Gå til innhold

Lån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen vet hvor mye jeg evt kan få i lån? Jeg har ingen fast stilling akkurat nå, jeg er ringehjelp og kan jobbe over 100% i og med at det er dårlig med folk i helsevesenet. Men har utbetalt ca 15000kr etter skatt hver mnd. Jeg har egenkapital på 250 000kr i banken.

Anonymous poster hash: dacec...817
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke fast lønn å vise til vil du nok ikke få noe i huslån ( om var det du tenkte på).

Du kan kanskje få noe i forbrukslån men da til en høy rente.

Anonymous poster hash: c1548...8d1
Skrevet

Så man har ingen mulighet til og få opp et huslån når man ikke har fast stilling? Her er det snakk om kun 1 mill i lån, så det betyr egentlig bare 700 - 750 000kr i lån i og med at jeg har en egenkapital på 250 000kr + .

Skrevet

Vi fikk ikke huslån da vi søkte første gang fordi jeg ikke hadde fast stilling, var bare i vikariat. Mannen kunne få alene, men det var ikke nok. Men da jeg fikk fast stilling fikk vi lån.

Banken må jo sikre seg at den de låner penger til kan betale og så lenge du ikke har fast stilling så er du ikke garantert jobb.

Anonymous poster hash: b7296...e97

Skrevet

De fleste banker vil at du skal ha en sikker inntekt i og med at du er alene om lånet. Helt greit at du kan jobbe opp mot 100%, men du har ingen sikkerhet i å være tilkallingsvakt. Hadde det vært to og den ene hadde sikker inntekt så hadde det nok vært lettere.. Men du må jo bare spørre. Det er kun banken som kan gi svar på hvilke krav de har :)

Anonymous poster hash: 35ea4...223

Skrevet

ok, takk for svar :)

Skrevet

jeg skal i første omgang få fast annenhver helg, vil dette være til hjelp?
er det ingen her inne da som har fått et lite lån uten at de har hatt fast stilling?

Skrevet

Du må høre med banken. En venninne fikk lån da hun var på OS

Anonymous poster hash: f4add...ddb

Skrevet

Hvis du har kausjonist er det nok ikke noe problem! Men hvis du venter et halvt år eller noen mnd og har med lønnsslippene for disse viser det at du har stabil inntekt, du vil da ha større sjans! Og egenkapitalen er veldig bra, spar også så mye du kan nå! Lykke til 😊

Skrevet

Oki, Takk. Da skal jeg prøve og ta med endel lønnslipper så han ser at jeg har en fast inntekt.

Skrevet

Oki, Takk. Da skal jeg prøve og ta med endel lønnslipper så han ser at jeg har en fast inntekt.

Får håpe det ordner seg, du kan jo ha flaks og være heldig! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...