Gå til innhold

SUPERFLINK med kosten i dag. Er ikke DETTE bra slankemat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kl 10: Frokost. 1 knekkebrød, grovt, delt i 3. Den ene biten hadde smør og røykt laks på, den andre hadde torskerogn, og den tredje hadde philadelphia hvitløk og urter og kinakål og kokt skinke.

(ikke 3 stk knekkebrød altså, men 1 knekkebrød, som jeg delte i 3)

kl 13: Lunch, bestående av 3 dl salat, bestående av mais, sukkererter, gulerot, kinakål, egg, paprika og bogskinke pluss 1/2 grovt rundstykke

kl 16: Mellommåltid: 1.5 dl av samme salaten, + 1/2 grovt rundstykke

kl 19: 1.5 dl av salaten, den var så god :)

kl 21: 1/2 rundstykke, 2.5dl salat, ja da, det er tomt no...hehehe.....

kl 23: 1 rødt stot eple.

Seriøst, hva synes dere om dette. Ja da, ensformin sikkert, men det ble bare slik når jeg laget så mye salat...feilberegnet en smuuule........

Anonymous poster hash: 1ab3f...b91
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spiser for lite, og etter noen dager så kommer du ikke til og orke dette kostholdet. Du kommer til å miste all energi hvis du ikke spiser mer.

Anonymous poster hash: 4774a...aa1

Skrevet

Alt for lite mat, for lite proteiner og generelt ikke bra i lengden.

Dessuten bør du ikke spise så seint på kvelden, hvertfall ikke et eple.

Anonymous poster hash: 4a3a6...03a

Skrevet

Alt for lite! Kom deg på et Greteroede kurs og spis det kun gir deg beskjed om, det er bra slankemat! 😃

Anonymous poster hash: b38c1...011

Skrevet

Du burde spise mer proteiner. I tillegg burde du vurdere om du kan ta bort verstingene av grønnsaker som f.eks mais. Men alt i alt så det ut som et sunt kosthold om du hadde spist mer proteiner.

Skrevet

Alt for lite mat. Du spiser litt mer enn jeg gjorde da jeg var yngre og jeg hadde spiseforstyrrelse!!

Anonymous poster hash: e25f5...067

Skrevet

Alt for lite mat, for lite proteiner og generelt ikke bra i lengden.

Dessuten bør du ikke spise så seint på kvelden, hvertfall ikke et eple.

Anonymous poster hash: 4a3a6...03a

Hvorfor skal man ikke spise sent og ikke eple? Det at man må sulte etter kl 18 har blitt avkreftet som myte av forskere for lenge siden.

Og HI, hvorfor i all verden spiser du ikke middag??? Skal du fortsette å leve på salat og knekkebrød?

Anonymous poster hash: db77e...87f

Skrevet

Nei. For lite og ensidig.

Anonymous poster hash: a529f...dbc

Skrevet

dersom du slanker deg på den måten, vil kroppen venne seg til å trenge mindre mat, og når du skal leve vanlig igjen.... så trenger kroppen din 20 % mindre enn før, og det vil du ikke.....

du kan godt gi slankingen en kick start på denne måten, det går bra. men ikke over tid.

Utover det synes jeg å dele opp knekkebrødet slik var genialt :)

Kan også tipse om å kjøpe hjertesalat og bruke hele bladet som "brød". altsp to slike med majones, og egg, skinke etc inni

Skrevet

Du vil bli overrasket over hvor mye du faktisk kan spise så lenge du spiser riktig, variert og næringsrikt. Særlig hvis du trener ved siden av! Det er ingen grunn til å sulte seg eller spise det samme dag ut og dag inn. Det er kjempebra at du spiser salat, men jeg tror du vil bli lei hvis du spiser det til hvert måltid, hver dag. Spis gjerne salat ved siden av andre ting, og gjerne under pålegg på brødskiva osv. Det gjør det meste mer fristende. Spe gjerne på med litt egg, kylling eller annet kjøtt, eller fisk. Da får du i deg omega3, proteiner og andre nyttige næringsstoffer. Jeg ville også fokusert på å få i meg mye fiber, det setter fart på magen. ;) Jeg er enig i hun som skriver at du ikke bør spise så sent. Jeg spiser aldri etter kl. 20. Jeg er forresten aldri sulten, og jeg har gått ned nesten 9 kilo de siste to månedene. Spiser utrolig mye god og næringsrik mat. :)

Skrevet

Det er greit for å kickstarte en slankekur.. Men det høres veldig lite ut. Har du regnet ut hvor mange kalorier du trenger på en dag ut fra din høyde og vekt og aktivitetsnivå? Bruk en kalkulator på nett til dette så har du noe å gå etter.

Synes særlig frokosten er utrolig liten. Og hvorfor spiser du den kl 10? Hvis det er da du står opp er det greit, men hvis du står opp før bør du spise tidligere og heller spise det der som mellommåltid kl 10. Jeg spiser frokost 7 og da spiser jeg et mellommåltid i form av knekkebrød, frukt eller skyr kl 10 før lunsj i 12 tiden. Så tilsvarende mellommåltid igjen kl 14 før middag i 17 tiden. Kvelds før du legger deg er helt greit, men det kan kanskje være noe med langsommere karbohydrater, eller mer protein.

Skyr og cottagecheese er enkle/raske kilder til proteiner. Ellers bør du ha et ordentlig middagsmåltid med kjøtt eller annen proteinkilde. Du bør også få i deg litt sunt fett fra f.eks avokado og nøtter, og ta gjerne omega 3 kapsler.

Også ville jeg heller lagt inn en treningsøkt og forbrent noen hundre kalorier på den måten i stedet for å kutte på matinntaket.

Men du er absolutt i gang :) Lykke til!

Anonymous poster hash: 93359...2bd

Skrevet

Altfor lite :)

Og du mister i tillegg muskelsmasse av å holde på slik, og jo mer muskelsmasse desto mer forbrenner du til vanlig.

Tren litt og spis mer. Et godt råd.

For slik holdt jeg på før, og når jeg ettehvert ikke klarte spise lite lenger, la jeg rett på meg alt igjen ..

Anonymous poster hash: 4bc7b...b8e

Skrevet

Hiver meg på de andre. Dette er aaalt for lite mat. Kroppen elsker fett så fortsetter du slik mister du muskler og ikke fett (det skjer når man sulter kroppen). Meld deg inn i Grete Roede eller vektklubben.no for å sjekke hvor du må spise for å gå sunt ned i vekt og å bli der.

Anonymous poster hash: e692f...8fa

Skrevet

kl 10: Frokost. 1 knekkebrød, grovt, delt i 3. Den ene biten hadde smør og røykt laks på, den andre hadde torskerogn, og den tredje hadde philadelphia hvitløk og urter og kinakål og kokt skinke.

(ikke 3 stk knekkebrød altså, men 1 knekkebrød, som jeg delte i 3)

kl 13: Lunch, bestående av 3 dl salat, bestående av mais, sukkererter, gulerot, kinakål, egg, paprika og bogskinke pluss 1/2 grovt rundstykke

kl 16: Mellommåltid: 1.5 dl av samme salaten, + 1/2 grovt rundstykke

kl 19: 1.5 dl av salaten, den var så god :)

kl 21: 1/2 rundstykke, 2.5dl salat, ja da, det er tomt no...hehehe.....

kl 23: 1 rødt stot eple.

Seriøst, hva synes dere om dette. Ja da, ensformin sikkert, men det ble bare slik når jeg laget så mye salat...feilberegnet en smuuule........

Alt for lite mat.

Jeg slanker meg, går ned ca 1 kg i uken sammen med kostholdsrådgiver som går gjennom ukeplan jeg setter opp på mat. Hun har godkjent min uke og i dag skal jeg spise:

Frokost: 2 knekkebrød med salat og magert pålegg (kyllingpålegg i dag)

Mellommåltid: en liten bendit smoothie (lager egen smoothie, men har mange slike flasker å ha de på)

Lunsj: 1 fullkornwraps med salat og røykt ørret

Mellom: frukt

Middag: 1 kyllingfilet, fullkornris og salat med litt dressing

Kvelds: 1 skive

Jeg har nå gått på denne type spising i 1,5 år og har gått ned ca 12 kg. Trener 2 - 3 ganger i uken, går trapper på jobb.

Spiser mye mer enn deg, men går likevel ned i vekt. For spiser variert og er i bevegelse. Spiser man for ensformig er det lettere at det ikke går. Har også en kosedag i uken hvor jeg spiser snop, enten fredag eller lørdag.

Anonymous poster hash: 34a8a...717

Skrevet

:goodbye:

Hei jenter og takk for svar.

Jeg glemte å informere om at jeg er GBP opperert da foresten.  Det er 3.5 år siden jeg ble Gastric bypass operert.

Jeg gikke ned 55 kilo, men har gåt opp igjen 10 pga for mye snop og raske karber rett og slett. Nå er det forsåvidt forventet med en vektøkning på 10 kg fra bunn noteringen etter operasjon. Så dette er ingen krise. Men jeg vil ned igjen.

Derfor er mengden sikkert liten ut fra hva dere spiser.

Jeg er medlem på vektlubb.no og har fått regnet ut 12 eller er det 1300 kcal på dag.

Men den kalkulatoren beregner jo ut fra en som ikke er opperert.

Jeg finner ingen plass på nett med informasjon om kost mengder  for vektoppererte annet enn for ny-oppererte.

Jeg er 3.5 år etter operasjonen.

Ensidig? Ja, det var det, men det var litt spesielt for gårsdagen da, forde jeg laget salat og det ble litt mer enn beregnet. Må jo lissom spise den opp også.

Middag??  Ja altså jeg bruker å sppise middag, men akkurat i går ble det ikke----ungen var ikke sulten og ikke jeg heller, ble bare litt salat... Det PLEIER ikke være sånn altså.

:vekt:

Veide meg for 2 uker siden:

-87,2 kg

Veide meg for 2 dager siden:

-84,0

Veide meg i dag:

-84,8

:sukk:

Kjenner jeg blir litt trist.

HI :klemmer:

Skrevet

Om du er gbp - operert spiser du jo helt feil. Du bør ha fokus på proteiner , i alle former.

Anonymous poster hash: 53965...764

Skrevet

:goodbye:

Hei jenter og takk for svar.

Jeg glemte å informere om at jeg er GBP opperert da foresten.  Det er 3.5 år siden jeg ble Gastric bypass operert.

Jeg gikke ned 55 kilo, men har gåt opp igjen 10 pga for mye snop og raske karber rett og slett. Nå er det forsåvidt forventet med en vektøkning på 10 kg fra bunn noteringen etter operasjon. Så dette er ingen krise. Men jeg vil ned igjen.

Derfor er mengden sikkert liten ut fra hva dere spiser.

Jeg er medlem på vektlubb.no og har fått regnet ut 12 eller er det 1300 kcal på dag.

Men den kalkulatoren beregner jo ut fra en som ikke er opperert.

Jeg finner ingen plass på nett med informasjon om kost mengder  for vektoppererte annet enn for ny-oppererte.

Jeg er 3.5 år etter operasjonen.

Ensidig? Ja, det var det, men det var litt spesielt for gårsdagen da, forde jeg laget salat og det ble litt mer enn beregnet. Må jo lissom spise den opp også.

Middag??  Ja altså jeg bruker å sppise middag, men akkurat i går ble det ikke----ungen var ikke sulten og ikke jeg heller, ble bare litt salat... Det PLEIER ikke være sånn altså.

:vekt:

Veide meg for 2 uker siden:

-87,2 kg

Veide meg for 2 dager siden:

-84,0

Veide meg i dag:

-84,8

:sukk:

Kjenner jeg blir litt trist.

HI :klemmer:

Ja skjønner det, jeg kan diffe 2 kg fra dag til dag, så slutt å vei deg seg ofte!

(sier hun som veier seg hver dag .....)

Skrevet

Spiser jeg heilt feil??

Er da mye proteiner her...masse egg, masse bogskinke, kokt skinke....masse protein..... Er det ikke det da? :sukk: :sukk:

Skrevet

Du spiser hovedsakelig karbohydrater, noe vi stort sett får i oss nok av. Ha fokus på at hovedbestanddelen i hvert måltid skal være basert på protein, egg, fisk, ost, kjøtt (da får du også i deg fett, som er viktig). Bruk karbohydrater kun som tilbehør. Når vi (gbp) skal slanke oss må vi tenke annerledes enn andre. Ikke fokusere på å få i oss mindre mat, men riktigere mat.

Skrevet

Du har virkelig ikke peil på kosthold? Og du deler ett knekkebrød i tre for så å overlesset disse med pålegg. Hvorfor ikke heller spise to med normalt pålegg? Dropp disse rundstykkene. Les deg opp litt eller gå kurs, dette hørtes ille ut særlig når du er operert, følger drt ikke med noen kostveiledni g?

Anonymous poster hash: b51a4...bfc

Skrevet

Du har virkelig ikke peil på kosthold? Og du deler ett knekkebrød i tre for så å overlesset disse med pålegg. Hvorfor ikke heller spise to med normalt pålegg? Dropp disse rundstykkene. Les deg opp litt eller gå kurs, dette hørtes ille ut særlig når du er operert, følger drt ikke med noen kostveiledni g?

Hvor står det at hun overlesset knekkebrødbitene sine med pålegg? Hun har skrevet hva hun hadde på, ikke mengdeanvisning.

Anonymous poster hash: 6a19e...557

Skrevet

Du spiser hovedsakelig karbohydrater, noe vi stort sett får i oss nok av. Ha fokus på at hovedbestanddelen i hvert måltid skal være basert på protein, egg, fisk, ost, kjøtt (da får du også i deg fett, som er viktig). Bruk karbohydrater kun som tilbehør. Når vi (gbp) skal slanke oss må vi tenke annerledes enn andre. Ikke fokusere på å få i oss mindre mat, men riktigere mat.

Hovedsaklig karbohydrater??  Men spiser jeg ikke her mye salat da??  Med egg og skinke??   Og spiste totalt 1.5 hjemmelaget grovt rundstykke for hele dagen.....og 1 knekkebrød..... 

Skrevet

Jeg deler e1 knekkebrød i 3 og spiser mer pålegg på dem, for å få i meg mer proteiner og mindre karbohydrater...... 2 knekkebrød med normal mengde pålegg er ofte litt mye, da er 1.5 bedre. Men jeg har trodd at å heller spise 1 og mer pålegg får jeg i meg mer protein.

Dropp rundstykkene, tja, det ble no grove hjemmelagde rundstykker i går da, i steden for brød. Men du mener jeg bør kutte rundstykker OG brød pga karbene eller??

Har da prøvd å lese meg opp, men finner lite om kost for GBP oppererte 3-4 år etter operasjonen. Føl deg fri til å sende meg link dersom du finner noe.

Skrevet

Og BTW.

Siden jeg bare skal spise 1 knekkebrød, synes jeg det er godt å dele det opp, forde jeg har lyst på både leverpostei og makrell i tomat, egg, skinke, ets. Så gjør jeg det sånn får jeg smake flere gode pålegg i steden for 1 med leverpostei, og så ferdig med det.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...