Gå til innhold

Min sønn på 8 år vil ikke sove..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg legger han som regel rundt 8-8:30 på hverdagene, og da er det null tv, nettbrett eller noe som helst lysende elektrisk en halvtime før sengetid. Vi har gode rutiner med tannpuss og lesing før senga og lyset av når han skal sove. Men ikke fy om han sovner. Han ligger i senga og vrir seg og tuller og jeg vet ikke hva til både 10 og 11 før han endelig sovner. Jeg har prøvd å snakke med han, ta ut fra rommet ting han kan komme til å leke med, skru av alle lysene, være forståelsesfull, komme med kompromiss, you name it! Men han sier han får rett og slett ikke sove. På morgenen er han kjempetrøtt og jeg må regelrett dra han ut av senga. Jeg skjønner ikke hva problemet er. I helgene får han heller ikke være våken hele kvelden, så ingenting tilsier at han er kommet i ubalanse pga det. Er det noen andre som har slike nattbarn, og hva gjør dere?

Hilsen frustrert

Anonymous poster hash: d6081...52a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger han som regel rundt 8-8:30 på hverdagene, og da er det null tv, nettbrett eller noe som helst lysende elektrisk en halvtime før sengetid. Vi har gode rutiner med tannpuss og lesing før senga og lyset av når han skal sove. Men ikke fy om han sovner. Han ligger i senga og vrir seg og tuller og jeg vet ikke hva til både 10 og 11 før han endelig sovner. Jeg har prøvd å snakke med han, ta ut fra rommet ting han kan komme til å leke med, skru av alle lysene, være forståelsesfull, komme med kompromiss, you name it! Men han sier han får rett og slett ikke sove. På morgenen er han kjempetrøtt og jeg må regelrett dra han ut av senga. Jeg skjønner ikke hva problemet er. I helgene får han heller ikke være våken hele kvelden, så ingenting tilsier at han er kommet i ubalanse pga det. Er det noen andre som har slike nattbarn, og hva gjør dere?

Hilsen frustrert

Er han aktiv da? Sitter han inne store deler av dagen?

Anonymous poster hash: 3cbf6...51c

Skrevet

Han er på skolen om dagen, og nå i sommer har de vært mye ut å syklet og vært sammen med venner samt at vi har dratt mye på tur med dem. Det varierer etter været, men stort sett er han en aktiv unge

Skrevet

Har to slike barn, og to som ikke er slik. Ene barnet er under utredning på søvnsenter (har mange flere søvnvansker enn bare innsovning), og de mener at han produserer for lite melatonin, altså kroppen sitt eget søvnhormon. Det er andre barnet er henvist, men får nå samme behandling som broren siden problemene er så like. Vi har fått tilskudd av dette som vi gir både ham og det andre barnet ca 1-1,5 time før leggetid, og da sovner de fort og problemfritt begge to.

Nå vet jeg ikke om barnet ditt alltid har slitt med å sovne, eller om det bare er nå? Mine to barn har hatt søvnvansker hele livet, men det er først nå vi ble tatt på alvor og har fått noe som fungerer.

Anonymous poster hash: 38806...1c2
Skrevet

Når han var baby var han grei å få til å sove, men etter han begynte på skolen har det vært verre. Nå går det over stokk og stein, for han er våken mange ganger når jeg og sambo går og legger oss. Jeg blir bekymret:( Kanskje jeg og burde ta med han til lege for utredning, det går jo ikke an å ha det slik. Håper det går bedre med dine barn nå som dere er blitt tatt på alvor.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...