Gå til innhold

Jeg har blitt tiltaksløs og lat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dessverre vokst opp med kritiske foreldre, fikk aldri ros, men bare kritikk og de lette virkelig med forstørrelsesglasset etter feil. Jeg fikk ikke lov til noen ting, og mine meninger ble latterliggjort hvis de ikke var i tråd med foreldrenes.

I voksen alder har jeg ALDRI opplevd at noen backet meg opp. Før var jeg veldig engasjert i å hjelpe andre, fikk meg to fadderbarn, var med i hjelpeorganisasjon, sendte klær til barnehjem osv. Fikk høre av omgivelsene at dette er bare teit og dumt. Uansett hva jeg begynner med får jeg høre at jeg enten vil mislykkes, eller at påfunnet mitt er dumt. Resultat: jeg har sluttet å fortelle noen som helst om hva jeg driver med, hvilke tanker jeg har osv. Pluss at jeg meldte meg ut av hjelpeorganisasjonen og sluttet å tilby folk hjelp. Blant dem som mener at mine ideer er dumme eller nødt til å mislykkes er både min mann, hans familie, min familie og mine såkalte venner. Dette gjelder også etter at jeg meldte mine barn på krevende aktiviteter som de ønsket å drive med, mannen mener at de driver med for mye (en aktivitet hver???) og at de helst burde slutte på idrett, at jeg ikke kommer til å klare å følge dem opp. Veldig "motiverende".

Det samme med husarbeid: både venner og mannen påpeker uansett hva jeg gjør at noe er feil. Da har man ikke lyst til å gjøre mer enn det absolutt nødvendige.

Anonymous poster hash: 83d82...c51
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir virkelig trist på dine vegne! Det er jo helt utrolig at du BARE har folk som trykker deg ned i lovet ditt! Du høres ut som en flott person synes jeg og fortjener ikke dette.

Det ser ut som om du hadde hatt godt av å kvitte deg med de fleste i ditt liv, utenom barna sine.

Anonymous poster hash: 63b2c...258

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...