Gå til innhold

hjelp....er det tvillinger tro???


majlin80

Anbefalte innlegg

Da er jeg endelig nådd 12 uker (!!!!) og har vært på første svangerskapskontroll hos legen i dag. Synes det har vært leeeenge å vente,droppet tidlig ultralyd da jeg har vært skikkelig kvalm denne gangen og har vel egentlig aldri følt meg så veldig usikker på om spiren har sittet der.

Men skikkelig uvanlig for meg å være så kvalm. Har vært kvalm hver dag, kastet opp ganske mye og gått ned 2 kg. De to forrige gangene har jeg ikke engang merket antydning til kvalme og vært +3kg på denne tida.

 

I tillegg, da legen kjente på magen min, sa hun at hun hadde tippet på ca 14 uker på meg nå mtp størrelsen på livmor. Jeg VET jo at dette ikke er mulig,er nøyaktig 12 uker siden siste mens i dag. Hun la vel og merke til at det kunne være hun ble litt lurt av at jeg er så tynn som jeg er.....meeen.... Større livmor enn normalt, og uvanlig sterke symptomer,er ikke det et tegn på tvillinger???

 

Må vel bare smøre meg med tålmodighet i seks uker til ultralyd med å finne det ut... Håper da virkelig det bare er en liten krabat inni der. Fikk to barn med 15 måneders mellomrom sist, og gledet meg til å kun ha en liten av gangen nå så jeg får masse tid til å bare kose!!! Storesøstrene er nå 8 og 6 1/2 år, og trenger en del oppmerkspmhet de også.

Venter i spenning!

Utrolig herlig å høre hjertelyden da !!!! Noen flere som har hørt den nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg endelig nådd 12 uker (!!!!) og har vært på første svangerskapskontroll hos legen i dag. Synes det har vært leeeenge å vente,droppet tidlig ultralyd da jeg har vært skikkelig kvalm denne gangen og har vel egentlig aldri følt meg så veldig usikker på om spiren har sittet der.

Men skikkelig uvanlig for meg å være så kvalm. Har vært kvalm hver dag, kastet opp ganske mye og gått ned 2 kg. De to forrige gangene har jeg ikke engang merket antydning til kvalme og vært +3kg på denne tida.

 

I tillegg, da legen kjente på magen min, sa hun at hun hadde tippet på ca 14 uker på meg nå mtp størrelsen på livmor. Jeg VET jo at dette ikke er mulig,er nøyaktig 12 uker siden siste mens i dag. Hun la vel og merke til at det kunne være hun ble litt lurt av at jeg er så tynn som jeg er.....meeen.... Større livmor enn normalt, og uvanlig sterke symptomer,er ikke det et tegn på tvillinger???

 

Må vel bare smøre meg med tålmodighet i seks uker til ultralyd med å finne det ut... Håper da virkelig det bare er en liten krabat inni der. Fikk to barn med 15 måneders mellomrom sist, og gledet meg til å kun ha en liten av gangen nå så jeg får masse tid til å bare kose!!! Storesøstrene er nå 8 og 6 1/2 år, og trenger en del oppmerkspmhet de også.

Venter i spenning!

Utrolig herlig å høre hjertelyden da !!!! Noen flere som har hørt den nå??

Fikk du høre hjertelyd hos fastlegen? Skal til han på fredag, og krysser fingre for å høre eller se noe :) har hatt noen dager med tvil nå på om alt er greit :(

 

Søsteren min venter tvillinger, hun er konstant kvalm, og jordmoren sa at livmoren var så stor som om hun var i uke 24 ( hun var 15 uker da hun sa det)..

 

6 uker med venting, klarer du det?^^ hadde aldri jeg klart :) var på ul i uke 7 og skal igjen i uke 13.

 

Masse lykke til :) tror du vil bli glad uansett antall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også umåtelig kvalm og går ned i vekt, her er jeg i 12. Uke, har vært på ul og der var det bare en:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken selv.. Syns magen vokser så fort (10+1) hvertfall med tanke på at jeg har gått ned 2,5kg! Koslig med tidlig mage da :) ..men viss der er 2 så tror jeg panikken kommer fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og har jeg vært ordentlig kvalm, men håper nå det bare er en der inne! Skal på ul i morgen kl 10 så blir spennende å se hva de finner der inne!! :) Håper på et velskapt lite under!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken G - ja,jeg hørte den hos fastlegen ja via Doppler. =)

 

Har fått time til rutineultralyd 26 september,så skal vel klare å vente til det. Vi går utifra at det er en liten spire inni der, så får vi evnt ta sjokket av flere hvis det kommer. Pusser opp huset nå bare for å få plass til 3 barn,så kan jo bli interessant å prøve å få plass til 4. Hehe...

 

Lykke til dere som har ultralyd i nær framtid =) Smører meg med tålmodighet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og har jeg vært ordentlig kvalm, men håper nå det bare er en der inne! Skal på ul i morgen kl 10 så blir spennende å se hva de finner der inne!! :) Håper på et velskapt lite under!! :)

 

Gikk alt fint? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...