Gå til innhold

gjorde jeg noe galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster har vært prøver i 10+ år. De siste 5 årene aktivt med lege oppfølging og siste 2 med ivf/eggdonasjon.

Jeg fikk barn nr 2 for ett drøyt år siden.

Nylig solgte jeg bil stolen hans (stol nr 1) som har stått i kjelleren i drøye 6 mnd og når jeg nevnte at jeg fikk nesten like mye for den som jeg betalte for stol nr 2 (kjøpt på kjempetilbud) ble hun skikkelig sur. Hun ville at de skulle få kjøpe bil stolen når hun en dag blir gravid.

Var det virkelig feil av meg å selge stolen? Den tok opp plass og hun visste jeg hadde lagt den ut for salg og kunne kjøpt den hvis hun ville.

Anonymous poster hash: c03eb...af7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Men kanskje ikke snakke om disse tingene med din søster?

Det er jo totalt ulogisk å kjøpe ting når hun ikke en gang er gravid.

Anonymous poster hash: 0e01b...87e

Skrevet

For henne ble det vel som nok en spiker i kista - en handling fra din side som bare bekrefter hennes innerste frykt: at hun aldri kommer til å få barn.

Vet ikke om jeg vil si at du gjorde noe direkte galt, men kan forstå søsteren din.

Skrevet

Signerer Gustav. 

Skrevet

Nei, jeg synes ikke du gjorde noe galt. Men sikkert lurt å bare ikke snakke om det.

Jeg fikk motsatt beskjed av noen i familien (er i lignende situasjon som HIs søster). "Hvis du ikke forter deg å bli gravid bare kaster vi eller selger alt du kan få gratis av oss. Så hva blir det til?"

Jeg hadde aldri sagt et ord til dem om å arve eller kjøpe noe som helst av dem.

Har ikke så mye kontakt med dem i dag...

Anonymous poster hash: 99992...782
Skrevet

Ville heller tapt noen kroner og latt stolen stå enn å såre søsteren min ( selv om du ikke mente det sånn )

Anonymous poster hash: 6c7da...8c3

Skrevet

Vi snakker mye om situasjonen hennes og er veldig nære. Hadde hun sagt noe når jeg la den ut for salg ville jeg gitt den til henne, men for å være helt ærlig regnet jeg med at hun ville kjøpe alt nytt den dagen hun blir gravid.

Hun er veldig glad i å shoppe og har allerede en stabel med babyklær klar. Hver gang de går inn i en ny fase i prøvingen gir legene henne så store forhåpninger at hun virker som om hun er gravid allerede....

Det siste jeg ville gjøre er å såre henne i en allerede sårbar situasjon, men hvordan unngå det når hun ikke sier noe? Må jeg spare på alt babyutstyr? (Er veldig ferdig og skal ikke ha flere)

Skrevet

Kan jo si at du ikkje ville spare på det over lengre tid og at sikkerhet blir bedre med åra, og det er bedre å bruke penger på sikkerhet en å spare penger på noe gammelt som blir sett på som skrap etter en kort tid.

Ville personlig aldri kjøpt et gammelt sete til barna som eg ikkje har ;)

Ved en ulykke er det setet som skiller mellom liv og død i fleste tilfeller.

Plast blir gammel og sprø av å stå i bil med store temperaturforskjeller og av å stå i sola!

Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke spare på det. Plutselig er det for gammelt og kan ikke brukes. Det er ting det er snakk om...

Anonymous poster hash: acdac...0e7

Skrevet

Vi snakker mye om situasjonen hennes og er veldig nære. Hadde hun sagt noe når jeg la den ut for salg ville jeg gitt den til henne, men for å være helt ærlig regnet jeg med at hun ville kjøpe alt nytt den dagen hun blir gravid.

Hun er veldig glad i å shoppe og har allerede en stabel med babyklær klar. Hver gang de går inn i en ny fase i prøvingen gir legene henne så store forhåpninger at hun virker som om hun er gravid allerede....

Det siste jeg ville gjøre er å såre henne i en allerede sårbar situasjon, men hvordan unngå det når hun ikke sier noe? Må jeg spare på alt babyutstyr? (Er veldig ferdig og skal ikke ha flere)

Da sier du rett og slett til henne at dere ikke skal ha alt babyutstyret lenger, og at du vil forsikre deg om at det ikke er noe der hun vil ha før du legger det ut for salg. 

