hol(L)y COW Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 ...hva er deres beste middagsoppskrift? (Sier vel seg selv - men av ikkenorske retter) Link eller oppskrift? Jeg er SÅ matlei, trenger litt nye oppskrifter.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Russisk rødbetsuppe: rødbeter, hvitløk, potet, gulrot, tomatpuré, kjøtt. Serveres med rømme og persille Anonymous poster hash: d62c1...812
hol(L)y COW Skrevet 12. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2014 Russisk rødbetsuppe: rødbeter, hvitløk, potet, gulrot, tomatpuré, kjøtt. Serveres med rømme og persille Anonymous poster hash: d62c1...812 Jeg har smakt en rødbetgryte en gang, og den var god - så skal prøve denne. Takk!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Hva med libanesisk meze(tapas)? Det er kjempeenkelt og godt! Tabboule, hummus, baba ghanouj anbefales på det sterkeste. Legger ved en link med oppskrifter. Google lebanese food reciep så finner du masse. http://www.hittarecept.se/s/libanesisk-meze.html Anonymous poster hash: 5cfd1...42b
Gustav Klitt Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Følger spent med - hvis det er noen persere/iranere her, er der noen som er kjent med en slags grønn gryterett på lammekjøtt, med masse spinat og en litt syrlig smak? Og hvordan koker jeg ris med sånn "brent" lysebrunt lag i bunnen av kjelen? Vurderer å kontakte min eks-svigermor for åtte år tilbake, men mindre komplisert hvis noen her kan svare Ikke meningen å kuppe tråden; men det er veldig god mat det er snakk om
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Følger spent med - hvis det er noen persere/iranere her, er der noen som er kjent med en slags grønn gryterett på lammekjøtt, med masse spinat og en litt syrlig smak? Og hvordan koker jeg ris med sånn "brent" lysebrunt lag i bunnen av kjelen? Vurderer å kontakte min eks-svigermor for åtte år tilbake, men mindre komplisert hvis noen her kan svare Ikke meningen å kuppe tråden; men det er veldig god mat det er snakk om Noe ala dette? Anonymous poster hash: 5cfd1...42b
Gustav Klitt Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Følger spent med - hvis det er noen persere/iranere her, er der noen som er kjent med en slags grønn gryterett på lammekjøtt, med masse spinat og en litt syrlig smak? Og hvordan koker jeg ris med sånn "brent" lysebrunt lag i bunnen av kjelen? Vurderer å kontakte min eks-svigermor for åtte år tilbake, men mindre komplisert hvis noen her kan svare Ikke meningen å kuppe tråden; men det er veldig god mat det er snakk om Noe ala dette? Anonymous poster hash: 5cfd1...42b Ser lovende ut!!! Har du oppskrift? Eller er du bare en slem tease? Jeg har vann i munnen nå, kjenner det DUFTER fra bildet!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Følger spent med - hvis det er noen persere/iranere her, er der noen som er kjent med en slags grønn gryterett på lammekjøtt, med masse spinat og en litt syrlig smak? Og hvordan koker jeg ris med sånn "brent" lysebrunt lag i bunnen av kjelen? Vurderer å kontakte min eks-svigermor for åtte år tilbake, men mindre komplisert hvis noen her kan svare Ikke meningen å kuppe tråden; men det er veldig god mat det er snakk om Noe ala dette? Anonymous poster hash: 5cfd1...42b Ser lovende ut!!! Har du oppskrift? Eller er du bare en slem tease? Jeg har vann i munnen nå, kjenner det DUFTER fra bildet! Haha, det er min yndlingsrett faktisk 😄 den Libanesiske syns jeg er best, og ihvertfall svigermor sin! Legger ved link! http://www.cookandeat-lebanese.com/molokhia1 Anonymous poster hash: 5cfd1...42b
Gustav Klitt Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Følger spent med - hvis det er noen persere/iranere her, er der noen som er kjent med en slags grønn gryterett på lammekjøtt, med masse spinat og en litt syrlig smak? Og hvordan koker jeg ris med sånn "brent" lysebrunt lag i bunnen av kjelen? Vurderer å kontakte min eks-svigermor for åtte år tilbake, men mindre komplisert hvis noen her kan svare Ikke meningen å kuppe tråden; men det er veldig god mat det er snakk om Noe ala dette? Anonymous poster hash: 5cfd1...42b Ser lovende ut!!! Har du oppskrift? Eller er du bare en slem tease? Jeg har vann i munnen nå, kjenner det DUFTER fra bildet! Haha, det er min yndlingsrett faktisk 😄 den Libanesiske syns jeg er best, og ihvertfall svigermor sin! Legger ved link! http://www.cookandeat-lebanese.com/molokhia1 Anonymous poster hash: 5cfd1...42b Oi, der var det mye jeg kommer til å måtte google... Hva er molokhia leaves, og den oljen (Mazolla) - og 2 cloves? Men tusen takk, jeg gleder meg masse til å prøve!! :)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 2 cloves betyr to fedd😊 Anonymous poster hash: e4fde...9b2
Gustav Klitt Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 2 cloves betyr to fedd😊 Anonymous poster hash: e4fde...9b2 Men det står bare 2 cloves...? 2 fedd hva da, liksom? Ser at det står 2 cloves of garlic lenger ned, men...? Og hva er bay leaves? Beklager mas, jeg kan som sagt gjøre en google-jobb når jeg skal prøve ut oppskriften
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Følger spent med - hvis det er noen persere/iranere her, er der noen som er kjent med en slags grønn gryterett på lammekjøtt, med masse spinat og en litt syrlig smak? Og hvordan koker jeg ris med sånn "brent" lysebrunt lag i bunnen av kjelen? Vurderer å kontakte min eks-svigermor for åtte år tilbake, men mindre komplisert hvis noen her kan svare Ikke meningen å kuppe tråden; men det er veldig god mat det er snakk om Noe ala dette? Anonymous poster hash: 5cfd1...42b Ser lovende ut!!! Har du oppskrift? Eller er du bare en slem tease? Jeg har vann i munnen nå, kjenner det DUFTER fra bildet! Haha, det er min yndlingsrett faktisk den Libanesiske syns jeg er best, og ihvertfall svigermor sin!Legger ved link! http://www.cookandeat-lebanese.com/molokhia1 Anonymous poster hash: 5cfd1...42b Oi, der var det mye jeg kommer til å måtte google... Hva er molokhia leaves, og den oljen (Mazolla) - og 2 cloves? Men tusen takk, jeg gleder meg masse til å prøve!! :) Molokhia er en plante. Spør etter den i innvandrerbutikker. De har dem i sverige iallefall, nedfryste. Anonymous poster hash: ca96e...880
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 2 cloves betyr to fedd😊 Anonymous poster hash: e4fde...9b2 Men det står bare 2 cloves...? 2 fedd hva da, liksom? Ser at det står 2 cloves of garlic lenger ned, men...? Og hva er bay leaves? Beklager mas, jeg kan som sagt gjøre en google-jobb når jeg skal prøve ut oppskriften cloves betyr nelliker. bay leaves er laurbærblader. Anonymous poster hash: ca96e...880
hol(L)y COW Skrevet 12. august 2014 Forfatter #14 Skrevet 12. august 2014 Takk for svar Helt greit med kupping av tråd så lenge det gjelder mat. Flere??
Gustav Klitt Skrevet 12. august 2014 #15 Skrevet 12. august 2014 2 cloves betyr to fedd😊 Anonymous poster hash: e4fde...9b2 Men det står bare 2 cloves...? 2 fedd hva da, liksom? Ser at det står 2 cloves of garlic lenger ned, men...? Og hva er bay leaves? Beklager mas, jeg kan som sagt gjøre en google-jobb når jeg skal prøve ut oppskriften cloves betyr nelliker. bay leaves er laurbærblader. Anonymous poster hash: ca96e...880 Tusen takk, snilling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå