Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Hei , minstemann har fått plass på svømmekurs til høsten , så jeg lurer på ett par ting , går de inn i garderoben og skifter alene ? Skal foreldre være med ? Er det noe spesielt vi må huske å ta med ? Om han ikke ønsker å skifte alene , kan jeg ta han med i damegarderoben da ? Jeg er alenemor til gutten , å er litt bekymra ang dusj hygiene , skift alene uren en voksen med seg i garderoben ... Gjerne del deres erfaringer med svømmekurs!! Anonymous poster hash: eafd3...7ad
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Hvor gammel er han? Så lenge han ikke har begynt på skolen kan du sansynlig vis ta ham med i damegarderoben, men spør de som har kurset hvordan de pleier å gjøre det. Anonymous poster hash: 25376...39c
Pippitussa Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Det spørs hvor gammel han er. De yngste på svømmekurs (ca 4-7 år) er ofte i damegarderoben sammen med mor. Hvis det er sitteområde rundt bassenget, burde du vurdere å sette deg litt unna. Instruktørene ønsker dette og barna tør som regel mer uten foreldrene i umiddelbar nærhet.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Min gutt gikk på kurs i 1 klasse. Der spurte vi kursleder hvordan vi skulle dele oss. Guttene ble nemlig fulgt av mødre og flest jenter av fedre. Lederen sa vi kunne bruke samme garderobe, ingen av ungene kommenterte det. Anonymous poster hash: 32366...7eb
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Tusen takk for svar dere ! Får møte opp ekstra tidlig første gangen da han er forresten 5 år , skolegutt nå å blir 6 i november sikkert mye unødvendige bekymringer fra frk. Hønemor her Anonymous poster hash: eafd3...7ad
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Tusen takk for svar dere ! Får møte opp ekstra tidlig første gangen da han er forresten 5 år , skolegutt nå å blir 6 i november sikkert mye unødvendige bekymringer fra frk. Hønemor her Anonymous poster hash: eafd3...7ad
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Hos oss er regelen i svømmehallen at skolebarn går i "riktig" garderobe. Jeg regner med at du har trent svømmehall med ham fra han var mindre enn det. Han klarer seg sikkert fint i garderoben. Gi ham instrukser, følg ham til døra, allier deg med en annen pappa, gi ham en dusj når han kommer hjem. Mulighetene er mange! Jeg håper ihvertfall ikke at du tar med ham i jentegarderoben, lar ham ha badebuksa på, skifter bak et håndkle og lar ham stirre på jentene. Det er jeg møkk lei som mor til jente! Anonymous poster hash: 40955...ba2
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Hei Nå bor dere sikkert ikke her, men jeg driver å leter etter svømmekurs tl mine barn i den alderen. Østlandet. Om noen vet om blir jeg glad for linker. :-) Anonymous poster hash: a805e...5e6
Serepta Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Samme problemstilling med slolestarteren min her. Pappaen ukependler, og det blir jeg som må følge til svømmekurs. Vi har øvd mye på å dusje alene, så det er ikke noe hinder. Problemet vårt er at dusjene er gamle og høyt opp på veggen. Man må trykke hardt for å få de på, og det klarer rett og slett min sønn ikke få til. Han er liten og lett. I infoskrivet står det at skolebarn må i egen gsrderobe, så jeg er litt usikker på hvordan vi løser det.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 Mine har gått på svømmekurs fra 1. Klasse. Her må barna gå i "riktig" garderobe, og foreldrene må alliere seg med andre voksne visst barnet trenger hjelp. De jentene som ble fulgt av far klarte seg helt fint alene, mens vi mødrene som var med inn dreiv å dilla rundt jentene i garderoben.. Anonymous poster hash: 1db91...966
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #11 Skrevet 13. august 2014 Hei Nå bor dere sikkert ikke her, men jeg driver å leter etter svømmekurs tl mine barn i den alderen. Østlandet. Om noen vet om blir jeg glad for linker. :-) Anonymous poster hash: a805e...5e6 Østlandet er stort. Svømmeakademiet i Oslo er bra, Lambertseter svømmeklubb også. Anonymous poster hash: dc184...e14
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #12 Skrevet 13. august 2014 sjekk ut tryggivann.no - det viser svømmeforbundets kurs over hele landet! Anonymous poster hash: 40955...ba2
Førstemann Skrevet 13. august 2014 #13 Skrevet 13. august 2014 Anbefaler også tryggivann.no. Hos oss er regelen at de kan følge mor/far til de er 8 år. Jeg har stort sett fulgt mine jenter, og har flere ganger gitt en hjelpend hånd til små jenter som er der alene. Det går nok helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå