Gå til innhold

Alenemødre med skole- og barnehagebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere til å jobbe 100%??

Jeg forsøker å få kabalen til å gå opp, men ser at det er veldig vanskelig å rekke alt.

Hvis jeg leverer på SFO kl 7.30 når de åpner og i barnehagen 7.45, så er jeg heldig hvis jeg er på jobb 8.15. Siden jeg jobber 7t og 45min, så kan jeg tidligst dra 16.00, og da når jeg akkurat barnehagen før den stenger,...

Jeg har ikke familie her så det er ingen besteforeldre eller andre som kan hjelpe med henting/levering.

Hvordan får dere andre logistikken til å gå opp?

Jeg har (heldigvis) fleksitid, men det hjelper lite når jeg ikke får tid til å jobbe inn alle timene mine hvis jeg må avspasere.

Vurderer veldig sterkt å redusere jobbingen til 90%, selv om det da vil merkes på økonomien. (Hvis jeg kan jobbe 95% gjør jeg det)

Er veldig interessert i å høre hvordan dere andre gjør det. :-)

Anonymous poster hash: 90c34...328

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke alenemor selv, men søsteren min er det. Hun har også fleksitid og hun jobber en litt lenger dag i uken, de minustimene hun får pga levering og henter tar hun igjen ved å jobbe et par timer ekstra den dagen i uka ungene er hos pappaen sin.

Anonymous poster hash: daea4...251
Skrevet

Jeg har familie og slikt som  hjelper meg. Jeg har jobb 50 min unna der jeg bor så jeg har null sjans for å hente og levere i barnehagen. 

så hvis jeg leverer så henter enten mamma, pappa eller søsteren min. 

Det er eneste måte jeg har for å kunne leve på. Det er utrolig stressende og jeg føler jeg aldri får ro i kroppen egentlig for haster meg overalt for å kunne rekke alt. J

Så får jeg litt dårlig samvittighet for at jeg bare ser sønnen min ett par timer hver dag hvis jeg er heldig. 

Anonymous poster hash: aba11...2e5
Skrevet

Hvordan er åpningstidene i bhg din? Hos oss er bhg åpen fra 07-17, jeg leverer ca 7.15, jobber fra 8-1530 og henter ca 16.30 (det er alltid kø på vei hjem....) Men jeg har bare et barnehagebarn.

Anonymous poster hash: 12cc8...93d

Skrevet

Skoleungen kan kanskje gå selv etter hvert, eller ordne avtale og gå sammen med noen andre som skal samme vei.

Anonymous poster hash: b8af6...900
Skrevet

Hvordan er åpningstidene i bhg din? Hos oss er bhg åpen fra 07-17, jeg leverer ca 7.15, jobber fra 8-1530 og henter ca 16.30 (det er alltid kø på vei hjem....) Men jeg har bare et barnehagebarn.

Anonymous poster hash: 12cc8...93d

Åpningstid er fra kl 7.15-16.30 i barnehagen. SFO åpner kl 7.30.

Hvis jeg leverer i barnehagen først så må jeg kjøre i retning hjemmet for å levere på SFO, og deretter på jobb i barnehageretningen. (Rush i begge retninger)

Jeg har inntrykk av at alle henter 6-7åringene sine på SFO? Min er heldigvis veldig selvstendig, så jeg er ikke redd for at han må gå de 500m alene hjemover, men jeg skal forhøre meg med de andre i klassen om noen vil ta følge.

Det er litt trøst i at andre også sliter, selv om jeg selvsagt unner ingen stresset.

Anonymous poster hash: 90c34...328

Skrevet

Er de hos far en ettermiddag i uka så du kan jobbe lang dag?

Vet du om noen ungdommer/pensjonister som kan hente en dag i uka mot litt betaling?

Mine har gått til skolen hver dag fra 1. Trinn. Er 2 km. De samles en gjeng kl 7.25 og så går de sammen. Skolen begynner 8.15. De har god tid og koser seg på skoleveien.

Eldste sykler og bruker vel Max 5-10 minutter på skoleveien. Han sykler 7.30. Han liker å få frisk luft og vet at flere er tidlige på skolen. De snakker, spiller ball og ikke minst våkner før skolen starter! :-)

Dersom du vet om andre på trinnet i nærheten så kan du høre om barnet ditt kan komme innom der og så evt vente 5-10 minutt før de sammen går på Sfo.

Forklar problemet!

Anonymous poster hash: 1b510...cbe

Skrevet

barnehagen vår er åpen fra 7-17:30, det er redningen min. kanskje du kan finne en annen barnehage med bedre åpningstider?... hva med å fine en ungdom som bor i nærheten som kan hente barnet noen ganger mot litt betaling?

Anonymous poster hash: 62777...cb2
Skrevet

Jeg jobber som pedagogisk leder i barnehage. Har bare mellomvakter, for å få levert og henter på SFO.

Nå har jeg fått samboer og gleder meg til å gå alle vakter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...