Gå til innhold

Dere med baby 7 mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle hvordan de sover og hva de spiser? Min får to måltider grøt, litt frukt og ellers pupp. Legger seg kl 19, men våkner ofte opp, og jeg ender med å gi han pupp igjen rundt kl 22.. Han bør vel holde lengre enn det? Og på dagene er det såvidt han sover...

Anonymous poster hash: 76b56...b65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved 6 mnd ga vi grøt morgen og kveld, lunsjmos av frukt eller grønnsaker, og begynte med middag. Og ellers noe mme. Ved 7 mnd begynte vi med brødskiver til lunsj, istedenfor mos. Men gir litt mos som mellommåltid.

Syns du gir lite fast føde. Innfør middag. Gir du mye grøt? Mengden må økes innimellom.

Min har alltid sovet veldig bra, når han var 7 mnd sov han fra 19 til 4-5, drakk 240 ml mme og sov videre til 7-8.

Anonymous poster hash: fa3c7...131

Skrevet

Ved 6 mnd ga vi grøt morgen og kveld, lunsjmos av frukt eller grønnsaker, og begynte med middag. Og ellers noe mme. Ved 7 mnd begynte vi med brødskiver til lunsj, istedenfor mos. Men gir litt mos som mellommåltid.

Syns du gir lite fast føde. Innfør middag. Gir du mye grøt? Mengden må økes innimellom.

Min har alltid sovet veldig bra, når han var 7 mnd sov han fra 19 til 4-5, drakk 240 ml mme og sov videre til 7-8.

Anonymous poster hash: fa3c7...131

Takk for svar. Ja, kanskje lite mat, men han er ikke fullt 7 mnd enda da.. så vi prøver å øke opp maten. Han får to fulle porsjoner grøt, er nettopp kommet opp i det. Er så vanskelig.. er jo så usikker på om han er sulten når  han våkner eller ikke...

Anonymous poster hash: 76b56...b65

Skrevet

min spiste mer ved 6-7mnd enn ved 8mnd. skriver opp ca tider her da

07 mm

08 grøt

dupp (får mm før dupp)

11-12 mm+ skive+frukt

dupp

15 mm+ middag/grønnsaksmos

18 mm + grøt

19 natta

Våkner noen ganger om natten for sutten, men "melkemaskinene" er utilgjengelig mellom 00-06 (holder da kun åpent ved særskilte grunner som veldig varmt ute, sykdom o.l) 

Anonymous poster hash: 8fe70...6a6
Skrevet

7,5 mnd her, født sent i desember.

Frokost: grøt og vann

Mellommåltid i 10 tiden: 200 ml mme

Lunsj: polarbrød med leverpostei eller kaviar

Middag: moste grønnsaker med fisk og vann

Kvelds: grøt og mme

Spiser litt frukt og drikker smoothie innimellom måltidene hvis han er småsulten, vi bruker tegn til tale, så han viser når han er sulten med tegn.

Legger seg rundt 7.30 og sover til 07.30 har en 2 timers dupp etter mellommåltidet med melk og en liten dupp etter middag.

Anonymous poster hash: d2fc6...915

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...