Gå til innhold

Dib damer på tur nedover. Motivasjonstråd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja her er tråden for oss som trenger å ta av noen kilo og har tenkt til å gjøre noe med det.

Jeg vet enda ikke hvordan veien dit blir til, men kanskje får jeg noen lure tips av dere andre:)

Flere som blir med nedover?

Anonymous poster hash: 56ebb...9a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må ned. Ikke helt i kjelleren, men nok til at klærne ikke strammer her og der. Har funnet ut at lynkurer og stressopplegg ikke er noe for meg, og at jeg må prøve meg på et opplegg som jeg kan leve med (lenge). Har kjøpt meg bok med 5:2-oppskrifter :-)

Flere?

Anonymous poster hash: 801ee...4a9
Skrevet

Jeg har kjøpt boken 5:2-kombi. I dag er min andre fastedag, men siden det gikk greit på torsdag satser jeg på dagen i dag også går fint.

Anonymous poster hash: 3dcf2...07a

Skrevet

Så fint at  noen vil være med nedover 5:2 dietten har jeg hørt om, da spiser man normalt, men faster man to ganger i uka eller? 

Anonymous poster hash: 56ebb...9a8
Skrevet

Jeg ønsker å gå ned med 5-2 dietten, forsøkte den ei uke i sommer, men fant ut at jeg måtte vente til skoleferien er over;). 5-2 kombi, hva går den ut på? Og dere som har kjøpt kokebok. Er det oppskrifter med mat for de to dagene med faste? Hva spiser dere på fastedagene? Jeg vurderer å gjøre det "enkelt" og bare ta noen shake disse to dagene ;)

Anonymous poster hash: 50806...dfc

Skrevet

Anonym over igjen.. Det anbefales maks to uker på 5-2 kombi leser jeg, men hvorfor det?? Det er jo snakk om sunn lavkarbomat og kaloriinntak på 1700kcal de dagene det ikke er faste. Det må da være bra og ha på en langvarig slankekur trodde jeg..

Skrevet

Jeg ønsker å gå ned med 5-2 dietten, forsøkte den ei uke i sommer, men fant ut at jeg måtte vente til skoleferien er over;). 5-2 kombi, hva går den ut på? Og dere som har kjøpt kokebok. Er det oppskrifter med mat for de to dagene med faste? Hva spiser dere på fastedagene? Jeg vurderer å gjøre det "enkelt" og bare ta noen shake disse to dagene ;)

Det er en del oppskrifter i 5:2-kombi boken. Her er det tirsdag og torsdag som er fastedag.

På fastedagene er det 500 kcal og på de vanlige dagene er det ca 1700 kcal, men her er mange gode oppskrifter, og jeg føler ikke jeg er på diett.

Skrevet

Anonym over igjen.. Det anbefales maks to uker på 5-2 kombi leser jeg, men hvorfor det?? Det er jo snakk om sunn lavkarbomat og kaloriinntak på 1700kcal de dagene det ikke er faste. Det må da være bra og ha på en langvarig slankekur trodde jeg..

Jeg også leste det står en skal bruke dietten i 2 uker, men jeg kommer til å bruke den lenger.

Skrevet

Hjelpes, tror dere virkelig at å droppe å spise 2 dager i uka vil hjelpe dere til en sunn vektnedgang og at dere skal forbli der? Da er det på tide å få opp øya altså... sorry men, det er ærlig sagt!! Spis sunt, ikke over anbefalt inntak og vær i bevegelse minimum 30 minutter hver dag, det funker for alle!

Anonymous poster hash: 01bbd...259
Skrevet

Hjelpes, tror dere virkelig at å droppe å spise 2 dager i uka vil hjelpe dere til en sunn vektnedgang og at dere skal forbli der? Da er det på tide å få opp øya altså... sorry men, det er ærlig sagt!! Spis sunt, ikke over anbefalt inntak og vær i bevegelse minimum 30 minutter hver dag, det funker for alle!

Det handler ikke om å droppe å spise to dager i uka.. Her tror jeg du må finne Google og lese deg opp på emnet før du uttaler deg...

Skrevet

Trur det er mange her som må lese seg opp før jeg trenger det... jeg kan nok om temaet fra før og alle vet at slike dietter ikke funker i lengden... hva med 5 år frem i tid? 10? 30 år frem???

Har selv vært 30 kg for mye, alt hander bare om inntak, bevegelse, selvinnsikt og ikke minst SELVkontroll. Hadde slike kurer, tabletter og dietter fungert så hadde det ikke vært overvektige mennesker heller.

Skrevet

Trur det er mange her som må lese seg opp før jeg trenger det... jeg kan nok om temaet fra før og alle vet at slike dietter ikke funker i lengden... hva med 5 år frem i tid? 10? 30 år frem???

Har selv vært 30 kg for mye, alt hander bare om inntak, bevegelse, selvinnsikt og ikke minst SELVkontroll. Hadde slike kurer, tabletter og dietter fungert så hadde det ikke vært overvektige mennesker heller.

Ja, kampen for å bevare vekten vil være der i etterkant, og der er kosthold og mosjon alfa og omega, selvfølgelig! Men veien ned kan være forskjellig fra person til person. Jeg liker å ha litt fortgang i vektnedgangen. Og jeg har selv vært veldig overvektig og har gått ned 35kg på et drøyt halvt år, så vet en del om hva jeg prater om jeg også. Jeg gikk på easylife og de fleste kiloene mine forsvant ved hjelp av shake. Kostholdsendring og trening for å holde vekten.. Ønsker ned 15kg til og har ikke motivasjon til shake denne gangen, og tenker at 5-2 dietten er et fornuftig alternativ!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...