Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Og ingen form for ris, pasta, tortilla eller andre 'skumle, utenlandske ting'? Vi har ofte svigers på middag, men jeg er sååååå lei av kokte poteter! De spiser ikke chips, potetbåter, fløtegratinerte eller bakte poteter heller. Ikke noe stort problem, men begynner å miste litt inspirasjonen. Det blir steik i forskjellige variasjoner og koteletter - and that's it. Hva med å våge å teste ut bittelitt av verdens retter Dagens lille uviktige hjertesukk. Anonymous poster hash: 3392a...ac1
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Du kan jo lage potetbåter eller ris til dere og koke noen poteter til dem? Anonymous poster hash: 01181...551
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Nei. Her hadde sivgeres og foreldre måttet spise det som ble servert eller bare gå sultne. Anonymous poster hash: 04501...8e1
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Ekssvogermor var slik, hun prata i tillegg stygt om min russiske mat foran gjester Anonymous poster hash: 5b44c...46d
Gjest ronja røverdatter Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Hvor gamle er svigers? 100? Til og med mine barns oldemor på over 90 spiser det hun blir servert, enten det er tacos, ris eller mer eksotiske ting. Jeg ville servert det jeg hadde lyst til å servere, satt det på bordet og vær-så-god, spis det dere vil ha, det andre lar dere være.
Jippipippi Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Mine svigers liker best kokte poteter, men jeg har servert mye forskjellig likevel. De begynner å henge med og spør om oppskrifter osv Vi har svært sjelden kokte poteter!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Svigers er enkle å ha på besøk, men mine foreldre er utrolig kjedelige i matveien. Salt er det nærmeste de kommer krydder. De får ikke spesialmat hos oss,så spiser det lille de klarer, men jeg blir litt flau. Anonymous poster hash: 02099...edc
☆☆☆ Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Farmor kokte poteter til lasagne og spaghetti, men ho hadde blitt 100 neste år. Pizza, pannekaker og graut er vel det einaste ho serverte utan poteter.
millemille Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Spiser det de får servert. Men pappa kan surmule litt om det går for lenge uten middag med kokte poteter, men de er sjelden på besøk lenge nok til at det blir et pronblem. Han spiser potetbåter og spagetti o.l. da, men er ikke så glad i ris.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 Hvor ofte har du dem egentlig på besøk om det ikke går å spise poteter så ofte? Det er ingen i min familie som må ha poteter, men det er det jeg også foretrekker som standardtilbehør. Kokte poteter 3-5 ganger i uka synes jeg er passe. Anonymous poster hash: 47e8f...e60
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 Min far er litt sær, men han har da overlevd mye annet. Siste jeg så han prøvde seg på var taco, barnebarna overtalte han til å smake selv om han hadde litt restemat som var varmet opp til han. Tenker litt gjennom hva jeg serverer når han kommer. Ris vet jeg han ikke liker, han klarer ikke konsistensen. Men nå er mannen min slik også, men han må overeleve ris siden jeg ikke er så glad i poteter og har poteter ekstremt mye mer enn hva jeg hadde hatt om jeg hadde laget mat. Men det begynner å løsne hos min far, heldigvis liker han alt av poteter i de fleste varianter. Anonymous poster hash: fa9c0...329
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 min svigermor spiser ikke pasta, paprika, rødt kjøtt, ris, saus eller fisk, poteter kun i små mengder. utrolig iriterende! gubben er utdanna kokk så han leger alltid mat som passer til alle uansett men hadde jo verdt litt mer koslig om vi spise det samme alle sammen da. Anonymous poster hash: 1b525...7ba
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 Heldigvis ikke! Mine foreldre er eldre enn svigers men de spiser ALT, og lager det meste. Svigers er mye mer gamledagse av seg på alle måter men svigermor er asiater så det går en del i ris og nudler der, og potet. Aldri fått servert pasta hos de. Vi har ikke servert middag til noen fordi vi har ikke plass til spisebord. Men jeg hadde ikke kun servert potet for å glede andre. Har ei venninne som kun spiser potet og norsk husmannskost, aldri noe annet enn det og pizza. Eller jo hun kjøper hamburger på gatekjøkken i blant. Men hjemmelaget er kun potet med kjøttkaker/kjøttboller/fiskekaker/fiskeboller/koteletter osv. Anonymous poster hash: d45ec...c8b
Iiiiik Skrevet 12. august 2014 #14 Skrevet 12. august 2014 Min pappa ville aller helst ha kokte poteter, men han var også heldigvis høflig nok til å spise det han ble servert. Mamma spiser det meste selv om hun nok er mer konservativ i matveien enn oss. Svigermoren min eier ikke matsans, spiser de merkeligste kombinasjoner. Så lenge hun ikke får en altfor blodig biff eller blåskjell går det bra.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #15 Skrevet 12. august 2014 Farmor kokte poteter til lasagne og spaghetti, men ho hadde blitt 100 neste år. Pizza, pannekaker og graut er vel det einaste ho serverte utan poteter. Ha ha, ingen middag uten poteter. Anonymous poster hash: e912a...08a
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #16 Skrevet 12. august 2014 Min inngifte svigermor (nye kona til svigerfar) er utenlandsk og spiser ikke den "norske drittmaten". Uansett om det er kokte poteter eller kjøttkaker. Da vi inviterte dem og flere andre til ball-lag (selskap der vi serverte potetball) og hun var fullstendig klar over hva som ble servert. Alikevel satt hun å furta som en sur drittunge og uffet og huffet seg og snakket dritt om hvor nasty, ekkel, smakløs, disgusting maten jeg serverte var. Dette til tross for hun ikke smakte på den eller ALDRI har smakt på det tidligere. Svigerfar var FLAU! Men jeg særbehandler ingen! Voksne som barn. Det jeg serverer er det de får! Eneste unntak er allergi. Anonymous poster hash: 29fb1...c4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå