til henne. Men familiens penger har alltid vært bundet i bedriften, og familien har alltid levd som alle andre uten noen luksus. Vil bare skrive dette fordi jeg VET at det ikke trenger å være noe galt med en person som får barn med en narkoman! Hadde ikke min venninne vært så sterk og oppegående på alle plan ville hun aldri kommet seg gjennom de neste årene. Hun dumpet han med det samme hun forstod hvordan han var. Etter det begynte et mangeårig langt helvete med forfølgelse, trusler, innbrudd, knusing av hennes og foreldrenes hjem, besøksforbud, anmeldelse, bli påkjørt med bil, måtte levere barnet til en far som var dopet...... listen er så lang som et vondt år. Likevel har min venninne kjempet seg gjennom det og greid å oppdra et barn som faktisk er trygg og velfungerende. Så ikke alle som får barn med narkomane er ute og kjører selv. Men narkomane kommer i mange forskjellige varianter, og ikke alle er like lett å avsløre til å begynne med. Anonymous poster hash: 1264e...ed4
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #17 Skrevet 13. august 2014 Anonymous poster hash: f3666...443 Får man barn med en narkoman er man litt ute å kjører selv. Ikke nødvendigvis! En venninne av meg traff en svært så sjarmerende fyr. Godt kledd, alltid ren og pen, oppmerksom, høflig, morsom osv. Dessverre ble hun gravid tross kondomer en av første gangene de hadde sex. Viste seg at han var "godtfungerende" narkoman, dvs. "godtfungerende" i gode perioder. Hadde ikke jobb, men som psykopat løy han på seg jobb også til min venninne. Når han ikke var nykter "var han på jobb" så hun så ham aldri dopa. Hun hadde ingen grunn til å ikke stole på ham. Hun var ca 6 mnd på vei da hun begynte å forstå at noe var galt, men heller ikke da forstod hun hva som var galt med ham. Min venninne kommer fra en bunnsolid familie som har lange og gode tradisjoner for å ta vare på hverandre. De har hatt trygg oppvekts, god økonomi, familiebedrift gjennom generasjoner, godt sosialt nettverk. Dette er en familie med nært samhold. Min venninne har aldri hatt personlige problemer selv, aldri deprimert, aldri problemer med selvtilliten, aldri prøvd stoff. Hun har alltid gjort det bra med skole og studier og jobb. Men hun falt for en som viste seg å være psykopat og narkoman - det viste seg at han trodde han kunne komme til penger ved å innlede et forhold til henne. Men familiens penger har alltid vært bundet i bedriften, og familien har alltid levd som alle andre uten noen luksus. Vil bare skrive dette fordi jeg VET at det ikke trenger å være noe galt med en person som får barn med en narkoman! Hadde ikke min venninne vært så sterk og oppegående på alle plan ville hun aldri kommet seg gjennom de neste årene. Hun dumpet han med det samme hun forstod hvordan han var. Etter det begynte et mangeårig langt helvete med forfølgelse, trusler, innbrudd, knusing av hennes og foreldrenes hjem, besøksforbud, anmeldelse, bli påkjørt med bil, måtte levere barnet til en far som var dopet...... listen er så lang som et vondt år. Likevel har min venninne kjempet seg gjennom det og greid å oppdra et barn som faktisk er trygg og velfungerende. Så ikke alle som får barn med narkomane er ute og kjører selv. Men narkomane kommer i mange forskjellige varianter, og ikke alle er like lett å avsløre til å begynne med. Anonymous poster hash: 1264e...ed4 Nei, det trenger ikke å være noe galt, men det er veldig ofte det dessverre. Man søker sin likemann. Anonymous poster hash: f3666...443
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #18 Skrevet 13. august 2014 Saken er blitt henlagt, men gud for en påkjenning:-( Hi Det var raskt! Hva var årsaken?Anonymous poster hash: fec3b...b28 Anonymous poster hash: 6ed30...16e Påstand om vold mot barna. Da vi kom ditt hadde de allerede snakket med både barna og ledelsen i barnehagen. De snakket med oss hver for oss, og kom til at det ikke var noe grunn til bekymring :-) Hi Anonymous poster hash: fec3b...b28
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #19 Skrevet 13. august 2014 Herregud... Vold mot barna?? I form av hvordan? Har du peilig på hvem som kan ha meldt dere? Og de henla saken på dagen? Er det ikke slik at de bruker 3mnd før de henlegger? Anonymous poster hash: bfe72...d9d
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #20 Skrevet 13. august 2014 Herregud... Vold mot barna?? I form av hvordan? Har du peilig på hvem som kan ha meldt dere? Og de henla saken på dagen? Er det ikke slik at de bruker 3mnd før de henlegger? Anonymous poster hash: bfe72...d9d Det var en forbipasserende som i ifølge ham slo mannen min barnet vårt og jeg bare sto der og så på uten å gjøre noe. Ifølge barnevernet må mannen ha mirforstått et eller annet Hi Anonymous poster hash: fec3b...b28
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #21 Skrevet 13. august 2014 Ganske sikker på at barnevernet ikke henlegger samme dag.... Anonymous poster hash: 6ed30...16e
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #22 Skrevet 13. august 2014 Ganske sikker på at barnevernet ikke henlegger samme dag.... Anonymous poster hash: 6ed30...16e De har gjort det, de har allerede ringt til barnehagen for å gi beskjed om det, og så får vi brev i posten om ca 2-3 dager :-) Hi Anonymous poster hash: fec3b...b28
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #23 Skrevet 13. august 2014 Ok, det var jo godt å høre! Var ganske sikker på at de hadde lengre undersøkelsestid... og siden det i tillegg var mistanke om vold.. Men bra for dere hvis det kun var basert på en misforståelse.. Anonymous poster hash: 6ed30...16e
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #24 Skrevet 13. august 2014 Dette tror jeg ikke et sekund på. Men skulle det være sant så synes jeg det er ytterst bekymringsverdig at de henlegger en melding om vold i løpet av et par timer Anonymous poster hash: c1c6e...ee6
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #25 Skrevet 13. august 2014 Samme har skjedd oss. Usaklig anmeldelse fra mannens eks. De er forpliktet til å ta en samtale, men henla på under en time. Anonymous poster hash: 68588...5f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå