Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Har gått på Cipralex en god stund nå, men synes ikke de fungerer lenger. Legen har derfor nå skrevet ut Efexor. Har lest om det, og jeg synes de virker skumle??? Noen erfaringer? Og er det stor forskjell på Efexor og Cipralex? Anonymous poster hash: 84dcf...9dd
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 JEg har ikke gått på de andre men går på efexor eller venflaxin. Syns de er geniale. De virker nesten med engang ( jeg tar bare en tablett). Merker jeg ikke får det tankekjøret og blir mer avslappet. Det eneste er at jeg kan få litt vondt i hodet men det går fort over. Sover lettere av de og. For min del er de enkle å slutte på og. Så så og si null bivirkninger. Anonymous poster hash: ada8f...0e5
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Styr unna!! Gikk på de i mange år og de er lifsfarlige! Jeg mast helt personlighet og når jeg drakk alkohol så prøvde jeg å ta selvmord . De gjør deg ustabil og avhengig. Nå tar jeg zoloft og den er tusen ganger bedre! Anonymous poster hash: 0c635...7fc
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Jeg forandret personlighet på dem og mistet alt jeg hadde av venner. Ble rett og slett litt psykopat på dem Anonymous poster hash: 659ca...abb
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 kan jeg spør hvor mye dere tok av de? siden jeg har opplevd null av det dere sier...har bare opplevd at tankekjøret mitt ble borte og jeg kunne slappe litt av..skru hjernen litt av... Anonymous poster hash: ada8f...0e5
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Jeg har gått på begge. Og cipralex hadde ingen effekt på meg. Mens Efexor var helt hærlig! Det var godt å få slappet av litt, og få fred fra all deprisjon og følelser som gikk opp å ned. Men, jeg hadde ikke startet på de men mindre du VIRKELIG trenger de! De er virkelig tøffe slutte. Nedtrappnings perioden tok over et halvt år. Man, blir også ganske følelsesløs. Noe som ikke er helt supert med mindre man virkelig trenger den pausen. Men, for meg så var de fantastiske. Jeg ble mye mere stabil og jeg fikk slappet av å hentet meg inn igjen. Nå er det over et år siden jeg sluttet på de og det går veldig fint Jeg gikk på de i omtrent et år. Jeg ble forresten også veldig trøtt på de. Men, trenger man de så er det ikke noe tvil for min del hvertfall. Jeg starter på de igjen om jeg MÅ. Anonymous poster hash: 97a1b...f38
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Jeg har gått på efexor og de hjalp meg utrolig godt. Fikk aldeles ikke noen skumle tanker da jeg gikk på de. De var bare til hjelp her Anonymous poster hash: b3816...5f4
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Hvor lenge har du brukt Cipralex? Anonymous poster hash: 628ba...20b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Jeg gikk også fra Cipralex til Effexor pga førstnevnte ikke funket. Forsjellen var som natt og dag; hadde kjempegod effekt av Effexor og ingen skumle bivirkninger. Har forøvrig også prøvd Zoloft, noe som resulterte i 10 kg + Anonymous poster hash: ccf95...765
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 Hadde god effekt av efexor, men bivirkningene var kraftige svimmelhetsanfall daglig. Byttet til zoloft. Grei effekt av de, men måtte opp i høyeste dose... Anonymous poster hash: 475bc...d19
Gjest lillehi Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 Jeg har gått på de i 14 år, og de virker veldig godt på meg😃 har ikke merket noen bivirkninger. Men tenker at det er vel individuelt hvordan man reagerer på ulike medisiner. Du må gjerne prøve deg frem. Lykke til😃
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Hvor lenge har du brukt Cipralex? Anonymous poster hash: 628ba...20b Brukt de i 1,5 år nå. Takk for alle svar. Godt å høre at noen har gode erfaringer. Jeg har vært syk i snart tre år, og frykter jeg ender med diagnosen ME. Skulle gjerne blitt kvitt en del av det tankekjøret som sliter meg ut, gjør meg søvnløs og gir meg angst. Håper de funker på meg også. :-) HI Anonymous poster hash: 84dcf...9dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå