Gå til innhold

Er dette en dum vane å legge til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen på 6 med sover stort sett kun 30 min av gangen. Har ikke det siste lagt merke til at hun sover lengre hvis hun legges rett etter et måltid. Er det dumt hvis jeg begynner å gi henne en flaske med mme rett før hun legges? Er redd hun ikke skal greie å sovne uten flasken når vi slutter med den da.

Hun våkner ikke etter 30 min fordi hun er sulten heller.

Det er kanskje duMT å gi litt og litt mat hele dagen? Da vil hun vel aldri bli skikkelig sulten?

Anonymous poster hash: 51f8f...1d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid gitt mat før sovetid, også da det var pupp; ser ikke hvorfor det kan være ugunstig? 

Min er eldre nå, så har bare 2 dupper på dagen, men jeg gir alltid mat rett før han skal sove igjen. Blir altså seks måltid til sammen i løpet av dagen: frokost når han våkner (grøt), litt frukt eller en brødbit før neste dupp. Så er det lunsj og han får ofte et mellommåltid til før han skal sove igjen. Så er det middag og kveldsmat før det er natta. 

Å spise litt, ofte er jo noe de anbefaler oss voksne også :)

Anonymous poster hash: ee90f...7d3
Skrevet

Jeg tror ikke det er dumt å passe på at ungen er god og mett før legging:) selv ammer jeg min på 8 mnd før soving. Jeg passer på når sugingen begynner å avta, å koble ham fra. For den suge-assosiasjonen kan være en litt dum vane har jeg erfart:) men det å spise ser jeg ikke på som noe dumt!

Anonymous poster hash: 23d5a...973

Skrevet

Synest ikke det hørest dumt ut i det hele tatt jeg. :)

Gjorde det samme med mi jente her, alltid en puppis eller en flaske med mme før hun tok seg en dubb.

Både på dagtid og til natten egentlig...da ble sovetid til en kosetid og hun sovnet alltid før flasken var tom.

Gikk helt problemfritt og slutte med det også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...