Gå til innhold

Hjelpes, kan de ha tatt feil på ul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått så mage allerede (uke8) , og så mange hormoner .

Men ul visste 6 uker (to uker siden) , min egen regning stemmer og i følge menstermin (mensen var litt forsinket og varte fler dager enn vanlig) . Men jeg er livredd !

Anonymous poster hash: 77fe3...a11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er du redd for da?

Anonymous poster hash: 0db69...28d
Skrevet

Livredd for hva? Er ingen big deal OM de har tatt feil, er ikke alltid så lett å se så tidlig. Men symptommessig lå jeg å spydde som en gris fra uke 6, så hormoner og slike ting kan komme tidlig.

Anonymous poster hash: 122c9...a12
Skrevet

Livmora ligger bak symfysen frem til uke 12-14 om man er førstegangsgravid. Før det er magen de fleste får bare oppblåsthet, er veldig vanlig å bli oppblåst før uke 10. Har du vært gravid før så er kanskje livmora kommet opp fra symfyen, magen blir som regel større for hvert svangerskap. Men trur egentlig ikke at livmora kommer så høyt opp i uke 6. Du er sikkert oppblåst.

Anonymous poster hash: 1e4d5...06b

Skrevet

Jeg var slik i mitt første svangerskap. Så mer gravid ut i uke 6-12 enn fra 15-20.. Sikkert bare luft ;)

Skrevet

da må de ha teit feil om ihvertfall 3 uker , og det skal vel litt til å ta feil fra uke 6 til uke 9 ? Er jo en del forandringer da?

Har en ifra før , så litt er nok bare oppblåstheten , men nederst er magen steinhard .

Er i uke 8.

Skrevet

Hvorfor er du livredd? Du skal vel på ordinær ultralyd rundt uke 18 og da finjusteres terminen.

Anonymous poster hash: 477c5...5c1
Skrevet

Hvorfor er du livredd? Du skal vel på ordinær ultralyd rundt uke 18 og da finjusteres terminen.

Fordi jeg har gått på veldig sterke smertestillende , og de skulle visst

Være veldig skadelig for fosteret . Derfor er jeg litt redd for at det er

Veldig feil .. Men hvor feil kan de ta liksom . :/

Skrevet

Ro ned nepa litt nå frøken :-) Baby har det sikkert kjempebra! De så vel hjerter på ul? Så tidlig uti som du tok medisiner deler du knapt blod med baby, så dette ordner seg!

Anonymous poster hash: 950f3...fc9

Skrevet

Medisiner kan ikke gjøre at de ser feil, mulig jeg misforstår deg helt her? Folk drikker og herjer på før de finner ut at er gravide, det går som regel greit. 

Anonymous poster hash: 122c9...a12

Skrevet

Så du mener du er 8 uker og du er redd hvis legen har riktig som er 6 uker? Skjønner ingenting. du er altså livredd hvis du har rett?

Anonymous poster hash: bc644...672

Skrevet (endret)

Er du redd du er lengere på vei enn 8 uker, og medisiner du da tok rett før du ble gravid skal ha skadet fosteret? I såfall kan du ta det med ro, det er kjempestor forskjell på et foster i uke 6 og uke 9. I uke 6 ser man en liten bønne med en blinkende prikk, i uke 9 er det en kropp med armer og ben som beveger på seg, så de har nok ikke sett feil :)

Gratulerer med en liten på vei :)

Endret av Kanutten83❤♂07+ ♂10+♀13❤
Skrevet

Nei. Jeg var 6 uker på vei når jeg tok ul , i følge hun som utførte ul.

Men jeg er redd jeg var 8-9 uker på vei når jeg tok ul. At hun kan ha målt veldig feil.

Derfor jeg er redd , for er jeg lenger på vei enn det jeg tror har jeg tatt mye tabletter .

Skrevet

Tror det skal mye til å ta feil med 2 uker når fosteret er så lite. Når jeg var på ul i uke 9 sa legen at babyen var akkurat så stor den skulle være ved 9 uker. Tror de ser forskjell på 6 og 9 uker. Ro deg ned du :)

Anonymous poster hash: d34c4...a0a

Skrevet

Nei. Jeg var 6 uker på vei når jeg tok ul , i følge hun som utførte ul.

Men jeg er redd jeg var 8-9 uker på vei når jeg tok ul. At hun kan ha målt veldig feil.

Derfor jeg er redd , for er jeg lenger på vei enn det jeg tror har jeg tatt mye tabletter .Anonymous poster hash: 77fe3...a11

Det er stor forskjell på foster i uke 6 og uke 8/9, faktisk et par cm forskjell og at i uke 8/9 har fosteret begynt å armer og bein. I uke 6 er fosteret bare en liten klump på et par mm og en blinkende prikk til hjerte, så du er nok ikke lengere på vei :)

Skrevet

Foster? Det er ikke foster før uke 10!

Anonymous poster hash: c0ab7...838

Skrevet

#forvirret...

Anonymous poster hash: d8397...92f

Skrevet

Ble litt sliten av dette innlegget gitt :o

Anonymous poster hash: d8397...92f

Skrevet

Ja.. Uff...

Skrevet

Hvorfor i all verden tar du ul i uke 6, du vet jo så vidt at du er gravid?

Hva er poenget med å få nøyaktig dato så tidlig?

Du kommer til å få et laaaangt svangerskap når du stresser og er livredd 2 uker som gravid. Kroppen gjør som den vil fram til uke 12, er ting gått galt ordner kroppen opp. Krysser fingrene for at alt går bra med deg!

Men slapp av og la være å løp på ul for alt mulig i graviditeten, ting kommer etterhvert og du får nøyaktig terminnår du skal på ordinær ul!

Anonymous poster hash: 6b5c8...95e

Skrevet

Du kommer til å få et laaaangt svangerskap når du stresser og er livredd 2 uker som gravid. Kroppen gjør som den vil fram til uke 12, er ting gått galt ordner kroppen opp. Krysser fingrene for at alt går bra med deg!

Men slapp av og la være å løp på ul for alt mulig i graviditeten, ting kommer etterhvert og du får nøyaktig terminnår du skal på ordinær ul!

Kjære deg . Jeg skriver vel ikke her om hvorfor jeg måtte ta ul. Så Værså snill å ikke lag din egen forklaring på det .

Som oftes så har det sin egen forklaring veitu!

Skrevet

For et idiotisk svar. Du vet vel at det er mange medisinske grunner til å ta en tidlig UL? Du fremstår som litt kort med slike uttalelser. Hva kan DU vite om UL slik at du kan gi råd når du svarer slik?

Anonymous poster hash: 7afbc...26c

Skrevet

Jeg skjønner deg. Tok en medisin som man ikke skal ta som gravid og ble uplanlagt gravid, tenkte på det flere ganger mens jeg var gravid. Har nå en frisk sønn på 10 mnd :)

Ikke tenk for mye på dette fordi da blir du bare sprø. Nyt heller graviditeten ;)

Anonymous poster hash: 1e4d5...06b

Skrevet

Har fått så mage allerede (uke8) , og så mange hormoner .

Men ul visste 6 uker (to uker siden) , min egen regning stemmer og i følge menstermin (mensen var litt forsinket og varte fler dager enn vanlig) . Men jeg er livredd !

Det kan være vanskelig å se akkuart hvir gammel embryoet er såpass tidlig, det er derfor det blir korigert på UL ved 18ukers.

Med min siste ble termindato satt til 1,5 uke etter jeg selv hadde regnet meg fram til.

Jeg drev med el-tester og hadde sex kun EN gang, jeg tuller ikke. Og det var fult klaff.

Alikevell var jeg mindre på vei enn en skulle trodd. 

Ved 18ukers UL ble termin satt til ca den daoten jeg selv hadde kommet fram til.

Men gutten ble født 8 dager over termin.

Nå har jeg alltid født over termin, og belaget meg jo på det da.

Men tingen er at det har ikke så humla mye å si.

Anonymous poster hash: 05a44...cf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...