Gå til innhold

Informere barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må/bør jeg informere barnehage om at jeg er psykisk syk (lettere diagnoser, jeg får behandling)?

Anonymous poster hash: 5d114...51c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvorfor skulle du det?

Anonymous poster hash: f1209...2da
Skrevet

Fordi de vil vite forhold i hjemmet. Jeg er alene

Anonymous poster hash: 5d114...51c
Skrevet

Nei, det har de virkelig ingenting med, med mindre du av en eller annen grunn trenger spesialbehandling fra bhg.

Forhold i hjemmet her er mer om mamma og pappa bor i samme hus, søsken, evt nye parnere osv. 

Anonymous poster hash: 76d95...573
Skrevet

Det har de ikke noe med. Med forhold i hjemmet mener de om foreldrene bor sammen, om barnet sliter med noe hjemme som skal tas hensyn til osv. Ikke om du som mor har utfordringer du får hjelp med.

Skrevet

Jeg synes barnehagen bør vite om det for å kunne ivareta ditt barn på best mulig måte - din sykdom kan påvirke barnet i perioder og da er det greit for Bhg å vite hvorfor slik at de lettere kan hjelpe.

Jeg er alvorlig syk og gjennomgår behandling nå - er ikke alenemor , men selvfølgelig har jeg fortalt det til de som passer på barnet mitt - så de vet hvorfor jeg kanskje ikke er tilstede i lengre perioder eller hvorfor barnet kan bli sur og lei når mamma er sliten!

Anonymous poster hash: 97a3d...717

Skrevet

Bare dersom det er relevant for hvordan barnet har det i barnehagen.

Anonymous poster hash: e0e7d...240
Skrevet

Hvis din sykdom eller fungering påvirker ditt barn, så bør de få beskjed.

Dersom det ikke har det, trenger du ikke informere.

Jeg informerer ikke barnehagen om at jeg har brukket armen og derfor er delvis sykmeldt...... det påvirker ikke barnet eller barnets hverdag. Jeg følger han opp på samme måte som ellers.

Hadde det derimot vært en skilsmisse, et dødsfall, alvorlig sykdom med sykehusinnleggelse, tung depresjon som påvirker familielivet osv så er det naturlig å informere.

Anonymous poster hash: 783ff...4e6
Skrevet

Jeg vil tro at det er en fordel, slik at de vet hva det er og ikke begynner å trekke egne konklusjoner i tilfelle de skulle merke noe.

Anonymous poster hash: d32b5...4ba

Skrevet

Så mye som det meldes til barnevernet over en lav sko overalt så hadde jeg ikke sagt det. Har selv være 100% alene og hatt lett depresjon (ikke behov for medikamenter, men mye trist og gråt på natten på grunn av truende og voldelig eks), og vikarlegen ville innlegge meg på psykiatrisk og melde til barnevernet hvis jeg ikke sluttet å tenke de triste tankene med en gang, for en ordentlig mor måtte være glad 24/7, ellers ble barnet skadelidende. Mange bedrevitere rundt omkring.

Anonymous poster hash: 8726b...c0e
Skrevet

Det hadde jeg aldri informert bhg om. De har ingen spesialkompetanse på området og vil ikke kunne tilby noe konstruktivt.

Anonymous poster hash: 11b1d...d62

Skrevet

Jeg informerte barnehagen om min angstproblematikk da mini skulle begynne der. Delvis fordi en følge av min sykdom var at mini stort sett hadde vært hjemme og med andre voksne (folk jeg kjente fra før) og lite med andre barn, da jeg ikke klarte å dra på barseltreff o.l. Også syns jeg det var greit at de visste om at jeg synes hente situasjonen var noe ubehagelig. Det er lettere for meg å slappe av når de rundt meg vet om problemene mine. Det går ikke ut over mini og jeg er tusen ganger bedre nå enn før et år siden. Men jeg fant nytte i å fortelle led.leder om det og hun satte stor pris på åpenheten.

Du får bestemme selv, men jeg angrer ikke på at jeg fortalte hvertfall.

Anonymous poster hash: 4e91a...f3c

Skrevet

Det hadde jeg aldri informert bhg om. De har ingen spesialkompetanse på området og vil ikke kunne tilby noe konstruktivt.

Anonymous poster hash: 11b1d...d62

Men nå er det jo ikke for mor sin skyld at hun bør informere litt. Men for barnets skyld, forhold i hjemmet kan påvirke barn på mange måter, og der kan de barnehageansatte ha mye konstruktivt og komme med

Anonymous poster hash: d3d1c...b17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...