Gå til innhold

spørsmål ang graviditet og fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper de blir besvart seriøst for dette er noe jeg virkelig lurer på gjennom dagen.. litt hormonell da..tenker på aaaalt

hemorider: dere som har opplevd å ha det under en fødsel,kommer det kommentarer fra jordmor..?er det vanlig å ha det? Gruer meg til å sprike i alle retninger pga dem..

Tisser utrolig mye og det lekker litt tiss i trusa også, så jeg blir så utrolig sår rundt/over klitoris. Er det også vanlig?

Får man kateter under fødselen?

Hvis jeg blir sulten under fødselen er det sånn at jeg kan spørre om mat?

(Rare spørsmål ja...)

skal ikke føde før i januar,men spør heller her om dette en til legen;)

Anonymous poster hash: 255be...db2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor ser det meste i løpet av sin karriere, bæsj, hemoroider og sårhet både her og der. Så under fødsel så skal du ikke tenke på slikt ( tro meg, alt er revnende likegyldig for deg der og da)

det er helt vanlig å lekke litt, har ikke opplevd det selv, men jordmor har nok sett det før.

Kateter får du i spesielle tilfeller, keisersnitt er ett av de. Eller hvis du ikke får til å tisse etter fødsel :-)

Mat går det nok fint an å spørre om, evt. Ha med deg en sjokolade eller skiver.

Håper du fikk litt svar nå :-)

Skrevet

Jeg var koblet på alt som kunne kobles på inne på føden og hadde da også drypp.

De kunne ikke ta av alt og baby hadde elektrode på hode de hadde slitt med å få på, så det var virkelig ikke aktuelt å koble av noe for å slippe meg på do.

Pga dryppet måtte blæra tømmes jevnlig, så da satt de raskt ett lite kateter hver halvtime/time og tisset for meg. Tok den ut igjen hver gang.

Hadde noen små hemorider rundt analen og det bemerket de ikke. De kommenterte ingenting med kroppen min. De er vant til å se ting.

Om du blir sulten/tørst er det bare å spørre. De har saft og brødmat tilgjengelig. Ihvertfall saft/vann.

Anonymous poster hash: f78b0...992

Skrevet

Tusen takk for to gode svar. Nå kommer jeg ikke til å gruble så på det mer :-)

Anonymous poster hash: 255be...db2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...