Gå til innhold

Foreldre som tror hunden er et leketøy!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en hund som er veldig rolig inne. Han kan gjerne ligge å sove midt mellom 3 unger som leker. Våre barn og min søster sine bryr seg ikke om han, så da er det greit. Blir det for mye støy går han vekk. De plukker ikke på han så da får han bare ligge.

Men så er det noen som er innom som har en toåring som ikke har hund selv, så han er veldig fasinert, han vil da plukke, klappe, legger,henge over å være med hunden hele tiden. Vi er streng på at hunden er ikke en leke så skal ikke plages. Med en gang dette er et problem får jeg hunden til å legge seg en annen plass. Så når dette barnet plukker sier jeg bare at jeg kan ta vekk hunden så slipper foreldrene hele tiden å si "nei ikke slå hunden, la den være, ikke kast leker la hunden ligge ifred ". Når jeg skal flytte hunden sier de at hunden må bare legge for barnet må lære seg at hunden skal være i fred bla bla bla, han må lære å høre etter beskjeder. Men min hund skal ikke brukes som en gjenstand i et ledd av oppdragelse. Hva folk gjør med blomsten i vinduet eller lysestaker på hylla er deres sak, men ikke med hunden!

Så jeg må hele tiden være der å følge med, for de lar sønnen gå til hunden hele tiden for å gi han beskjed å teste om han hører etter om å la være.

Og ja jeg har gitt beskjed og sagt hvorfor jeg gjør det slik, men går ikke inn tydeligvis!

Dagens irritasjon.

Anonymous poster hash: 42aaa...b27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig frekt. Og ikke minst potensielt farlig en dagen bikkja får nok. 

Hadde gitt tydeligere beskjed om at enten får de sørge for at ungen holder seg unna bikkja en gang for alle, eller så kan de ikke komme på besøk mer. 

Anonymous poster hash: 67f14...713
Skrevet

For jeg fjerner jo hunden så de skal slippe å kjefte på ungen hele tiden. Og for at hunden ikke lugger rett framfor han som er fristelse. Hunden er snill som bare det, men skal ikke plukkes på på denne måten. Tenk om det skulle skje noe, jeg hadde aldri kommet over det. Hadde følt det var min feil uansett. Kan jo selvfølgelig ta hunden vekk på et rom, men det han er ikke vandt til å være innestengt så da blir det piping og uling. Visst vi skal sperre han inne når vi er hjemme, må det være fordi et av barna sover da. Da er det godt nok for han:)

Skrevet

Helt enig. Frustrerende.

Har en gammel snill hund og regelen er at hunden får kun klappes når den tar kontakt. Noe den ofte gjør med egne barn.

Niese og nevø som ikke er dyrevant er etter den HELE tiden.

Foreldrene sier, bare la de holde på den hunden er jo så snill.

Herregud jeg blir sur. Han er gammel og sliten og han er snill fordi våre barn har behandlet ham med respekt.

Jeg sa til mor at ok, la de holde på MEN biter han så er det ikke snakk om at dette er min eller hunden sin skyld OG det vil ikke bli snakk om avliving.

Mor tok hintet men ble skikkelig dårlig stemning.

Folk som ikke har dyr selv har altså null peiling på grenser.

Anonymous poster hash: 1cc90...9e1

Skrevet

Dropp disse folka, si at de ikke kan komme til dere mer. Det er ditt hjem og de må følge dine regler. Tydeligvis respekterer de ikke det du sier og da kan de jo egentlig la vær å komme til deg.

Anonymous poster hash: b6365...984

Skrevet

Jeg hadde latt hunden være i ett annet rom mens det var på besøk.

Jeg oppdrar nå både valp og andres barn på en gang......

Anonymous poster hash: 933dd...ffa
Skrevet

Jeg hadde bedt foreldrene holde ungen unna hunden, i tilfelle hunden får nok og biter. De har vel ikke lyst til at ungen skal bites?

Anonymous poster hash: c08bb...362
Skrevet

Det sliter jeg med også. Kjempeirriterende! Jeg har en liten hund som er veldig snill,men man må jo alltid passe på når det er barn som ikke hører etter der. Slitsomt! Jeg har begynt å gi den bein et sted utilgjengelig for barna. Da ligger hun og koser seg i fred.

Anonymous poster hash: 456bf...14c

Skrevet

Flott å høre at du beskytter hunden din. Dyr er ikke noe leketøy. Måtte alle dyreeiere gjøre det samme som deg 😊

Anonymous poster hash: e2991...3a3

Skrevet

Nei vi er veldig strenge på dette! Jeg har full forståelse for at andre barn som ikke er dyrevandt synes hunden er såååååå spennende, absolutt. Men synes det blir totalt feil at foreldrene mener den må bare legge der for at ungen skal lære seg å motstå fristelsen. Jeg må nok enten gi klarere beskjed, eller fjerne hunden helt vekk fra der vi er.

Jeg synes ikke noe om de som lar barna bruke en hund som klatrestativ for den er såå vandt med barn og er jo så snill og tålmodig! Hunden må få fred når den ønsker, eller når du ser den burde få fred.

Skrevet

Men det er da du som bestemmer om du skal flytte hunden til en annen plass? Det er det vel ikke besøket ditt som bestemmer?

Anonymous poster hash: 8c4fc...407

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...