Gå til innhold

Hjelp! Fluer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Døgnfluer/makkfluer/svartfluer eller hva de nå heter. Fins det en grei metode for å bli kvitt dem? Kjerringråd a la "sett ut en skål med ditten og datten"? Er to stk inne her nå som plager vettet av meg! Svirrer rundt oss hele tiden og er utrolig innpåslitne. Har en liten baby her, så kjemikalier er utelukket.

Anonymous poster hash: b96a4...82c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bananfluer ble jeg kvitt ved å blande en sprut zalo i litt vann (halvt shotglass) og fylle resten med eddik. Funka som bare det. Sett ut flere shotglass der det trengs.

Skrevet

Bananfluer ble jeg kvitt ved å blande en sprut zalo i litt vann (halvt shotglass) og fylle resten med eddik. Funka som bare det. Sett ut flere shotglass der det trengs.

Takk for tips, håper det funker på store fluer også!

Skrevet

Det gjør det ikke :P Vi tar dem med støvsugeren. Bor på landet, mellom flere bondegårder, så rådet med "pakk inn all mat og vask kjøkkenbenken" er som å pisse i havet. Det samme er div skåler med søtt innhold og zalo, flasker med saft og eller det som måtte være. Fluesmekkere sliter oss bare ut. Så vi har en runde eller to for dag med støvsugeren. Husk å sett på sokk på tuten når du er ferdig ;-)  

Skrevet

Det gjør det ikke :P Vi tar dem med støvsugeren. Bor på landet, mellom flere bondegårder, så rådet med "pakk inn all mat og vask kjøkkenbenken" er som å pisse i havet. Det samme er div skåler med søtt innhold og zalo, flasker med saft og eller det som måtte være. Fluesmekkere sliter oss bare ut. Så vi har en runde eller to for dag med støvsugeren. Husk å sett på sokk på tuten når du er ferdig ;-)

Aha, takk for tips til deg også :-) Vi har heldigvis ikke mange fluer, det er bare det at de er så utrolig plagsomme :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...