Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Har ei jente på fem måneder som jeg fullammer. Litt smaksprøver har hun fått, men får vondt i magen. Hun har tullet en del ved amming de to siste månedene, vrir seg unna, suger litt, drar i puppen, suger litt, vrir seg unna. Men hun legger på seg greit. Så kom jeg til å tenke på om hun kanskje har vondt? Andre plasser enn luft i magen liksom (har plagdes mye med det siden fødsel). Er det noen som har hatt barn med låsninger/hva enn det kan være som gjør vondt, som gjør det samme ved amming? Jeg klarer liksom ikke å "lese" hva hun mener. Hadde ikke dette problemet med min eldste datter. Skjønner ikke om hun i det hele tatt er sulten nok/er ferdig/har vondt/er trøtt.... Ammer med 3/4 timers mellomrom døgnet rundt. Jeg høres sikkert ut som en dårlig dårlig mamma som ikke klarer helt å skjønne hva min egen baby vil (føler meg i allefall som det).. Men har noen tips eller erfaringer å dele blir jeg VELDIG GLAD! Anonymous poster hash: e6d73...532
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Hvis hun har låsninger er det vanlig at den ene siden er vanskeligere å amme på enn den andre (men det må ikke være sånn). Du kan også se om hun snur hodet ordentlig til begge sider. Mange med låsninger snur hodet begge veier, men ikke rett ut til sidene på begge sider, men opp på den ene siden. Det beste er å bestille en time hos en manuellterapeut med god erfaring med barn. Hvis du bor i Oslo-området, kan jeg anbefale Bjørn Helgar på Fjellhamar (Lørenskog), han er en av de beste i landet på barn og låsninger. Jeg vil si det er verdt å kjøre et stykke for å komme til han. Jeg oppfatter han som flink og ærlig. Han fant flere låsninger hos det ene barnet mitt, mens det andre hadde ingen låsninger, så det er ikke sånn at han finner noe hos alle. Hvis du bor langt unna Fjellhamar, så kan du se på denne siden: http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85 og finne en i nærheten der du bor. Anonymous poster hash: de0df...fa3
Nontheless Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Jeg hadde det helt likt med min baby. Hun begynte å tulle på samme måte når hun var ca 2 mnd. Når hun var 3 mnd tok vi hun med til manuellterapaut, det viste seg at hun hadde låsning i nakken og stiv rygg. Merket bedring på ammingen et par dager etterpå, å hun har nesten ikke tullet siden. Hele babyen er mye mer harmonisk, så hun har nok hatt vondt stakkar. Så glad for at vi valgte å sjekke henne. Så anbefaler deg å prøve:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå