Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 For noen år tilbake fikk jeg fødselsdepresjon med det første barnet pga. en utrolig tøff start (gråt konstant i 7 mnd) og søvnproblemer. Den gang fikk jeg til slutt 5 mg cipralix i 5 mnd og fikk det bra med meg selv igjen. Pillene fungerte veldog bra for meg da, og jeg hadde få bivirkninger. For en liten stund tilbake fikk jeg barn nr. 2, og jeg opplever nå at depresjonen og alle tanker fra forrige gang har kommet snikende tilbake. Jeg vurderer nå å starte på cipralix igjen for å komme over kneika, men vegrer meg litt for å ta dem på nytt fordi jeg er litt redd for at de ikke vil virke som sist, evt. at jeg plutselig får bivirkninger jeg ikke hadde forrige gang. Er det noen her som har erfaring med tilsvarende og som har brukt cipralix mot fødselsdepresjon? Anonymous poster hash: 5b6ea...140
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Cipralex du mener? Jeg har ikke erfaring med å ta det for fødselsdepresjon.. men tok det for angst og depresjoner... brukte det to forskjellige tidspunkter i livet. Reagerte likt... tror ikke du får noen nye bivikninger? Anonymous poster hash: 058cb...f49
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Ja, men cipralex (ser jeg har skrevet konsekvent feil ) Jeg er redd for å reagere annerledes nå og f.eks. forverre søvnen min som eg. fungerer ok denne gangen i motsetning til forrige gang. Men godt å høre at du ikke har hatt ulike reaksjoner. HI Anonymous poster hash: 5b6ea...140
SagflisiHåret Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Jeg har tatt det pga fødselsdepresjon og det hjalp meg ut av uføret. Siden du kjenner igjen tanker som kommer snikende, tenker jeg at du kanskje bør være føre var og begynne på pillene FØR du er veldig deprimert...? Jeg ville snakket med legen. Samtidig, siden du har vært gjennom dette før, vet du muligens hvilke grep du kan ta for å hindre at det blir verre? La mannen ta større del slik at du får nok søvn? Alenetid, gå tur med en venninne? Jeg synes det virker merkelig om de skulle virke annerledes enn sist, men spør legen du. Lykke til til deg:)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Hei, jeg fikk det etter fødsrlsdepresjon med førstemann. Tok det forebyggende i samråd med min lege med andremann som er 3 mnd. Har det topp og koser meg:) du reagerer nok likt når du hadde god effekt sist! Anonymous poster hash: eb80a...aa6
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Takk for gode svar! Jeg skal til legen denne uken og ta det opp med han da. Det er så vondt å kjenne på de samme følelsene som forrige gang selv om vi gjør en del ting annerledes denne gangen for å forebygge. Anonymous poster hash: 5b6ea...140
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå