Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Like før jeg klikker! Vi hadde mye i begynnelsen når vi flyttet inn, men nå har det tatt helt av! Etter av vi grov opp hagen for 4 år siden kryr det av en spesiell type: Stor hus edderkopp. De er svære og kjappe! Toppet seg i dag da det stod en svær i håret til datteren min på 3 år. Heldigvis var mannen hjemme! Hvordan få bukt med disse? Blir bare verre for hvert år. Og naboen har ingen slike... Anonymous poster hash: 049f5...ad2
*Nøtta* Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Ååååå! Svim av! Om jeg hadde funnet et av de beistene på en av oss i familien.... *hyl* Men ja, kjenner til problemet ditt, og løsningen er inne rekkevidde for deg. PERMETRIN!! Kjøp en flaske eller ti på hagesenteret nær deg, spray rundt alle steder der du på ingen måte nsker å ha beista kravlende rundt og problemet forsvinner sakte, men sikkert. Jeg har samme krypa her hos oss, men i år har det for første gang på 4 år ikke hengt en eneste en på veggen over inngangsdøra vår. På hele sommeren. Tidligere år, før jeg begynte å spraye har det hengt opptil flere hver kveld... Permetrin virker både dødelig der og da, men også forebyggende. Kommer det en kravlende over området du har sprayet så dr den også. Jeg sprayer ca hver 4 uke, og det holder problemet i sjakk her i alle fall, og som sagt; i år har bestanden minket betraktelig.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Støvsuger, hvis du ikke vil ta i de. Anonymous poster hash: 06ca5...103
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Hadde samme problem her, men er nesten kvitt dem på tredje året nå. I hvert fall innebdørs. Vi gjør følgende: spyler opspundet taket utendørs i Mai/juni når de legger egg. Bruk slange, helst høytrykksspyler. Etter spyling sprayer du med kraftig innsekts/edderkopp spray samme sted pluss rundt vinduer og dører. Gjenta. En gang i mnd. Det er gjerne om natten de store kommer inn, så her har vi også nett for åpne vinduer. Ikke hatt noen inne i år eller i fjor, men før vi startet med dette krydde det av dem.. Æsj Anonymous poster hash: 8a8d9...ece
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Ååååå! Svim av! Om jeg hadde funnet et av de beistene på en av oss i familien.... *hyl* Men ja, kjenner til problemet ditt, og løsningen er inne rekkevidde for deg. PERMETRIN!! Kjøp en flaske eller ti på hagesenteret nær deg, spray rundt alle steder der du på ingen måte nsker å ha beista kravlende rundt og problemet forsvinner sakte, men sikkert. Jeg har samme krypa her hos oss, men i år har det for første gang på 4 år ikke hengt en eneste en på veggen over inngangsdøra vår. På hele sommeren. Tidligere år, før jeg begynte å spraye har det hengt opptil flere hver kveld... Permetrin virker både dødelig der og da, men også forebyggende. Kommer det en kravlende over området du har sprayet så dr den også. Jeg sprayer ca hver 4 uke, og det holder problemet i sjakk her i alle fall, og som sagt; i år har bestanden minket betraktelig. Vet du om dette er giftig for barn og hunder? Sprayer du ute og inne? Ja, vi er flere med problemet :-) Anonymous poster hash: bce0e...590
*Nøtta* Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Det står ingenting på flasken om at det er giftig for andre enn vannlevende organiser og man bes dekke til evt akvarier og fuglebur under spraying. Jeg sprayer ikke inne, da jeg har katter som går overalt,og dette stoffet vil legge seg som en tynn usynlig "hinne" der det sprayes. Jeg gjør også som hun over her, spyler inn under taket på våren før jeg sprayer første gangen. Jeg har hørt om ei som faktisk sprayer sengeklærne til både seg og jentungen sin med dette, de lever begge to, men tror ikke jeg vil anbefale det. ;)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Det står ingenting på flasken om at det er giftig for andre enn vannlevende organiser og man bes dekke til evt akvarier og fuglebur under spraying. Jeg sprayer ikke inne, da jeg har katter som går overalt,og dette stoffet vil legge seg som en tynn usynlig "hinne" der det sprayes. Jeg gjør også som hun over her, spyler inn under taket på våren før jeg sprayer første gangen. Jeg har hørt om ei som faktisk sprayer sengeklærne til både seg og jentungen sin med dette, de lever begge to, men tror ikke jeg vil anbefale det. ;) Takk for råd! Fant nettopp en til på badet i kjelleren, så frem til vinteren bruker jeg nå badet opp *grøss* HI Anonymous poster hash: 049f5...ad2
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Jeg har araknofobi, så jeg er nok langt over snittet redd for edderkopper. Jeg har en gang opplevd at ene barnet mitt fikk en edderkopp på seg. Da krøp et morsinnstinkt inn og jeg klarte å føyse den vekk. Etterpå løp jeg ut på do og kastet voldsomt opp. Jeg kan ikke trakke på dem, støvsuge dem bort (er redd de skal hoppe ned på støvsugerskaftet og løpe mot meg) eller slå dem med papir eller noe. Jeg fryser helt og får panikk, kan bryte sammen i krampegråt eller på annen måte bli hysterisk. Jeg er klar over at jeg burde få terapi, men jeg vet også utmekret godt hva terapien består i, og det kommer ikke på tale! Foreløpig har jeg klart meg bra, og både mann og de store barna fjerner edderkopper for meg. Vi har montert noen greier i stikkontaktene som sender ut impulser som edderkopper visst nok ikke liker. Jeg tror de virker, for jeg har bare sett en edderkopp i huset vår i hele sommer. Det har nok vært flere, men jeg har en avtale med mann og barn om at dersom de ser en edderkopp skal de bare rolig få den vekk uten å si noe til meg., derfor har jeg ikke full oversikt. Anonymous poster hash: c5402...5a8
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Jeg har araknofobi, så jeg er nok langt over snittet redd for edderkopper. Jeg har en gang opplevd at ene barnet mitt fikk en edderkopp på seg. Da krøp et morsinnstinkt inn og jeg klarte å føyse den vekk. Etterpå løp jeg ut på do og kastet voldsomt opp. Jeg kan ikke trakke på dem, støvsuge dem bort (er redd de skal hoppe ned på støvsugerskaftet og løpe mot meg) eller slå dem med papir eller noe. Jeg fryser helt og får panikk, kan bryte sammen i krampegråt eller på annen måte bli hysterisk. Jeg er klar over at jeg burde få terapi, men jeg vet også utmekret godt hva terapien består i, og det kommer ikke på tale! Foreløpig har jeg klart meg bra, og både mann og de store barna fjerner edderkopper for meg. Vi har montert noen greier i stikkontaktene som sender ut impulser som edderkopper visst nok ikke liker. Jeg tror de virker, for jeg har bare sett en edderkopp i huset vår i hele sommer. Det har nok vært flere, men jeg har en avtale med mann og barn om at dersom de ser en edderkopp skal de bare rolig få den vekk uten å si noe til meg., derfor har jeg ikke full oversikt. Anonymous poster hash: c5402...5a8 De store hus edderkoppene er jeg skikkelig redd for. Da fryser jeg. De mindre typene som spankulerer rolig rundt er ikke så ille. Var de vi hadde i begynnelsen. Men, nå er de kun de svære vi har. Den jeg nettopp fant lå i en genser på badet. Fikk fullstendig panikk. Har aldri vert så mange her som nå.... *grøss* Anonymous poster hash: 049f5...ad2
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 GRØSS!!!! De det edderkoppene er grusomme! Fant en på armen min!!!!!! Fikk helt panikk! Og samme kveld krøp det en annen type (mindre heldigvis!!!) på ryggen min etter jeg hadde lagt meg! Hater edderkopper!:S Anonymous poster hash: 8389e...116
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #11 Skrevet 12. august 2014 Jeg har araknofobi, så jeg er nok langt over snittet redd for edderkopper. Jeg har en gang opplevd at ene barnet mitt fikk en edderkopp på seg. Da krøp et morsinnstinkt inn og jeg klarte å føyse den vekk. Etterpå løp jeg ut på do og kastet voldsomt opp. Jeg kan ikke trakke på dem, støvsuge dem bort (er redd de skal hoppe ned på støvsugerskaftet og løpe mot meg) eller slå dem med papir eller noe. Jeg fryser helt og får panikk, kan bryte sammen i krampegråt eller på annen måte bli hysterisk. Jeg er klar over at jeg burde få terapi, men jeg vet også utmekret godt hva terapien består i, og det kommer ikke på tale! Foreløpig har jeg klart meg bra, og både mann og de store barna fjerner edderkopper for meg. Vi har montert noen greier i stikkontaktene som sender ut impulser som edderkopper visst nok ikke liker. Jeg tror de virker, for jeg har bare sett en edderkopp i huset vår i hele sommer. Det har nok vært flere, men jeg har en avtale med mann og barn om at dersom de ser en edderkopp skal de bare rolig få den vekk uten å si noe til meg., derfor har jeg ikke full oversikt. Anonymous poster hash: c5402...5a8 Det der var som å lese en beskrivelse av meg!! Jeg blir også hysterisk, og begynner å grine hvis de overgår en viss størrelse. Så ja, vi er flere! Anonymous poster hash: fff1d...0e1
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #12 Skrevet 12. august 2014 Ååååå! Svim av! Om jeg hadde funnet et av de beistene på en av oss i familien.... *hyl* Men ja, kjenner til problemet ditt, og løsningen er inne rekkevidde for deg. PERMETRIN!! Kjøp en flaske eller ti på hagesenteret nær deg, spray rundt alle steder der du på ingen måte nsker å ha beista kravlende rundt og problemet forsvinner sakte, men sikkert. Jeg har samme krypa her hos oss, men i år har det for første gang på 4 år ikke hengt en eneste en på veggen over inngangsdøra vår. På hele sommeren. Tidligere år, før jeg begynte å spraye har det hengt opptil flere hver kveld... Permetrin virker både dødelig der og da, men også forebyggende. Kommer det en kravlende over området du har sprayet så dr den også. Jeg sprayer ca hver 4 uke, og det holder problemet i sjakk her i alle fall, og som sagt; i år har bestanden minket betraktelig. Vet du om dette er giftig for barn og hunder? Sprayer du ute og inne? Ja, vi er flere med problemet :-) Anonymous poster hash: bce0e...590 Jeg sprayer det i vinduer og dører. Har katt som sitter mye på de samme stedene. Fikk beskjed om at det ikke var farlig så lenge jeg ikke sprayet det på katten Anonymous poster hash: 35b92...9a4
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #13 Skrevet 12. august 2014 Huff, det er ekkelt med edderkopper. Vi bodde tidligere i 3. etg, da var det sjeldent vi hadde problemer med edderkopper. Nå som vi bor på bakkeplan ser vi at det er en god del mer edderkopper. I skrivende stund har vi et spindelvev på verandaen som har klart å fange en veps! :s Jeg syns veps er omtrent like ekkelt som edderkopper - så jeg vil ikke gjøre noe med noen av delene HUFF. Men til tross for at edderkopper er ekle er de i hvert fall ekstremt nyttige, så sånn sett er det synd å drepe de. Håper du får bukt med problemet, HI! Anonymous poster hash: d8956...14e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå