Gå til innhold

Hvorfor?? (Røyking, drikking og overspising under graviditet..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man ser en gravid som røyker så klikker vi, når vi ser en gravid som drikker så klikker vi, men når vi ser en gravid som overspiser sier vi ikke et ord??

Hvorfor bryr vi oss ikke like mye om overvektige gravide som de som røyker og drikker??

Anonymous poster hash: 44f98...334

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stiller meg det samme spørsmålet.

Må understreke at jeg mener det samme gjelder de normalvektige som spiser enorme mengder søppelmat - de utsetter også barnets videre helse for risiko.

Men sier man slik så blir man her inne beskyldt for å være hysterisk, at man mobber osv.

Jeg tenker kun ut fra et helseperspektiv. Jeg mener at hvis man planlegger å bli gravid og mener man er voksen nok nok til ansvaret det er å ta seg av barn, da plikter man også å tenke forebyggende for barnets helse. Blir man uplanlagt gravid eller oppdager det sent kan man likevel gjøre det beste ut av det under svangerskapet.

Anonymous poster hash: 790a1...c6a
Skrevet

Det er mye vanskeligere å se om en gravid faktisk overspiser. Det at vedkommende kanskje spiser en stor porsjon av noe til ett måltid betyr ikke at hun gjør det til alle. At hun er en overvektig gravid kan også komme av at hun var overvektig før hun ble gravid.

Det er selvfølgelig noe annet om det er snakk om personer man kjenner, fordi det da er lettere å stadfeste om vedkommende faktisk overspiser eller ikke.

Anonymous poster hash: 48c79...211

Skrevet

Jeg tør ikke å ta det opp med henne heller for man kan jo ikke snakke om vekt med noen uten at man blir halshugget.

Hun var normalvektig før graviditeten men nå er hun bare gusten, grå, dratt og rett og slett feit. Tenker på den stakkars lille gutten i magen som må overleve på mc donalds, Burgerking o.l..

Akkuratt som at man skal slutte og røyke å drikke når man vet at man er gravid så skal man heller ikke spise junk.. Vet at det er det det går i med henne, vi bor ganske nære og ses flere ganger i uken.. Hun forteller selv at hun var på BK før hun kom til meg hvis jeg byr henne på middag eller vi må plutselig avgårde på mc donalds å kjøpe milkshake.. Sier ikke at det ikke er lov å kose seg med slik mat innimellom, men førsteprioritet skal være livet i magen, ikke hva mor vil ha..

Merker jeg mister all respekt for jenta og alle andre som gjør det samme mot barna sine..

HI

Skrevet

Here we go again...   Gravide kvinner er visst allemannseie, alle kan gjøre seg dommer over hva hun putter inn, hva hun puster inn, hva hun har på seg av kremer og gud vet hva.

Og nei, jeg er ikke gravid eller overspisende for den saks skyld.

Anonymous poster hash: 228a3...fb5
Skrevet

Here we go again...   Gravide kvinner er visst allemannseie, alle kan gjøre seg dommer over hva hun putter inn, hva hun puster inn, hva hun har på seg av kremer og gud vet hva.

Og nei, jeg er ikke gravid eller overspisende for den saks skyld.

Anonymous poster hash: 228a3...fb5

Hadde det bare vært seg selv man utsatte for risiko så "greit nok".

Når barn er satt til verden, da skal man plutselig bry seg. Men fra unnfangelse - da det kanskje er aller viktigst - da skal man liksom ikke kunne bry seg eller veilede. Jeg greier ikke forstå det.

Mors valg før og under svangerskap og under amming kan påvirke barns genetikk og helse hele resten av livet til det barnet. Hvorfor i all verden skal vi ikke bry oss??

Ville du stått og sett på at en mor gjorde noe som var bevist skadelig for barnet om barnet var 1-2-3-4-5-8 år? Ville du bare gått derfra og tenkt at du ikke skal gjøre deg til dommer over henne, hun må få gjøre det hun mener er best?

Hvorfor er det ufødte barnet uten beskyttelse når det først er bestemt at det skal bli født?

Skrevet

Herregud!! Alt skal man faen meg legge seg oppi altså! Hva med å bry seg om nepa si sjøl?! Stakkars gravide kvinner, de er vist blitt allemannseie!!

Anonymous poster hash: dd2c4...979

Skrevet

Er det synd på gravide kvinner som gjør barna sine vondt?? Forklar..

Skrevet

Herregud!! Alt skal man faen meg legge seg oppi altså! Hva med å bry seg om nepa si sjøl?! Stakkars gravide kvinner, de er vist blitt allemannseie!!

Hvorfor er det galt å bry seg når man ser at en gravid skader barnet i magen?

Skrevet

Fordi du har ikke noe med det, enkelt og greit! Blir du ikke sliten av å bry deg om hva folk rundt deg gjør og hva de spiser og hva de drikker og ellers hva de måtte ha i seg? Du kan jo sende en bekymringsmelding til bv om at ei som er gravid spiser for mye junk..lurer litt på hva de hadde sagt da gitt..

Skrevet

Fordi du har ikke noe med det, enkelt og greit! Blir du ikke sliten av å bry deg om hva folk rundt deg gjør og hva de spiser og hva de drikker og ellers hva de måtte ha i seg? Du kan jo sende en bekymringsmelding til bv om at ei som er gravid spiser for mye junk..lurer litt på hva de hadde sagt da gitt..

Du snur hodet den andre veien når en mor skader en 1-2-3-6-åring også, du da, regner jeg med?

Skrevet

For meg så blir ikke det det samme faktisk. Hvorfor trekker du den konklusjonen?Tviler sterkt på at dama det er snakk om spiser bare junkfood til frokost, lunsj, middag og kvelds. Bor du sammen med henne så du ser hva hun spiser til en hver tid? Er det tilfelle så skal jeg si meg enig at det er rimelig spesielt og hadde nok sagt noen på en fin måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...