Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Bare lurer på hvordan dere andre ville taklet samme situasjon! Vi leier ut i underetasjen, der bor en ung somalisk jente! Hun lager middag hver dag og ofte også varm kveldsmat som det lukter veldig hvitløk av! Selvfølgelig skal hun få lov til å lage mat, men er det noen måte jeg kan si til henne at hun lager så sterk mat at vi plages av lukten? I tillegg til at hun lager dette sent på kveld, kl 20-21 når hun har besøk, noe hun har så å si hver dag/natt! Hvordan ville dere taklet dette? Jeg vil jo ikke være slem heller! Anonymous poster hash: c3f77...db7
valkyrien Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Dere får installere bedre kjøkkenvifte hos henne.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Kjøkkenvifta er igrunnen av de bedre typene, så det skal jo ta det meste,men alikevel lukter det veldig sterkt! Er jeg f.eks uhøffelig om jeg ber henne om å ikke lage så sterk mat etter kl 18-19? Anonymous poster hash: c3f77...db7
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Du har da ingen ting med hva slags mat hun lager og når hun gjør det! Du kan faktisk ikke si noe om dette. Ikke akkurat uvanlig å lage varmmat på kvelden, hvitløksduft eller ei... Anonymous poster hash: 8e12a...6fc
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 lol, det burde du ha tenkt på før. Vi måtte bytte hele bekledningen etter vi hadde noen fra samme området som leide ut. Stanket i hele huset. Anonymous poster hash: 0eb92...110
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Ja det regner vi også med å måtte gjøre når hun er ute av leiligheten! Men greit nok, det vi blir mest plaget av er jo stanken som blir igjen langt utover kvelden, og det verste er jo at vi ikke kan lufte heller da soverommene ligger på samme side som hun har kjøkkenvinduet!! Til deg over her som sier at jeg ikke har noe med det, det var vel ikke det jeg lurte på, for da hadde jeg jo ikke spurt om råd om hvordan jeg kan si ifra på best mulig måte! Hadde jeg vært av de typene hadde hun jo ikke fått lov til å bo her i utgangspunktet!! Men nettopp fordi jeg vet at de har vanskligheter med å finne hybel så valgte vi henne! Anonymous poster hash: c3f77...db7
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Ja det regner vi også med å måtte gjøre når hun er ute av leiligheten! Men greit nok, det vi blir mest plaget av er jo stanken som blir igjen langt utover kvelden, og det verste er jo at vi ikke kan lufte heller da soverommene ligger på samme side som hun har kjøkkenvinduet!! Til deg over her som sier at jeg ikke har noe med det, det var vel ikke det jeg lurte på, for da hadde jeg jo ikke spurt om råd om hvordan jeg kan si ifra på best mulig måte! Hadde jeg vært av de typene hadde hun jo ikke fått lov til å bo her i utgangspunktet!! Men nettopp fordi jeg vet at de har vanskligheter med å finne hybel så valgte vi henne! Anonymous poster hash: c3f77...db7 Det skulle du nok ikke ha gjort. Sier du noe om det er du rasist og du er nok enda verre om du sier opp leieforholdet. Føler med deg! Anonymous poster hash: 0eb92...110
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Jeg er absolutt ingen rasist, så langt i fra!! Og det er jo ikke meningen og gå å kjefte eller være frekk! Ja hadde jeg på noen måte vært rasist hadde hun ikke engang fått lov å komme på visning! Anonymous poster hash: c3f77...db7
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Men ja, takk for at du forstår lettere for deg som har opplevd det samme! Anonymous poster hash: c3f77...db7
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 Men ja, takk for at du forstår lettere for deg som har opplevd det samme! Anonymous poster hash: c3f77...db7 Ser enkelte her fikk ut piggene, men jeg forstår deg virkelig! Og man har ikke mange rettigheter som utleier heller, dessverre! Anonymous poster hash: 0eb92...110
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå