Gå til innhold

Nekte overnatting hos besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn som skiller ett år. Ei jente og en gutt. Besteforeldre vil KUN ha jenta til overnatting ALDRI gutten. (Verken sammen eller alene uten jenta)

Nekte dem å ha overnatting med jenta da? De er  5 og 6 år gamle, så selvgående og snille. Litt kranglete inni mellom når de er sammen (vanlig søsken krangling, ikke mer enn det)  men ALLTID greie hver for seg.

Gutten blir opprørt over å ikke få lov ettersom jenta får... 

Det blir dumt for jenta dersom hun ikke får gå...

Anonymous poster hash: c0538...8dd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nektet og fortalt dem hvorfor. Barn merker sånt!

Anonymous poster hash: fbd38...3d4
Skrevet

Jeg hadde nektet dem å ha jenta dersom de ikke vil ha gutten også. De trenger ikke å ha begge samtidig dersom de synes to barn blir for mye, men ikke tale om at jeg hadde latt dem forskjellsbehandle barna mine på den måten. Her må du (og mannen din!) ta ansvar og forklare dem hva du mener om saken og si at det er uaktuelt å bare tillate det ene barnet å sove der. Begge to på en gang eller annenhver gang, eller ikke i det hele tatt. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 5cc72...385
Skrevet

Jeg ga mine foreldre beskjed om forskjellsbehandlingen. Nå får begge overnatte når de vil.

Har du prøvd å snakke med besteforeldrene?

Anonymous poster hash: f4bb4...9d8
Skrevet

Jeg hadde nektet dem å ha jenta dersom de ikke vil ha gutten også. De trenger ikke å ha begge samtidig dersom de synes to barn blir for mye, men ikke tale om at jeg hadde latt dem forskjellsbehandle barna mine på den måten. Her må du (og mannen din!) ta ansvar og forklare dem hva du mener om saken og si at det er uaktuelt å bare tillate det ene barnet å sove der. Begge to på en gang eller annenhver gang, eller ikke i det hele tatt. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 5cc72...385

Ening med deg! 

Anonymous poster hash: 034f1...09a

Skrevet

Har forklart både besteforeldre og ungene hvorfor. 

Føler meg litt som den store stygge ulven ettersom det er leit for jenta, og besteforeldre som sier til "alle" at jeg holder ungene borte fra dem. 

Jeg har sagt hvorfor ved flere anledninger, men de mener jeg er urimlig og er sinte.  ( Jeg sier at gutten blir lei seg og at han (ufattelig nok) liker å være ilag med dem. )

De sier de ikke har samme "kontakten" med gutten, men han får jo aldri være der heller, og pga dette synes de han er mer krevende enn henne (noe han ikke er hjemme eller hos andre).. 

HI

Skrevet

Har også sagt at de ikke trenger å ha begge på likt. Når de spør om å ha jenta en helg, har jeg foreslått en natt hver.. Men det er uaktuelt for dem

Skrevet

Syns de er frekke og favorittiserer. Veldig trist for gutten. Selvfølgelig skal dere ikke bidra til denne forskjellsbehandlingen.

Anonymous poster hash: 212d6...ec9

Skrevet

Tenker at dette er umodne folk som ikkje bør få ha overnattingar før dei skjerpar seg. Ikkje berre for å beskytte guten, men også jenta. Kva om ho også plutselig fell i unåde hjå dei, etter å ha utviikla eit stadig nærare forhold til dei?

At dei ikkje ser at dette ikkje går gjer at eg trur dei kan plutselig bli like sære overfor jenta.

Skrevet

Signerer de andre her. Enten tar de begge - sammen eller hver for seg, eller så drar ingen på overnatting.

Anonymous poster hash: b711a...593

Skrevet

Jeg opplevde det selv når jeg var liten at storesøster fikk overnatte overalt, men ikke jeg, fordi jeg var "for liten"....

Det rare var at jeg ble aldri gammel nok heller...

Og storesøster var den "vanskelige" av oss, så vet fortsatt ikke hvorfor, men ikke så farlige nå da.

Men er faktisk fortsatt sårt når jeg tenker på det.

Si nei dere, og forstår de ikke så er det lite du får gjort... Har de evt noen venner, søsken du kan prate med som kan hjelpe dere med å prate med disse besteforeldrene?

Lykke til, kan ikke være lett.

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldinger!

Det hjelper når man har dårlig samvittighet :)

Skrevet

Herlighet, dette er jo helt vilt! Og at de i tillegg forsvarer seg når du har tatt det opp med dem?!

Hva sier mannen din, siden de sier at det er du som holder barna borte fra dem?

Skrevet

Utroligt stygt gjort av besteforeldrene!

Skrevet

han er enig. 

Men det er mine foreldre så det meste går gjennom meg..

Skrevet

Kjenner til det. Har det på samme måte. Bedret seg noe. 

Men nå må jeg bare sette ned foten og si annenhver gang hvis ikke så blir det ikke noe..

Anonymous poster hash: fe128...49e
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det hadde ikke vært diskuterbart en gang her i huset, enten tar de alle ungene, eller ingen. I allefall når ungene er over en viss alder.  De trenger ikke å ta alle på en gang, skjønner godt at det kan bli slitsomt, men da må det være en rettferdig rullering.

Skrevet

Gi dem ultimatum. Før jenta kommer på besøk må gutten. Det er mer slemt for bror at søster får dra enn at søster ikke får dra.

Skrevet

Jeg blir fysisk kvalm av folk som forskjellbehandler barn..... Er i ca samme situasjon selv. Dette har resultert i mye mindre tid brukt til svigers.... Grrrr!!!

Skrevet

Hvis de forteller folk at du holder ungene borte fra dem så kan du spe på info om at det bare er jenta, siden de ikke er interessert i å ha gutten på besøk. Makan! Hadde ikke vært aktuelt her ihvertfall!

Anonymous poster hash: 3fad4...d2d

Skrevet

Har forklart både besteforeldre og ungene hvorfor. 

Føler meg litt som den store stygge ulven ettersom det er leit for jenta, og besteforeldre som sier til "alle" at jeg holder ungene borte fra dem. 

Jeg har sagt hvorfor ved flere anledninger, men de mener jeg er urimlig og er sinte.  ( Jeg sier at gutten blir lei seg og at han (ufattelig nok) liker å være ilag med dem. )

De sier de ikke har samme "kontakten" med gutten, men han får jo aldri være der heller, og pga dette synes de han er mer krevende enn henne (noe han ikke er hjemme eller hos andre).. 

HI

Om du har hatt denne praten, og de fremdeles ikke forstår hvor HORRIBELT de oppfører seg hadde hverken sett jente, gutt, mor eller far.Synes du viser storsinn HI som fremdeles gidder å ha noe med dem å gjøre!

Skrevet

Huff, liker ikke forskjellsbehandling av barn. Det er ikke bra for den som holdt utenfor, så ville nektet å sende bare jenta. Får helt vondt i meg, stakkars gutt :(

Anonymous poster hash: 2bd92...024

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...