Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Jeg føler at alle kjøper alt nytt før bhg start. Sønnen min startet i bhg for en uke siden og jeg har arvet to sett med regnklær. De er pent brukte, og nesten som nytt, men greier ikke å la være å tenke på alle som har råd til nye sesongklær, er redd for å bli sett ned på rett og slett.. Skal sies at jeg ikke har så god råd, er alenemor og student. Anonymous poster hash: 22f8c...aa5
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Jeg jobber i bhg, og senest i dag snakket jeg med en kollega om at foreldre som har kjøpt brukte klær til barna sine viser miljøhensyn og at de er oppegående og bevisste. Tommel opp til deg, HI! Anonymous poster hash: 9a01e...08a
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Mange kjøper nytt, men alle som har storesøsken arver fra de. Vi bruker mye penger på klær til de små, men alt som er brukbart må lillesøster fint finne seg i å arve. Hadde ikke sett ned på at din lille bruker arvede klær! Anonymous poster hash: acf55...472
*Miss Marple* Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Det tror jeg helt oppriktig at ingen hverken legger merke til eller bryr seg om. Gjenbruk er bra
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Tror jeg ingen legger merke til. Tenk på pengene du sparer. Regntøy koster penger. Jenta mi har fått alt nytt, men lillesøster som kommer snart, kommer til å måtte bruke alt vi har fra før Anonymous poster hash: 228fb...3ea
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Jeg er helt sikker på at du trygt kan bruke regntøy som er arvet! Vi har råd til å kjøpe 10 sett med regntøy osv osv osv, men vi arver heldigvis masse tøy fra en familie. Vi kjøper ikke nytt hvis vi ikke må! Noe av dette tøyet blir nå brukt av 4. eller 5. barnet da vi sender det videre etter at vi har brukt det! Herlige gjenbruk! (og neida - jeg er ikke fanatisk. Frøkna får da nytt tøy innimellom også, men det går videre i "arverekken" til andre familier) Anonymous poster hash: 08831...830
QueeenBeee Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Her har det stort sett vært arva klær i barnehagen. Vet ikke en gang hva som er årets farger jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Min sønn begynte i bhg i dag. Han har nye støvler, men regntøyet er arvet fra storebror som er seks år eldre. Helt supert det! Jeg har tre barn og arvet ingenting til første. Både kjipt og dyrt! Begge de to andre har arvet fra søsken og venner. Anonymous poster hash: 10410...df5
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Det er jo bare helt supert! Her er det første barn i familien, og ingen å arve fra dyrt! Anonymous poster hash: 10a49...23a
Berta_78 Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 Vi har veldig god råd. Vi har arvet masse tøy fra fettere og kusiner, det ville ikke ha falt meg inn at det var flaut! Andre barn arver fra våre igjen. Det kan da ikke være meningen at det skal lages opp ett regnsett per barn i hver størrelse. De vokser jo så fort! Noen ting vi har hatt har hatt fem forskjellige navnelapper på :-) Flaks for deg at du arver, så kan du bruke pengene på andre nødvendige ting.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 For noe tull. Om tøyet er like fint ville jeg nølt med å bruke det. Anonymous poster hash: 63701...4ef
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Jeg har to barn og til eldste hadde vi ingen å arve fra, så han fikk alt nytt. Lillebror kan arve noe, men ting som utedresser og regntøy har eldste stort sett slitt hull på, derfor må lillebror stort sett få nytt av det også. Jeg syns det er suverent å arve klær og misunner de som slipper å kjøpe alt nytt. (Det fine er at lillebror ikke sliter klærne like mye, så vi kan gi dem videre til yngre søskenbarn så de slipper å kjøpe alt nytt.) Anonymous poster hash: bf0bf...c56
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 Tipper du tenker sånn fordi du ikke har så god råd, men helt ærlig, jeg ser ikke forskjell på nytt og gammelt regntøy med mindre det er fullt i hull. Alle i barnehagen vår har forskjellige typer regntøy, og ikke søren om jeg har snøring på om det er nytt eller gammelt, merkevare eller ei. I år er første året sønnen min har helt nytt regntøy, og det kun fordi det var på tilbud på barnas hus til 299,- Det andre settet er arvet, og de andre årene har vi også arvet:) Det er helt alvorlig ingen som tenker over slike ting. Anonymous poster hash: 9c66b...4d2
☆☆☆ Skrevet 12. august 2014 #14 Skrevet 12. august 2014 Kan ikkke tru nokon bryr seg, eller i det heile tatt legg merke til.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #15 Skrevet 12. august 2014 Jeg jobber i barnehage å ser det er mange som arver klær her. Alt av yttertøy som sønnen min har i år er enten arveklær eller brukte klær jeg har kjøpt på finn.no Ser ikke noe galt med det Anonymous poster hash: 3afad...8f5
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #16 Skrevet 12. august 2014 Vi arver litt fra familie, kjøper en del brukt via facebook, kjøper noe billig på ebay, prøver å handle resten på salg/outlets. Det viktigste er at klærne passer og at ungen er varm og tørr, ellers spiller det ingen rolle Anonymous poster hash: e189e...fb2
Iiiiik Skrevet 12. august 2014 #17 Skrevet 12. august 2014 Jeg har tre barn, mye av regntøyet har gått runden fra den første til den andre til den tredje. Samme med dressene. I tillegg har vi arvet fra naboer og venner. Jeg synes det er flott både å arve og å gi videre. Det er miljøvennlig at ikke alle kjøper nytt hele tiden. Tror ikke det finnes en eneste person som synes det er rart at ungen ikke har nytt regntøy. Vi har råd til å kjøpe nytt, men gjør ikke det hvis det ikke er nødvendig. Tenk på hvilke hyggelige og nødvendige ting dere kan kjøpe for de pengene du sparte på regntøy
Serepta Skrevet 12. august 2014 #18 Skrevet 12. august 2014 Minsten her arver massevis fra eldste, samt eldstes kompiser. Han er strålende fornøyd med klærne sine, og det føles godt å enten kaste klær som er helt oppbrukte eller gi videre til fretex det som kan brukes.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #19 Skrevet 12. august 2014 Årets farge på regntøy til barnehage barn? Seriøst! Da jenta mi ble 6 fikk hun sitt første rosa regntøy sett. Det var stas :-) Hun har gått sin del i blått, grått, og grønt. Anonymous poster hash: e34e7...c33
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #20 Skrevet 12. august 2014 Det tror jeg ikke du skal tenke på! Vi har råd til alt nytt, men har arvet det meste. Synes det er så flott å arve og slippe å kjøpe nytt siden de vokser så fort. Jeg tror heller ikke at de som velger å jobbe med barn er så overfladiske at de ser ned på noen med brukte regnsett :-) Anonymous poster hash: fdf53...9bb
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #21 Skrevet 12. august 2014 Har ikke kjøpt noe nytt til barnehagestart nå jeg. Både jakka, støvlene og regntøyet er arvet, er kjempelykkelig over arvetøy jeg. Eneste nye min barnehagejente har fått er joggesko. Anonymous poster hash: 291c4...6e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå