Gå til innhold

Noen som har opplevd svingende stoffskifte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til legen på stoffskiftekontroll snart pga prøver fra mai ikke var bra. De viste til svært lavt stoffskifte. Jeg tok også stoffskifteprøve i september 2013, og de viste normale verdier.

Symptomer jeg sliter med passer godt til lavt stoffskifte. Men det kan jo hende jeg er helt normalt dønnsliten ;)

Er det stor sjanse for at verdiene nå er fine? Er det vanlig å svinge veldig i stoffskiftet?

Anonymous poster hash: 344e7...be2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svinger fra høyt til lavt og tilbake igjen, så ja. Alt er mulig.

Anonymous poster hash: bf46f...eba
Skrevet

Jeg har diagnose svingende stoffskifte.

Jeg kjenner veldig godt når jeg er "nede" som regel er jeg nede i to/tre dager. Mine verdier er da såpass lave at jeg burde ta medisiner men siden jeg er så lav i max to dager så har jeg valgt å fortsette uten.

Jeg er spesielt ujevn høst/vinter. Jeg har alltid en henvisning til Fürst liggende slik at jeg kan ta blodprøve når jeg mistenker at verdiene er enda lavere. Siden jeg er på bunn bare to-tre dager rekker jeg ikke alltid til legen for å ta testen. Derfor har jeg en henvisning liggende.

Etter jeg har tatt test bestiller jeg time hos legen og de tar en ny test der (en uke etter) den har alltid vist at verdiene mine har gått betraktelig opp.

Jeg tar disse testene så tett da jeg nok på et eller annet tidspunkt nok vil måtte begynne på medisiner fordi stoffskiftet blir lengre på lavt nivå.

Et annet interresant tema rundt stoffskifte er at urbefolkningen i verden (samer, inuitter, indianere etc) ofte har stoffskifte som følger årstidene. Synes dette var spennende på egne vegne da jeg selv er samisk.

Liten digresjon bare. ;)

Anonymous poster hash: 82556...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...