Gå til innhold

Energidrikke i fødebag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit og drikke redbull eller energidrikke i en fødsel? Man skal ikke drikke det mens man ammer, men må være greit i en fødsel? Hvorfor?

Anonymous poster hash: 15b9f...2c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal jo ikke drikke det som gravid heller, skal man det da?

Jeg hadde ikke tatt med meg redbull

Anonymous poster hash: 7aab4...813

Skrevet

Herre min hatt. Redbull? Jeg tror du er tussete. Du skal føde, du skal ikke på fest med fjortisene på lokalet! Drikk vann om du blir tørst og konsentrer deg om å føde, ikke om alt dilldallet rundt.

Anonymous poster hash: 747cc...8ce
Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor om at det var lurt å ha med energidrikk til fødselen. Hadde det begge gangene.

Anonymous poster hash: 77c99...d93

Skrevet

Fikk også beskjed om å drikke energidrikk om jeg ville under fødsel. Fikk også en egen energidrikk sykehuset hadde.

Har ingenting med tørste å gjøre, men rask energi.

Babyen er uansett på vei ut og vil ikke merke særlig til det.

Anonymous poster hash: c524c...94d

Skrevet (endret)

Når jordmor anbefaler å ha med energidrikk i fødebagen sikter hun vel ikke til Redbull? Den består vel i hovedsak av koffein og sukker??

De tenker vel mer på typen sportsdrikker som XL1 eller Gatorade (eller hva det nå heter) som skal bidra til å "opprettholde væskebalansen i kroppen"? :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Redbull??? Er helt utrolig at folk har klart å føde i årevis i det heletatt!!

Skrevet

Leste at det er lurt for å få energi. Men på fødselsforberedendekurs sa jordmora at hun frarådet det da det KAN stresse babyen. Hun anbefalte saft og juice for sukker og energi. Jeg lå på fødestua i 18 timer og syns ikke at det hjalp med sukker.

Anonymous poster hash: a6eff...524

Skrevet

I mitt tilfelle var det nøyaktig redbull, burn og battery hele 3 jordmødre anbefalte.

Men det er uansett en valgsak for den fødende.

Noen anbefaler, noen ikke. Noen drikker, noen ikke.

Anonymous poster hash: c524c...94d

Skrevet

Teit at flere her kommenterer at det er teit når flere jordmødre anbefaler det. Babyen tar ikke skade av det. Man drikker det ikke etter fødselen, når ammingen starter

Skrevet

Har hatt med battery på begge fødslene. Når man er trøtt og nærmer seg utslitt, så gjorde iallefall energidrikkene at jeg "våknet" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...