Hun kan ikke forvente at du skal spare på alle tingene når du er ferdig med småbarn. 

Jeg er ikke i samme situasjon som HI's søster, men før jeg fikk barn fikk jeg forespørsel fra min bror om at hvis jeg ville ha noe barneutstyr måtte jeg si ifra fort, for de skulle selge alt sitt. Da var jeg ikke egnang gravid, men jeg ble glad for sjansen og kjøpte noen ting av de, bl. a bæremeis. Den har jeg brukt mye og er glad for at vi kjøpte den. 

Poenget er; gi henne muligheten til å overta ting hvis hun vil. La henne føle at hun er en del av babysamfunnet og at hun får hamstre så mye hun vil mens hun prøver å bli gravid. Ikke spar på ting du ikke skal ha, bare sørg for at hun får sjansen til å se på de først, før du legger de ut for salg :) 

Anonymous poster hash: 71a3f...70a

Skrevet

Mulig jeg er på jordet, men jeg mener du ikke har gjort noe galt! Hvis søsteren din vil kjøpe babyutstyr av deg, så må hun si ifra. Hun kan heller ikke regne med at du skal oppbevare ting til hun trenger det selv. Her synes jeg søsteren din framstår som egoistisk!

Skrevet

Du gjorde ikke noe galt. Hun får si i fra hvis hun vil ha noe og hvis hun vil at du skal spare på noe.

Du kan jo ikke ta hensyn til noe du vet. Du er ikke tankeleser.

Kunne jo like fort vært feil andre veien. Altså at hun hadde blitt sur hvis du spurte om hun ville ha det, og i så måte helle salt i sår.

Dessuten synes jeg det er litt urovekkende ts hun allerede har en stabel med klær når hun ikke har blitt gravid på 10år. Det er jo faktisk en mulighet for at hun ikke blir det, og da må det være ekstra trist å ha alt liggende. Kanskje du heller burde snakke med henne om det.

Og bare en liten kommentar til; min kusine (som jeg er veldig nær) driver også med ivf, og legene "hyper" henne opp hver gang. Hun oppfører seg som hun er gravid allerede når hun er på nesesprayen. Hun har vært igjennom 6 runder, og vil seg ikke. Er så vondt å se når fallet blir så stort hver gang. Hvorfor driver de på med sånt?!

Uansett, at hun er sur på seg er nok bare vikarierende argument for at hun er fortvilet over sin egen situasjon.

Anonymous poster hash: ff6e3...3e5

Skrevet

Du gjorde ikke noe galt. Hun får si i fra hvis hun vil ha noe og hvis hun vil at du skal spare på noe.

Du kan jo ikke ta hensyn til noe du vet. Du er ikke tankeleser.

Kunne jo like fort vært feil andre veien. Altså at hun hadde blitt sur hvis du spurte om hun ville ha det, og i så måte helle salt i sår.

Dessuten synes jeg det er litt urovekkende ts hun allerede har en stabel med klær når hun ikke har blitt gravid på 10år. Det er jo faktisk en mulighet for at hun ikke blir det, og da må det være ekstra trist å ha alt liggende. Kanskje du heller burde snakke med henne om det.

Og bare en liten kommentar til; min kusine (som jeg er veldig nær) driver også med ivf, og legene "hyper" henne opp hver gang. Hun oppfører seg som hun er gravid allerede når hun er på nesesprayen. Hun har vært igjennom 6 runder, og vil seg ikke. Er så vondt å se når fallet blir så stort hver gang. Hvorfor driver de på med sånt?!

Uansett, at hun er sur på seg er nok bare vikarierende argument for at hun er fortvilet over sin egen situasjon.

Må bare presisere; når jeg skrev "hvorfor driver de med sånt" mener jeg hvorfor legene hyper opp så mye og skaper forventinger.

Jeg mente IKKE å stille spørsmål ved hvorfor folk driver med ivf. Ser nå at det kan tolkes slik :)

Skrevet

Søstre er et helvete uansett. Du gjorde ingenting galt.

hun er bitter,men det er forståelig. Er bare å glemme episoden.

Anonymous poster hash: 77c3d...5a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...