BareMas Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Har en liten knert her på bare noen dager. Hun var god og rund da hun kom til verden, men gikk ned noen få gram mer enn 10%, så barnelegen insisterte på at jeg måtte gi tillegg. Meieriet derimot har virkelig satt i gang produksjonen, så det skal ikke stå på morsmelka! Problemet jeg opplever derimot, er at vesla drikker og koser seg med melka som kommer lett, men de siste dråpene orker hun ikke å kjempe for, men vi må gi 15-20ml mme for at hun skal bli helt mett og fornøyd. Etterpå finner jeg frem pumpa og får ut mer enn nok. Fryktelig irriterende, men prøv å si det til en uke gammel kropp!! Hva kan jeg gjøre for å få henne til å drikke seg mett uten flaska?? Hun blir lagt til hver andre time allerede..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Hva med å pumpe ut litt av den første melken? Anonymous poster hash: ba218...22e
hol(L)y COW Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Andre symptom enn bare vekten? Er hun misfornøyd eller spiser veldig hyppig? Jeg tenker kanskje at du har mye formelk. Ammer du bare fra et bryst i gangen? Da ville jeg ammet fra det brystet, og når ungen ble sulten igjen så ville jeg fortsatt med det samme brystet. Om ungen virker fornøyd og har nådd igjen fødselsvekt nå så hadde jeg iallfall kuttet mme med det samme. Å gi tillegg skaper bare trøbbel for ammingen i lengden. Så hadde jeg heller tatt en ekstra tur til helsestasjonen eller føden om han er bare noen dager, og sjekket vekt hyppig. (Min nr 2 gikk ned mer enn 10% men fikk aldri beskjed om mme. Bare innom føden igjen for å sjekke vekt flere ganger.) Men dette kommer selvsagt an på fødselsvekten i utgangspunktet også! Om ungen er liten så er 10% mye. Dette er hva jeg ville gjort, om du er usikker så ta kontakt med føden eller stikk innom for ny vektkontroll!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Pump heller ut formelken! Det er den tjukke "fløten" som metter best.. Anonymous poster hash: 84121...42d
BareMas Skrevet 12. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2014 Andre symptom enn bare vekten? Er hun misfornøyd eller spiser veldig hyppig? Jeg tenker kanskje at du har mye formelk. Ammer du bare fra et bryst i gangen? Da ville jeg ammet fra det brystet, og når ungen ble sulten igjen så ville jeg fortsatt med det samme brystet. Om ungen virker fornøyd og har nådd igjen fødselsvekt nå så hadde jeg iallfall kuttet mme med det samme. Å gi tillegg skaper bare trøbbel for ammingen i lengden. Så hadde jeg heller tatt en ekstra tur til helsestasjonen eller føden om han er bare noen dager, og sjekket vekt hyppig. (Min nr 2 gikk ned mer enn 10% men fikk aldri beskjed om mme. Bare innom føden igjen for å sjekke vekt flere ganger.) Men dette kommer selvsagt an på fødselsvekten i utgangspunktet også! Om ungen er liten så er 10% mye. Dette er hva jeg ville gjort, om du er usikker så ta kontakt med føden eller stikk innom for ny vektkontroll! Kun vekt! Ikke gulsot, ikke prematur, ikke noen sykdomstegn av noe slag. Ungen var godt over 3,5kg, og gikk ned mellom 20-50g mer enn hun "planlagt", tok brystet med en gang og har kjempegod sugeteknikk, så personlig mener jeg vi kanskje var litt tidlig ute med tillegget, men jeg er ikke av typen som diskuterer med leger.Men skal prøve å pumpe ut litt formelk før jeg legger henne til, og hyppige vektkontroller. Har heldigvis en helsesøster som er ganske så sindig av seg, så tror nok tillegget fort blir kuttet ut
hol(L)y COW Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Andre symptom enn bare vekten? Er hun misfornøyd eller spiser veldig hyppig? Jeg tenker kanskje at du har mye formelk. Ammer du bare fra et bryst i gangen? Da ville jeg ammet fra det brystet, og når ungen ble sulten igjen så ville jeg fortsatt med det samme brystet. Om ungen virker fornøyd og har nådd igjen fødselsvekt nå så hadde jeg iallfall kuttet mme med det samme. Å gi tillegg skaper bare trøbbel for ammingen i lengden. Så hadde jeg heller tatt en ekstra tur til helsestasjonen eller føden om han er bare noen dager, og sjekket vekt hyppig. (Min nr 2 gikk ned mer enn 10% men fikk aldri beskjed om mme. Bare innom føden igjen for å sjekke vekt flere ganger.) Men dette kommer selvsagt an på fødselsvekten i utgangspunktet også! Om ungen er liten så er 10% mye. Dette er hva jeg ville gjort, om du er usikker så ta kontakt med føden eller stikk innom for ny vektkontroll! Kun vekt! Ikke gulsot, ikke prematur, ikke noen sykdomstegn av noe slag. Ungen var godt over 3,5kg, og gikk ned mellom 20-50g mer enn hun "planlagt", tok brystet med en gang og har kjempegod sugeteknikk, så personlig mener jeg vi kanskje var litt tidlig ute med tillegget, men jeg er ikke av typen som diskuterer med leger.Men skal prøve å pumpe ut litt formelk før jeg legger henne til, og hyppige vektkontroller. Har heldigvis en helsesøster som er ganske så sindig av seg, så tror nok tillegget fort blir kuttet ut Ja, man gjør jo så man får beskjed om av legen så klart Høres ut som en god plan!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå