Gå til innhold

9 eller 10 måneder gravid???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg skikkelig forvirret!!

Jeg har regnet, og hvorfor kommer jeg da fram til at 40 uker er hele 10 måneder??? Går jo bare 9 ?!

Jeg har termin 10 oktober! Oktober er jo den 10'ende måneden i året??

Anonymous poster hash: 856e5...3e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi hver måned er mer enn 4 uker (=28 dager), altså 30/31 dager bortsett fra februar. Det sies at et svangerskap varer i ca 40 uker og 2 dager etter vanlig beregning, men de færreste føder til termindato.

Anonymous poster hash: fee45...58d

Skrevet

1 mnd=30-31 dager. 4 uker=28 dager. 40 ukers svangerskapttilsvarer altså 9,5 mnd.

Skrevet

Svangerskapet regnes for å vare 40 uker og 2-3 dager etter norsk målestokk. Da regner man fra første dag i siste mens, altså 2 uker før befruktning. Baby er altså bare 38 uker (og evt 2-3 dager) på termin. Sånn sett er man altså "gravid" i 9,5 mnd. Men det er mye mer praktisk og riktig å telle uker.

Anonymous poster hash: a9e86...3a9

Skrevet

Fordi hver måned er mer enn 4 uker (=28 dager), altså 30/31 dager bortsett fra februar. Det sies at et svangerskap varer i ca 40 uker og 2 dager etter vanlig beregning, men de færreste føder til termindato.

Anonymous poster hash: fee45...58d

Såpass ja...ble nesten litt skremt når jeg satt her å tenkte. Hehe. Uff så dum jeg er . Tusen takk for at det var klarert. :-)

Anonymous poster hash: 856e5...3e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...