Gå til innhold

Panting av smykker!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har gjort det før?? Jeg har noen smykker i gul, sølv og diamanter som jeg aldri har gått med, og de bare ligger i eskene sine...kommer aldri til å gå med de heller av sine grunner...noen som vet hvor det kan gjøres, og hvor mye de "tar" ut av summen av pengene? :)

Endret av biscolata
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi tar inn gull blir alt av steiner plukket ut og kastet i søpla eller lagt i reparasjonshaugen som reservedeler, så diamanter får du ingenting for.

Vi vil kun ha gullet:) Noen folk får sjokk over hvor lite de får pr. gram, så store smykker lønner det seg å selge privat for halv pris av innkjøpspris.

Anonymous poster hash: d7abf...30a

Skrevet

Når vi tar inn gull blir alt av steiner plukket ut og kastet i søpla eller lagt i reparasjonshaugen som reservedeler, så diamanter får du ingenting for.

Vi vil kun ha gullet:) Noen folk får sjokk over hvor lite de får pr. gram, så store smykker lønner det seg å selge privat for halv pris av innkjøpspris.

Tusen takk for svar. Men jeg aner ikke hva de forskjellige tingene koster, ingen har kvitering :-( så får nok heller bare beholde de

Skrevet

Om du vet at de er ekte så sjekk lignende smykker hos gullsmeder som har nettside og ta halvparten av det? Eller litt mindre?

Anonymous poster hash: 1e352...98e

Skrevet

Søsteren min pantet en masse smykker en gang hun var blakk og fikk nesten ingenting for dem. Ville ikke anbefalt det altså. Kan du ikke heller spare det og gi det i presanger i tiden fremover? Da slipper du å kjøpe noe dyrt hvis du blir bedt i 30-årsdag og lignende. 

Skrevet

Tusen takk for svar. Men jeg aner ikke hva de forskjellige tingene koster, ingen har kvitering :-( så får nok heller bare beholde de

Du kan stikke innom en gullsmed å be dem sjekke karat og ca nypris, så vet du litt mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...